۱۳۸۹ اسفند ۲۰, جمعه

ضیا نبوی، زندانی سیاسی، ناپدید شده است

ضیا نبوی، زندانی سیاسی، ناپدید شده است

نزدیک به یک ماه از انتقال ضیا نبوی ، دانشجوی محروم از تحصیل از دانشگاه اهواز به نقطه نامعلومی می گذرد اما همچنان هیچکس خبر ندارد که ضیا کجاست و در کجا نگهداری می شود .

به گزارش خبرنگار کلمه ، ماه ها قبل ضیا نبو ی از زندان اوین به زندان کارون اهواز منتقل شد، اما از یک ماه پیش این زندانی به نقطه نامعلومی برده شد، بدون اینکه خانواده اش کوچکترین اطلاعی از وضعیت وی داشته باشند .

چندی پیش پدر ضیا به دنبال خبر انتقال او از زندان اهواز به مکانی نامعلوم توسط نیروهای امنیتی گفته بود : « من خبر انتقال پسرم را از خانواده های زندانیان زندان اهواز شنیدم که معمولا با من تماس می گیرند و درباره حال ضیا خبر می دهند. چون به من خیلی وقت اجازه ملاقات با ضیا را نمی دهند و بیشتر از خانواده ها خبر سلامتی پسرم را می گیرم. حالا خیلی نگرانم و نمی دانم چه کار کنم.»

ضیا نبوی، سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل و دانش آموخته رشته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل است که در آزمون کارشناسی ارشد سال ۸۷ موفق به کسب رتبه تک رقمی در رشته جامعه شناسی شده بود. اما با این همه از تحصیل محروم شد .او ۲۵ خرداد سال گذشته بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۰ سال حبس تعزیری همراه با تبعید محکوم شد.

آخرین دیدار خانواده نبوی با فرزندشان مربوط به یکماه قبل بوده است . اما از آن زمان تاکنون هیچ خبری از وضعیت این زندانی در دست نیست و فقط زندانیان زندان کارون اهواز و خانواده اش می گویند که دیگر ضیا در این زندان نیست این سوال بزرگ برای خانواده و دیگر دوستان ضیا وجود دارد ضیا اکنون کجاست و آیا سلامت است ؟


--
سبز مي مانيم، تا هميشه

آسمان را به یاد یاران دربند، از آن خود خواهیم کرد



دیگر چه باک از باران، ما با دریا همبستریم


همراه شو عزيز، همراه شو عزيز، تنها نمان به درد

کين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمي شود

دشوار زندگي، هرگز براي ما

بي رزم مشترک، آسان نمي شود


روز خشم مردم ایران نزدیک است!

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر