۱۳۹۰ فروردین ۴, پنجشنبه

خبرنامه موج سبز - چهارشنبه، سوم فروردین 1390

banner.jpg


خبرنامه موج سبز - چهارشنبه، سوم فروردین 1390


...................................................................................................................................................................
خلاصه خبرها
...................................................................................................................................................................

عکس / سفره هفت‌سین برای نوروز سال آگاهی تا رهایی
7sin - 2.jpg



محسن صفایی فراهانی به خانه منتقل شد
محسن صفایی فراهانی، بعد از پنج ماه مراقبت ویژه ی امنیتی و پزشکی امروز به منزل خود انتقال یافت.
به گزارش خبرنگار کلمه، مهندس محسن صفایی فراهانی، که از پاییز سال گذشته در بیمارستان قلب تحت حفاظت نیروهای امنیتی بستری بود، امروز به منزل خود منتقل شد.
این نماینده مجلس ششم بعد از حدود پنج ماه که در بیمارستان بستری بود اجازه ی مرخصی یافت و امروز پس از بهبودی نسبی برای تعطیلات نوروز به خانه آمد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


افتتاح وب سایت "یادمان شهید کیانوش آسا" همزمان با سالروز تولد این شهید
همزمان با سالروز تولد کیانوش آسا از شهدای جنبش سبز ایران (مصادف با ۲۹ اسفند ماه) وب سایت "یادمان شهید کیانوش آسا" راه اندازی گردید.
به گزارش دانشجونیوز، همزمان با سالروز تولد، کیانوش آسا، دانشجوی دانشگاه علم و صنعت، از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات مخدوش سال ۸۸ وبسایتی با تحت عنوان طراحی شده است.

بر اساس این گزارش، این سایت به پوشش مطالب مرتیط با کیانوش آسا می پردازد. از قسمت های سایت می توان به آرشیو فیلم ها و عکس ها، زندگینامه، مصاحبه های خانواده و… اشاره نمود.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


شورای امنیت درخواست حکومت قذافی برای نشست اضطراری را رد کرد
در حالیکه حملات نیروهای ائتلاف به مراکز استراتژیک و نظامی تحت تسلط حکومت لیبی همچنان ادامه داشته و بر سر اهداف این حملات میان سیاستمداران آمریکا و اروپا اختلاف نظرهائی بروز کرده، باراک اوباما گفته است که آمریکا نقش رهبری خود در اجرای قطعنامه پرواز ممنوع شورای امنیت سازمان ملل متحد در لیبی را طی چند روز آینده کاهش می دهد.

به گزارش جرس، خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که نیروهای ائتلاف، روز دوشنبه برای سومین روز، اهدافی در لیبی را هدف حمله هوایی قرار دادند و شورای امنیت نیز درخواست لیبی برای برگزاری نشست اضطراری را رد کرده است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


سال ۱۳۹۰، سال آگاهی تا رهایی
تاریک‌اندیشان به خیال خام و باطل خود رهبران سبزاندیش را از ما جدا کردند تا شاید دستان اتحاد ما را از هم جدا و صفوف در‌هم‌فشرده‌مان را متفرق کنند. اما تجربه ۲۵ بهمن امسال نشان داد که جنبش سبز حق‌طلبی ملت ایران از بین رفتنی نیست.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


آمارهای مورد ادعای احمدی‌نژاد، آمار نیست، آرزوست
حجت قندی در وبلاگ شخصی اش، اقتصادانه، با زیر سوال بردن آمارهای مورد ادعای احمدی نژاد نوشت:

احمدی نژاد در آمار نوروزی اش اعلام کرده که سال گذشته یک میلیون و ششصد هزار شغل در ایران ایجاد شده و امسال هم قرار است که دو میلیون و نیم شغل ایجاد شود. یا معجزه ای در حال رخ دادن است یا که جملات به این ترتیب می باید اصلاح می شد که: کاش سال گذشته یک میلیون و ششصد هزار شغل در ایران ایجاد شده بود و کاش امسال هم دو میلیون و نیم شغل ایجاد شود.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


مادر مجید توکلی: مجید من در بند است، اما مجید های بیرون از زندان، تنهایم نگذاشته‌اند و با صدا و دیدار آنها زنده‌ام
بهار ۱۳۹۰ چهارمین سال متوالی است که مجید توکلی عید نوروز را در زندان به سر میبرد. مادر مجید توکلی از شرایط سخت زندان برای وی و عدم ملاقات حضوری با وی درتمام مدت بازداشت می گوید و با تشکر از کسانی که در این مدت به یاد مجید و خانواده ی وی بوده اند می گوید: به دیدار ما می آیند خیلی زحمت می کشند. تعداد زیادی کارت پستال به مناسبت های مختلف برای ما فرستاده اند. از همه این عزیزان تشکر می کنم. از کسانی که از راههای دور می آیند. اینها همه برای من مجید هستند اگر مجید من در بند است، اینها مجید هایی هستند که بیرون از زندان به مادر مجید زنگ می زنند و به دیدارش می روند و من به صدا و دیدار این مجید ها زنده هستم.

وب سایت دانشجو نیوز، به مناسبت فرا رسیدن سال نو، با مادر مجید توکلی، فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت و گویی را در مورد وضعیت وی در زندان و محدودیت در ملاقات حضوری و تماس های تلفنی وی انجام داده است که متن کامل ـن ذا میتوانید در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


سازمان ملل خواستار تحقیقات شفاف و مستقل در مورد خشونت های حکومت سوریه علیه معترضان شد
در حالیکه معترضان سوریه ای، روز سه شنبه (دوم فروردین- ٢٢ مارس)، برای پنجمين روز پياپی در شهر درعا، عليه حکومت بشار اسد دست به تظاهرات زده و همچنان بر مطالبات خود پافشاری می کنند، ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از دولت سوریه خواسته است تا تحقیقات شفاف و مستقلی در باره خشونت های اخیر در این کشور انجام دهد.

همزمان حکومت سوریه در واکنش به ناآرامی های چند روز اخیر در شهر درعا در جنوب این کشور، طی یک عقب نشینی، فرماندار این منطقه را برکنار کرده است، اما در حالی که مخالفان خواهان پايان دادن به قانون اضطراری، آزادی زندانيان سياسی، آزادی بيان، پايان دادن به خودکامگی دستگاه امنيتی و فساد در کشور هستند، ولی بشار اسد تاکنون اين در خواست‌ها را ناديده گرفته است.

به گزارش رويترز، روز سه شنبه تظاهر کنندگان در شهر «درعا» در بیرون مسجد «عمری» اين شهر تجمع کرده و در شهر استراتژيک «نوا»، در نزديک «درعا» و مرز اردن نيز، تظاهرات ضد دولتی برگزارشده است.
يک تظاهرکننده به خبرنگار این خبرگزاری گفته است "ما نان می‌خواهيم، آزادی می‌خواهيم."

گفتنی است روز جمعه در جريان سرکوب تظاهرات ضد دولتی در «درعا»، نيروهای امنيتی چهار معترض را کشتند و يک نوجوان يازده ساله نيز به دليل استنشاق گاز اشک‌آور جان خود را از دست داد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


معاون اول قوه قضاییه خطاب به معاون اول رییس دولت: اتهامات شما جدی است
با گذشت ماهها از دخالت و نفوذ مقامات فراقانونی جهت توقف رسیدگی به اتهامات جعل و فساد مالی و اختلاسِ معاون اول و سخنگوی دولت، مراسم جشن عروسی یکی از آقازاده های جریان اصولگرا، در همین زمینه حاشیه ساز شد.

به گزارش جهان نیوز، چند روز پیش مراسم جشن عروسی فرزند عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما برگزار شد كه محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و همچنین حجت الاسلام رئیسی معاون اول رئیس قوه قضائیه و برخی از مسئولین و مقامات كشور هم حضور داشتند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


مکارم شیرازی توزیع رایگان فیلم 'ظهور نزدیک است' را مشکوک دانست
آیت الله مکارم شیرازی، تعیین کنندگان وقت برای ظهور امام دوازدهم شیعیان را درغگو دانست
آیت الله ناصرمکارم شیرازی، از مراجع تقلید قم، با مشکوک دانستن توزیع گسترده سی‌دی فیلم "ظهور نزدیک است"، گفت که "دشمنان" در پشت این اقدام قرار دارند.

در هفته‌های گذشته، توزیع گسترده و رایگان فیلمی به نام "ظهور بسیار نزدیک است" در مورد زمان ظهور امام دوازدهم شیعیان و کسانی که مقدمه ظهور او را فراهم می‌آورند، با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شده است.

در این فیلم، ادعا شده که محمود احمدی‌نژاد، علی خامنه‌ای و حسن نصرالله، به ترتیب "شعیب بن صالح"، "سید خراسانی" و "سید یمانی" هستند که در برخی از منابع شیعه، به عنوان سه نفر از یاران امام دوازدهم مورد اشاره قرار گرفته‌اند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


سفارت ایران در بحرین ارتباط با نقل و انتقال اسلحه را تکذیب کرد
سفارت ایران ارتباط کارمند خود با نقل و انتقال اسلحه از بیمارستان سلمانیه را تکذیب کرده است
سفارت ایران در بحرین دست داشتن یکی از کارمندان این سفارتخانه در نقل و انتقال اسلحه را تکذیب کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران، سفارت این کشور در منامه، پایتخت بحرین، در بیانیه ای گزارش یکی از روزنامه های بحرینی را تکذیب کرده است که نوشته بود یکی از کارمندان این سفارتخانه هنگام اقدام در خارج کردن اسلحه و تجهیزات از بیمارستان سلمانیه در منامه، بازداشت شد.

روزنامه الایام، چاپ منامه، در گزارشی به نقل از نیروهای امنیتی بحرین نوشته بود که این بیمارستان به محلی برای انبار اسلحه هایی تبدیل شده بود که در جعبه های تجهیزات پزشکی به این محل حمل می شد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


یازده دختر دانشجوی ایرانی در سانحه رانندگی کشته شدند
تا پایان روز اول فروردین حدود صد نفر در اثر سوانح جاده‌ای در سفرهای نوروزی کشته شدند
واژگون شدن یک اتوبوس کاروان "راهیان نور" در استان کرمان ۱۱ کشته و ۳۷ زخمی برجای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا)، این اتوبوس روز اول فروردین در ۵۰ کیلومتری جیرفت واژگون شد.

کاووس محمودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمان، علت این حادثه را سرعت بیش از حد اتوبوس اعلام کرد.
این اتوبوس حامل دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور شهرستان کهنوج استان کرمان بود.

آقای محمودی حال ۳۷ مجروح اتوبوس واژگون شده را که به بیمارستانهای جیرفت منتقل شده‌اند، مساعد اعلام کرد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


نامه سرگشاده مادر مهدی محمودیان برای مسئولین قضایی و امنیتی: من بی سواد هم فهمیدم که شما دین ندارید
مادر مهدی محمودیان، روزنامه نگار زندانی و از افشاگرانِ اولیۀ بازداشتگاه کهریزک، طی نامه ای سرگشاده به مقامات قضایی و امنیتی کشور، ضمن ابراز تاسف از وضع موجود و اقدامات حاکمیت فعلی، گوشه ای فشارها و تهدیداتِ وارده از سوی حکومت علیه خانواده های زندانیان سیاسی را بازگو کرد.

به گزارش منابع خبری جرس، فاطمه الوندی در نامه خود به مقامات ارشد قضایی و امنیتی کشور می نویسد :

با سلام خدمت آقایانی که متاسفانه امروز مسئولیت قضا و امنیت کشور را بر عهده دارند.

نمی دانم این حرفها را خطاب به چه کسی می گویم چون دیگر به هیچ کدامتان ایمان ندارم.شما ها در این مدت با من پیرزن بیسواد و فرزندم کاری کردید که بدون نیاز به درس و دانشگاه و سر درآوردن از سیاست فهمیدم که به هیچ چیز معتقد نیستید نه خدا،نه دین و نه پیغمبر و هر کاری می کنید برای فریب مردم و حفظ ریاست و حکومت خودتان است و برای حفظ این چیزها هر کاری می کنید.مثلا به مردم می گویید قران بخوانید و دور هم جمع شوید و هیئت راه بیندازید و این کارها خیلی ثواب دارد.اما وقتی من و چند مادر و همسری که عزیزشان اسیر دستهای شماست برای دلگرمی و آرامشان قلبمان دور هم جمع می شویم و قران می خوانیم ما را تهدید می کنید که این کار را نکنیم و الا ما را دستگیر می کنید.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


کشف تجهیزات نظامی از هواپیمای جمهوری اسلامی در ترکیه
یک آژانس خبری ترکیه، اعلام کرد: هواپیمای باری ایرانی که برای بازرسی در فرودگاه دیاربکر متوقف شده، حامل اسلحه و تجهیزات نظامی است.

این خبر از سوی آنکارا تأیید نشده و سفیر جمهوری اسلامی در ترکیه نیز هیچ واکنشی به آن نشان نداد. این دومین هواپیمای متعلق به جمهوری اسلامی ایران است که طی کمتر از یک هفته مجبور به فرود در خاک ترکیه می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز شنبۀ گذشته منابع امنیتی ترکیه گفتند که یک هواپیمای باری ایرانی را که عازم سوریه بوده، مجبور به فرود در فرودگاه دیاربکر کرده‌اند. در جریان تلاش مسئولان ترکیه برای وادار کردن هواپیما به فرود، هواپیماهای شکاری ارتش ترکیه به حال آماده باش درآمده بودند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید



...................................................................................................................................................................




خبرنامه گروه موج سبز، پس از تلاش بسیار و صرف زمان زیاد، توسط گروهی از دانشجویان، تهیه می شوند. با انتشار آن و ارسال آن به دوستان خود، در اطلاع رسانی و ایجاد آگاهی در جامعه، یاری رسان باشید.
"هر عضو، یک رسانه"

- برای مشاهده متن کامل پست ها شامل متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل "پی دی اف" ضمیمه شده را مطالعه کنید.

- اگر از جیمیل استفاده می کنید دکمه view را نیز می توانید جهت مشاهده فایل پی دی اف خبرنامه کلیک کنید.
- اگر می خواهید فایل را دانلود کرده و در کامپیوتر خود آن را مطالعه کنید ولی اکروبات ریدر ندارید، آن را از این لینک دانلود کرده و نصب کنید.








..................................................................................................................................................................

گروه خبری دانشجویی موج سبز

..................................................................................................................................................................


--
یاد شهیدان جنبش سبز در سال نو گرامی باد



سبز مي مانيم، تا هميشه


دیگر چه باک از باران، ما با دریا همبستریم


همراه شو عزيز، همراه شو عزيز، تنها نمان به درد

کين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمي شود

دشوار زندگي، هرگز براي ما

بي رزم مشترک، آسان نمي شود


روز خشم مردم ایران نزدیک است!

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر