۱۳۹۰ فروردین ۴, پنجشنبه

شیرین عبادی: در زیر خاکستر آتشی نهفته که هرلحظه می‌تواند شعله‌ور شود

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via تحول سبز by Editor02 on 3/23/11

تحول سبز: شیرین عبادی برنده نوبل صلح، در گفت‌وگوئی با روزنامه آلمانی «وستفالن بلات» آغاز اعتراضات تازه در ایران را ممکن دانسته و گفته است:"در زیر خاکستر آتشی نهفته که هرلحظه می‌تواند شعله‌ور شود."

به گزارش خبرگزاری آلمان، عبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با این روزنامه که در شهر دانشگاهی بیلفلد آلمان منتشر می‌شود، تصریح کرده است:"دولت ایران به علت تشدید مشکلات اقتصادی، پشتیبانان خود را در میان مردم این کشور به شکلی فزاینده از دست می‌دهد و به موازات آن به خشونت بیشتر علیه مردم متوسل می‌شود.

رئیس کانون مدافعان حقوق بشر گفته است: "آخرین ذره آزادی سیاسی مردم ایران، پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۹ از آن‌ها سلب شده است."

برنده نوبل صلح، در بخشی دیگر از مصاحبه خود به مردم تونس و مصر توصیه کرد که در پیشبرد روند جنبش خود، به حقوق‌بشر و دموکراسی اهمیت بدهند و مانع از آن شوند که کشورشان از یک دیکتاتوری به دام دیکتاتوری دیگری بیافتد.

عبادی با اشاره به انقلاب سال ۱۹۷۹ ایران، از مردم مصر و تونس خواست مواظب باشند که نظیر چنین روندی در کشور آن‌ها بروز نکند. عبادی افزود: "در آن زمان، ما فکر می‌کردیم همین که شاه برود کافی است."


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر