۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

ویروس استاکس نت مراکز هسته ای ایران را از کار انداخته است

برخلاف ادعای سازمان پدافند غیر عامل، ویروس استاکس نت مراکز هسته ای ایران را از کار انداخته است 

خبرنگاران سبز/رابطین سبز:

با توجه به ادعاهای غلامرضا جلالی رئيس سازمان پدافند غيرعامل در خصوص ماهيت ويروس استاکس نت و آمادگی کشوربرای مقابله با این ویروس، طبق اخبار رابطين سبز، اين ويروس قريب به يک سال و نيم است که برای تخريب زيرساخت های انرژی به سيستم عامل سيستم های نيروگاه اتمی بوشهر نفوذ کرده که توانايی‌ها و ظرفيت‌های بسيار بالايی تخريبی دارد.

طبق اخبار دريافتی به دلیل اینکه نيروگاه هسته‌ای بوشهر در مراحل اوليه توسط آلمانی‌ها ساخته شده، اين ويروس در پلاترم نرم افزار اسکالای زيمنس آلمانی در حوزه مديريت فرآيندهای صنعتی در حوزه انرژی طراحی شده است. همچنین اين ويرويس تحت اجرای سيستم عامل ويندوز نوشته شده است که توانايی آنلاک کردن ۱۰ پسورد را دارد. طبق گفته يکی از افراد مرتبط به فعاليت های هسته ای کشور، اين ويرويس توسط کارنشناسان خارجی تحت قرارداد ايران در بوشهر، وارد سيستم های هسته ای کشور شده است که توانايی به روز رسانی اتوماتيک به منظور رديابی و ربودن اطلاعات در وهله اول و در ادامه تخريب گام به گام سخت افزاری دستگاه را داراست.

اين ويروس همچنين قادر است با دستور دهی برنامه ريزی شده درون سازمانی خود، ژنراتورها و نيروگاه های برقی کشور را دچار ايست و يا در اطلاح Heart attack کند.

طبق اخبار درونی سپاه پاسداران، با همکاری وزارت اطلاعات سپاه، سازمان پدافند غيرعامل که از مراکز تحت امر وزارت دفاع و ينروهای مسلح است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مرکز امدادهای رايانه‌ای به نام مرکز "ماهر " و "گوهر " در اين زمينه راه اندازی شده است که از يک سال و نيم پيش تا کنون به دليل پيچيدگی ويروس های تخريبی اين سازمان ها توفيقات قابل ذکری نداشته اند.

 

طبق اين خبر رئيس سازمان پدافند غيرعامل با جمع آوری متخصصان حوزه برق، کامپيتر، مکانيک و هوش مصنوعی در حال آناليز کردن اين ويروس می باشند که طبق گفته رابطين سبز، با توجه به قدرت هسته ای کشور سوئيس و ارتباط حسنه ای این کشور با جمهوری اسلامی ، نيروهای امنيتی با کارشناسان سوئيسی بطور نامحسوس در ارتباط هستند.

در راستای اين خبر سپاه پاسدارن و سازمان پدافند غيرعامل در تلاش برای توليد نرم افزار و سيستم عامل داخلی هستند تا نوعی ايمن سازی در برابر حملات سايبری و قدرت تخريب اين قبيل ويروس ها ايجاد کنند. با وجود ادعای نيروهای مسلح مبنی بر توليد سيستم عامل ملی، طبق تحقیقات به عمل آمده اين تنها يک ادعای واهی برای نشان دادن قدرت امنیتی کشور در برابر حملات سايبری است که به دليل پيچيدگی و نبود مهندسين قابل اعتماد و ماهر در اين زمنيه، استفاده از اين سيستم عامل ملی تا لحظه تنظيم اين خبر مورد تائيد هيچ کارشناسی قرار نگرفته است.

گفتنی است گام بعدی سازمان پدافند گشايش مرکزی به نام پدافند غير عامل (فابا) با همکاری وزارت دفاع بوده است که اين خبر از طريق سپاه پاسدارن نيز تاييد شده است که شرکت‌های داخلی ايرانی در اين زمينه ظرفيت سنجی و هماهنگ شده اند که از اين بين ۷۷ شرکت در اين زمينه موظف شده اند که توليدات داخلی خود را هر چه زودتر به اين سازمان معرفی کنند که حرکت و تلاش مسئولين کشور به سمت مقابله با اين ويروس ها با وجود تاخير فراوان و متکی نبودن کشور به مهندسين غربی ، قابل تقدير است.

همچنين به دليل تمرکز بيش از حد مراکز صنعتی کشور در حوزه انرژی در جنوب کشور، اين خطر را برای مراکز هسته ای فراهم می آورد که این ویروس بطور موازی به سيستم های صعنعتی مرتبط با انرژی و فعاليت هسته ای ايران نقوذ کند.

با توجه به عدم پاسخگويی شرکت کرافت ورک يونيون( KWU) از شرکت‌های وابسته به زيمنس و شرکت روسی اتم‌استروی اکسپورت و ديگر شرکت های روسی درمورد سيستم رسوخ پذير امينيتی نيروگاه بوشهر، جمعی از مسئولين بلند پايه نظام در حال رايزنی و موافقت رهبر نظام برای ايجاد نيروگاهی آلترناتیو به جای نیروگاه بوشهرهستند چرا که درصد تخريب اين ويروس و احتمال اجرای اتوماتیک مرحله بعدی اين ويروس وتوقف موقتی اين نيروگاه فراتر از تصور مسئولين مربوطه بوده است.

--
یاردهم اردی بهشت؛ روز فریاد ملت
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر