۱۳۸۹ اسفند ۱۹, پنجشنبه

افراد را دستگیر می‌کنیم، اگر رهگذر بودند آزاد می‌شوند

رئیس دادگستری استان تهران: افراد را دستگیر می‌کنیم، اگر رهگذر بودند آزاد می‌شوند!

رییس کل دادگستری استان تهران اذعان کرد که بسیاری از بازداشت های خیابانی، به طور کور و تصادفی صورت می گیرد که آشکارا غیر قانونی است. او خاطرنشان کرد: هم‌اکنون افراد را دستگیر می‌کنند، بعد از دستگیری کسانی که لغزیدند یا رهگذرند آزاد می‌شوند!

به گزارش ایسنا، سیدعلیرضا آوایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تعداد آمار افراد بازداشت شده در تجمع روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند گفت: آمار دقیقی ندارم این سوال را باید از دادستان بپرسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای برخورد با تجمعات غیرقانونی که در گوشه و کنار تهران انجام می‌شود دارید؟ گفت: این کار الان انجام می‌شود‌، هم‌اکنون این افراد را دستگیر می‌کنند، بعد از دستگیری کسانی که لغزیدند یا رهگذرند آزاد می‌شوند تا افرادی که برنامه‌ریزی شده باشند، مسبب باشند و بخواهند امنیت را بر هم بزنند قطعا دستگاه قضایی هم آنها را نگه می‌دارد و هم برخورد قانونی با آنها می‌کند.

این گفته ی رییس دادگستری در حالی بیان شده است که بر اساس قانون، بازداشت افراد فقط با ارائه ی حکم و وجود اتهام مشخص امکان پذیر است و در واقع رییس دادگستری استان تهران به شیوه ای اعتراف کرده که در بازداشت های فله ای معترضان پس از انتخابات به کار گرفته می شد.


--
سبز مي مانيم، تا هميشه
دیگر چه باک از باران، ما با دریا همبستریم

از منشور جنبش سبز:

موافق به رسمیت شناختن تعدد و تنوع و مخالف انحصارطلبی است. تلاش برای گفت‌و‌گو و تعامل با رقیبان و مخالفان، و آگاهی‌بخشی درباره اهداف جنبش، وظیفه همه مشارکت‌کنندگان جنبش سبز است.





همراه شو عزيز، همراه شو عزيز، تنها نمان به درد

کين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمي شود

دشوار زندگي، هرگز براي ما

بي رزم مشترک، آسان نمي شود



روز خشم مردم ایران نزدیک است!

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر