۱۳۸۹ اسفند ۲۰, جمعه

انتقال ناگهانی زندانی سیاسی مسعود باستانی به حفاظت اطلاعات زندان

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via تحول سبز by Editor02 on 3/11/11

تحول سبز: درحالیکه طی روزهای اخیرمسعود باستانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، بدلیل بازداشتِ همسرش در جریان رخدادهای اسفند ماه، در وضعیت روحی بسیار بدی قرار داشت، منابع حقوق بشری از انتقال ناگهانی وی به دفتر حفاظت اطلاعات زندان خبر داده اند.

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، مسعود باستانی صبح روز جمعه بیستم اسفند ماه، به دلایل نامعلوم به دفتر حفاظت اطلاعات زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

از سرنوشت این زندانی سیاسی و بازگرداندن و یا عدم بازگرداندن وی به بند ۴ زندان رجایی شهر کرج (بندی که در آن تحمل حبس می‌نماید) اطلاعاتی در دست نیست.

طی روزهای اخیر مسعود باستانی، به علت بازداشت همسرش مهسا امرآبادی از سوی نیروهای امنیتی در وضعیت روحی نامساعدی قرار داشت و روز گذشته نامه‌ای در رسانه‌ها به قلم وی و خطاب به عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران منتشر شده بود، که در آن وی به بی‌گناهی همسرش پرداخته و بازداشت وی را به چالش کشیده بود.

وی که در دادگاه‌های جمعی و نمایشی پس از انتخابات محاکمه و به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده و اکنون در زندان رجایی شهر کرج محبوس است، در پی دستگیری مهسا امرآبادی (همسرش) در حوادث دهم اسفند ماه تهران و ادامه بازداشت وی، طی نامه ای خطاب به دادستان تهران، نسبت به تداوم وضعیت فعلی خطاب به وی هشدار داد و خاطرنشان ساخت "به من حق بدهید که نگران باشم چرا که وقتی می شنوم در ملا عام با فائزه هاشمی که دختر یکی از مقام های عالی رتبه نظام است اینگونه رفتار می شود و چنین الفاظ رکیک و رفتار وقیحانه ای با او صورت می گیرد چه تضمینی برای من که زندانی هستم و همسرم در بازداشتگاه بند دو الف به سر می برد باقی می ماند."


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر