۱۳۹۰ فروردین ۲۶, جمعه

نسرین ستوده از تجدیدنظرخواهی علیه ۱۱ سال زندانش انصراف داد


نسرین ستوده از تجدیدنظرخواهی علیه ۱۱ سال زندانش انصراف داد

نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق بشر و زنان که از شهریور سال ۸۹ در زندان به سر می‌برد، در آخرین ملاقاتی که با همسرش داشته اعلام کرده که طی نامه‌ای به رئیس دادگاه انقلاب از تقاضای تجدیدنظرخواهی برای پرونده‌اش انصراف داده است.

رضا خندان همسر خانم ستوده به دویچه وله‌گفت: «با توجه به اینکه بازجویان به او گفته‌اند که عین رای دادگاه بدوی را از دادگاه تجدیدنظر تاییدخواهیم گرفت و با توجه به این که این موضوع در دادگاه اولیه صادق بوده و بازجوها توانسته بودند رای ۱۱ سالی را که قبلا گفته بودند از دادگاه بدوی بگیرند، بنابراین همسرم به این نتیجه رسیده که هر نوع تلاشی برای شکستن حکم بیهوده است و اعلام انصراف کرده است».

آقای خندان در پاسخ به این پرسش که چرا خانم ستوده نخواسته از حق خود تا آخرین لحظه دفاع کند اظهار داشت که وی نمی‌خواسته حکمش یک یا دو سال تقلیل یابد و بعد هم گفته شود که تجدیدنظر شده. به گفته‌ی آقای خندان این حکم از اساس غیرقانونی است و تنها خواسته‌ی آنها آزادی بی‌قید و شرط خانم ستوده است.

نسرین ستوده پس از دو جلسه محاکمه در آبان و آذر سال ۸۹ به ۱۱ سال زندان، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. وی از شهریورماه ۸۹ بدون مرخصی و بدون حق ملاقات حضوری با دو فرزند ۱۱ و ۳ ساله‌اش در زندان اوین به سر می‌برد.

خانم ستوده در طی مدت بازداشتش دوبار دست به اعتصاب غذا زد.


--
یاردهم اردی بهشت؛ روز فریاد ملت
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر