۱۳۹۰ اردیبهشت ۲, جمعه

وزارت اطلاعات در قبضه حفاظت سپاه است

وزارت اطلاعات در قبضه حفاظت سپاه است

ندای سبز آزادی - سایت «باکری آنلاین» اعلام کرد حیدر مصلحی به بدنه وزارت اطلاعات بی‌اعتماد است٬ نیرو‌های سپاه را در این وزارتخانه به کار گرفته و حسین طائب «سرکرده باند مخالف دولت» در داخل و خارج وزارت اطلاعات است.

به گزارش ندای سبز آزادی به نقل از دیگربان این سایت متعلق به تیم احمدی‌نژاد روز دوشنبه (۲۹ فروردین) در واکنش به مخالفت علی خامنه‌ای و هوادارانش با برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات در قالب یادداشتی این مسائل را مطرح کرده است.

یکشنبه هفته جاری٬ سایت دولت از قبول «استعفای» حیدر مصلحی خبر داد که ساعاتی بعد رسانه‌های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی اعلام کردند وی با نظر علی خامنه‌ای به کار خود ادامه خواهد داد.

این در حالی است که سایت «باکری آنلاین» یک روز پس از انتشار این خبر به صراحت نوشته که احمدی‌نژاد «در اقدامی انقلابی و شجاعانه» اقدام به برکناری وزیر اطلاعات کرده است.

این سایت در ادامه اعلام کرده که وزارت اطلاعات تحت مدیریت مصلحی برای رسیدن به اهداف خود مسائل شرعی و قانونی را رعایت نکرده و به برخی دستورات احمدی‌نژاد نیز بی‌اعتنا بوده است.

 

آن‌طور که «باکری آنلاین» نوشته است حیدر مصلحی با به کارگیری «نیروهایی با عدم توانمندی‌های لازم در موضوع اطلاعات خارجی» دستگاه امنیتی کشور در این حوزه را تضعیف کرده است.

این سایت همچنین نوشته که «مصلحی اکثر دوران مدیریتی خود را در سپاه گذرانده و به بدنه وزارت اطلاعات در موضوعات مختلف» اعتماد ندارد.

«باکری آنلاین» در ادامه نوشته که حیدر مصلحی «در پی جلسات سازمان یافته با اعضای یک باند امنیتی-‌اقتصادی» که حسین طائب آن را اداره می‌کند اقدام به عزل برخی از معاونین با سابقه وزارت اطلاعات کرده است.

اشاره این سایت به برکناری حسین عبداللهی معاونت برنامه و بودجه وزارت اطلاعات و از نزدیکان رحیم‌مشایی است که این اقدام منجر به برکناری وی از سوی احمدی‌نژاد شد؛ اقدامی که با مخالفت خامنه‌ای ناکام ماند.

این سایت در بخش پایانی یادداشت خود نوشته که حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه سرحلقه امنیتی «باند امنیتی‌ـ افتصادی» علیه دولت است «تا این لحظه از هر آنچه چنگ‌اندازی بر چهره دولت خدمتگزار بوده است، فروگذار نکرده است.»

 

یادداشت «باکری آنلاین» در شرایطی منتشر شده که روزنامه جوان ارگان رسانه‌ای سپاه روز گذشته (۲۹ فرودین) نسبت به بهره‌برداری سیاسی تیم احمدی‌نژاد از اسناد اطلاعاتی و امنیتی هشدار داده بود.

«جوان آنلاین» نوشته که جریان انحرافی اصولگرایان (یا‌‌ همان تیم احمدی‌نژاد) قصد دارد با نفوذ به دستگاه‌های امنیتی برخی اهداف خود را تامین کند.

این رسانه وابسته به سپاه پاسداران اعلام کرده که تیم احمدی‌نژاد تلاش می‌کند «با بهره‌برداری خاص و خروج برخی اسناد و مدارک ویژه مقاصد خود را تامین و از عنصر اطلاعات به عنوان اهرمی برای ترغیب و تهدید برخی از جریان‌ها و چهره‌های سیاسی و پیشبرد اهداف سود بجوید.»

--
یاردهم اردی بهشت؛ روز فریاد ملت
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر