۱۳۸۹ اسفند ۲۶, پنجشنبه

مجتبی واحدی از اختلاس دولت احمدی‌نژاد در طرح هدف‌مندی یارانه‌ها خبر می‌دهد

مجتبی واحدی از اختلاس دولت احمدی‌نژاد در طرح هدف‌مندی یارانه‌ها خبر می‌دهد


اختصاصی خبرنگاران سبز/ گزارش و خبر:


 به گزارش خبرنگاران سبز امروز در دانشگاه وست‌مينستر لندن نشستی با عنوان «تحليل حوادث ۲۵ بهمن» با شرکت شيرين عبادی، اردشير اميرارجمند (مشاور ارشد ميرحسين موسوی)، مجتبی واحدی (مشاور مهدی کروبی)، و مهدی کديور برگزار شد. در اين جلسه مجتبی واحدی که از طريق اسکايپ و از کشور آمريکا در جلسه شرکت می‌کرد سخنان گفت که در زير به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنيم.


به گزارش خبرنگاران سبز مجتبی واحدی ۲۵ بهمن را نقطه عطفی در زندگی جنبش سبز دانست. وی در توضيح اين نکته به حصر رهبران سبز در روزهای پيش از ۲۵ بهمن و روز ۲۵ بهمن بدون داشتن هيچ حکم قانونی اشاره کرد و گفت که اين عمل حاکميت نشانه ترس آن‌ها از جنبش سبز و رهبران آن است. به همين دليل آن‌ها مجبور شدند «انفعالی، وحشت‌زده و وحشيانه» عمل کنند.


وی با اشاره به صفت «مهيب» که سايت حکومتی الف در توصيف حضور نيروهای امنيتی در پايتخت به کار برد، نظامی و امنيتی شدن تهران در روز ۲۵ بهمن و حصر رهبران سبز را نشانه‌های وحشت عميق حکومت از جنبش سبز دانست. بر همين اساس، به نظر واحدی، هم اکنون حکومت می‌کوشد از سه راه به جنبش سبز ضربه بزند: نااميدی، حساسيت زاديی و سردرگمی.


وی گفت: يکی از شيوه‌های حکومت برای مواجهه با بحران‌ها به تعويق انداختن بحران است. در توضيح تاريخی کودتای سال ۸۸ وی به انتخابات خرداد ۷۶ و انتخابات مجلس ششم در سال ۷۹ اشاره کرد و اظهار داشت که آقای خامنه‌ای که در اين دو انتخابات خود را تحقير شده می‌ديد تصميم به يک‌پارچه کردن حاکميت گرفت. بنابراين وی تصميم گرفت از نيرويی حمايت کند که از کمترين جايگاه برخوردار باشد و گمنام باشد تا در موقع مناسب حذف شود. به نظر واحدی اين سناريو آن گونه که آقای خامنه‌ای می‌پنداشت پيش نرفت و احمدی‌نژاد اکنون نه ابزار او برای يکدستی حاکميت که شريک و رقيب او در حاکميت شده است.


به گزارش خبرنگاران سبز واحدی سپس به فساد گسترده دولت احمدی‌نژاد و حاکميت اشاره کرد و خواهان آگاهی رسانی همگانی شد. وی با يادآوری اينکه حاکميت اقدام به پيش فروش گاز و نفت کرده و با کشورهايی نظير چين قراردادهای پنجاه ساله بسته است آگاهی رسانی در اين موارد را مهم تلقی کرد. وی همچنين با فريب‌آلود خواندن هواخواهی تيم احمدی‌نژاد از کورش و مفاخر ايرانی  اظهار کرد که آن‌ها از علايق ملی فقط استفاده ابزاری می‌کنند و اين اظهاراتشان از سر علاقه به پيشينه ايران و ايرانی نيست.


وی همچنين در بخشی از سخنانش با ذکر برخی آمار و محاسبات و اظهارات احمدی‌نژاد فاش کرد که ميان شمارش افرادی که رسما درخواست يارانه کرده بودند و کسانی که دولت اعلام کرده يارانه دريافت می‌کنند اختلاف بزرگی وجود دارد و معلوم نيست پول افرادی که درخواست يارانه نکرده‌اند و دولت ادعا می‌کند به حسابشان يارانه واريز می‌کند کجا می‌رود.

--
سبز مي مانيم، تا هميشه

آسمان را به یاد یاران دربند، از آن خود خواهیم کرد



دیگر چه باک از باران، ما با دریا همبستریم


همراه شو عزيز، همراه شو عزيز، تنها نمان به درد

کين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمي شود

دشوار زندگي، هرگز براي ما

بي رزم مشترک، آسان نمي شود


روز خشم مردم ایران نزدیک است!

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر