۱۳۹۰ فروردین ۱, دوشنبه

بیانیه شاخه جوانان جبهه مشارکت به مناسبت فرارسیدن نوروز



بیانیه شاخه جوانان جبهه مشارکت به مناسبت فرارسیدن نوروز

شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی بمناسبت فرارسیدن نوروز در بیانیه ای تصریح کرده است: از آنجا که ما تداوم بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان را به خیر و صلاح نظام و کشور نمی دانیم و قطعا می تواند پیامدهای ناخوشایند و غیرقابل پیش بینی ای در پی داشته داشته باشد ، لذا خواهانیم که هر چه زودتر به این وضعیت غیرقانونی پایان داده شود ؛ در غیراینصورت مسئولیت هر گونه رخدادی در این ارتباط متوجه مقامات عالی کشور خواهد بود.

به گزارش نوروز بیانیه شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی بمناسبت فرارسیدن نوروز و 12 سالگی شاخه به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
ای تغییر دهنده دلها و دیده‏ها / ای تدبیر کننده شب ها و روزها
ای گرداننده سال ها و حالت ها / حال ما را به نیکوترین حال ها بگردان

سال 1389 را درحالی به پایان می بریم که شاهد بیش از یک دهه تحولات اصلاح طلبانه پس از جنگ تحمیلی بوده ایم، یک دهه پرفراز و نشیب که شاید بتوان بزرگترین دستاورد آن را گسترش باور ضرورت حاکمیت مردم بر سرنوشتشان در سطوح مختلف جامعه دانست.
یک نگاه اجمالی به سال 89 نشان می دهد که این سال به واقع سال صبر و استقامت ملت بزرگ ایران بود. در این سال با وجود همه سختی ها و ناملایمات در زمینه های مختلف، مردم ایران با استقامت و صبوری بر این مشکلات فائق آمده و بر آگاهی خود افزودند و باورشان به تغییر بیشتر و بیشتر شد. مردم ایران در این سال با وجود همه مشکلات اقتصادی که ناشی از ناکارآمدی دولت کودتا در اجرا و برنامه ریزی سیاست های اقتصادی است و با وجود همه سیاست های ماجراجویانه در سیاست خارجی که باعث افزایش حجم تحریم ها و تهدیدهای بین المللی علیه ایران در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی و علمی شده است و با وجود همه رفتار های غلط در اداره کشور که موجب افزایش فساد اقتصادی و اجتماعی و کاهش امنیت مردم شده است و در برابر همه خشونت ها و بازداشت هایی که در پاسخ به اعتراضات مردم داده شد، جانب خویشتن داری را فرونگذاشتند و با صبر و استقامت در برابر این سختی ها و معضلات از چارچوب قانون در بیان اعتراضات خود خارج نشدند. جنبش سبز در سال جدید با تلاش در جهت اطلاع رسانی و آگاهی طبقات مختلف جامعه، بخصوص طبقات مستضعف که بار این فشارها را به طور مضاعف بر زندگی خود لمس می کنند، می تواند گامی بزرگ در جهت اهداف خود بردارد. جنبش سبز می تواند با مطلع کردن مردم نسبت به واقعیت پس دروغ ها و وعده هایی که داده می شود و نیز گسترش آگاهی مردم نسبت به شیوه های اعتراضات مدنی که در قانون اساسی نسبت به این فشارهای اقتصادی و اجتماعی لحاظ شده است، مانع بروز رفتارهای پراکنده و خشن اجتماعی شده و اعتراضات مردمی را در چارچوب قانونی و مدنی در راستای رسیدن به اهداف جنبش سبز که سرفرازی و سعادت و رفاه همه اقشارمردم و نیز آزادی و کرامت انسانی است سازماندهی کند، در این راه باید هر ایرانی یک رسانه باشد و مسئولانه و دلسوزانه در آگاهی هموطنان خود کوشا باشد و امید را به جامعه تزریق کند.
آری، سالی که گذشت سال صبر و استقامت نام گرفت، نامی که هوشمندانه و با درایت انتخاب شد و مردم ایران به راستی آگاهانه آن را زندگی کردند، صبر و استقامتی که یکی از پاداش های آن را در پایان این سال با حضور سرشار از نشاط خود و نمایش اتحاد و بیداری و به هوش بودن و استواریشان در راهی که برگزیده اند دریافت کردند و با وجود افزایش خشونت هایی که نشان از سردرگمی و استیصال حاکمیت از تداوم حضور مردم دارد امید را به بدنه جنبش تزریق کرده و پیام پیروزی را بار دیگر به همه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها و به همه خانواده های شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و جنبش سبز و همه کسانی که بی نام و نشان در این سال ها جان خود را قربانی آزادی مردم کرده اند نوید داده و امید را به جریان در آوردند.

بازداشت غیرقانونی و غیرانسانی و غیر دینی رهبران جنبش سبز و تداوم حضور مردم در خیابان ها این پیام مثبت را در دل داشت که این جنبش برای تداوم راه خویش به یک فرد وابسته نیست بلکه یک اندیشه و باور جمعیست که مسیر خود را با همه ناهمواری ها طی خواهد کرد. همچنین پیام مهم و مثبت دیگر آن این است که جنبش با وجود استقلال از افراد همواره برای تک تک افراد خود ارزشی چشمگیر قائل است، همانگونه که برای ریخته شدن خون فرزندانش در 25 بهمن به خیابان آمد و همانگونه که برای اعتراض به حصر رهبران عزیزش در 10 اسفند به خیابان ها آمدند، رهبرانی که ایستادگی و استواری و ایمان و باور راسخشان به مردم و به راهی که آغاز کردند آنان را همواره در کنار مردم بدون هیچ ترس و واهمه ای استوار نگاه داشته است. آری جنبش سبز در پیمانی نانوشته تا آزادی رهبران جنبش سبز و زندانیان سیاسی و ایران عزیز ایستاده است، پیمانی که مردم سبز ایران نشان داده اند تا پای جان برای آن ایستادگی می کنند.

از آنجا که ما تداوم بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان را به خیر و صلاح نظام و کشور نمی دانیم و قطعا می تواند پیامدهای ناخوشایند و غیرقابل پیش بینی ای در پی داشته داشته باشد ، لذا خواهانیم که هر چه زودتر به این وضعیت غیرقانونی پایان داده شود ؛ در غیراینصورت مسئولیت هر گونه رخدادی در این ارتباط متوجه مقامات عالی کشور خواهد بود .
مردم عزیز ایران ما پس از بحث و بررسی و پرسش از افراد و گروه های مختلف به این پیشنهاد رسیدیم که از شورای هماهنگی راه سبز امید بخواهیم که نام سال آینده را سال "امید و مقاومت" بنامد، چرا که در سال آینده با افزایش امید به پیروزی در مقابل رفتارهای غلط و مشکلات بوجود آمده ایستادگی و مقاومت خواهیم کرد و با تکیه بر اصول خویش به مقاومت های مدنی در مسیر دستیابی به اهداف جنبش سبز پیش خواهیم رفت، از شما نیز می خواهیم که در تکمیل این پیشنهاد ما را یاری کنید و همچنین از شورای هماهنگی راه سبز امید می خواهیم که در نامگذاری سال آینده در غیاب میرحسین موسوی و مهدی کروبی اقدام کند.

مردم عزیز ایران اسفند ماه، ماه تولد شاخه جوانان حزب مشارکت است، امسال شاخه جوانان حزب مشارکت 12 ساله می شود، ، نوجوانی 12 ساله ای که تجربیات و سختی های زیادی را به مدد همپایی و یاری شما مردم عزیز طی کرده است. ما مفتخریم که در تمام این 12 سال در کنار مردم بوده و در همه تجربیات تلخ و تمامی سختی ها با شما شریک بوده ایم، و بخصوص در ماه های پس از کودتای انتخاباتی 22خرداد88 در همه شهرهای کشور همراه مردم هزینه پرداخت کرده و تعداد زیادی از جوانان ما بازداشت شده و نیز بسیاری همچنان در بازداشت به سر می برند. برخورد خشن و شیوه حذفی حاکمیت در مقابله با احزاب تاکید بر اصرار مجموعه حاکم در تک صدایی و دیکتاتوری دارد، چرا که در سایر کشورهای مردمسالار دولت ها از تشکیل احزاب و تشکل های مدنی استقبال می کنند تا مشکلات کشور از طریق آنها پیگیری و با تکیه بر خرد جمعی حل و فصل شود و بسیاری از فعالیت های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی از طریق این نهادهای مدنی انجام می گیرد. اما در کشوری مثل ایران جناح حاکم وجود احزاب و تشکل های مدنی را تهدیدی برای قدرت مطلق سیاسی و منافع اقتصادی خود می بیند.
اسفند ماه همچنین یادآور خاطره تلخ ترور سعید حجاریان ، عضو ارشد جبهه مشارکت ایران اسلامی و عضو اسبق شورای شهر تهران است. تروری که ناشی از ریشه دواندن تفکری است که به راحتی تصمیم به حذف هر اندیشه مخالفی را می گیرد و به هر شکل و هر ابزاری به آن متوسل می شود، تروری که متاسفانه برخورد سرشار از رافت با عامل آن نشان از ریشه دواندن این اندیشه در لایه های بالایی حاکمیت و بخشی از قوه قضاییه از سال های پیش داشت. تفکری که اینک بی پروا و در ملا عام به مخالف خود گلوله شلیک می کند و نیازی به پوشاندن چهره خود و فرار از صحنه نمی بیند. سعید حجاریان جانباز اصلاحات و از افتخارات بزرگ جبهه مشارکت و تاریخ اصلاحات ایران است، چهره ای که همچنان تفکر او مجموعه حاکمیت را هراسان می کند، چنان که از شکنجه جسم رنج کشیده اونیز ابا نمی کنند.

شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی نوروز 1390 را به همه مردم عزیز ایران در سراسر جهان، بویژه جنبش بزرگ سبز ایران تبریک می گوید و سال جدید را سالی سرشار از امیدو پیروزی و شادکامی برای شما آرزومند است، سالی سبز و سرشار از آگاهی و امید، ما ایرانیان اندیشه سبزمان را زندگی می کنیم و در ترکیب با آیین ها و سنت های زیبای ایرانی با اتبکارات خود به گسترش آن می پردازیم. از خداوند منان می خواهیم که در این سال حال همه ما را به بهترین حال ها تغییر دهد و امیدواریم که این سال را توام با نشاط و شادمانی، اندیشه های سبزمان را زندگی کنیم و به بار بنشانیم.

شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی
27/12/1389


--
یاد شهیدان جنبش سبز در سال نو گرامی باد



سبز مي مانيم، تا هميشه


دیگر چه باک از باران، ما با دریا همبستریم


همراه شو عزيز، همراه شو عزيز، تنها نمان به درد

کين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمي شود

دشوار زندگي، هرگز براي ما

بي رزم مشترک، آسان نمي شود


روز خشم مردم ایران نزدیک است!

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر