۱۳۹۰ فروردین ۲۶, جمعه

آیت‌الله امجد، از استادان اخلاق و عرفان اسلامی، از برخوردهای صورت گرفته با تشییع‌کنندگان پدر «به شدت» انتقاد کرده


آیت‌الله امجد، از استادان اخلاق و عرفان اسلامی، از برخوردهای صورت گرفته با تشییع‌کنندگان پدر میرحسین موسوی «به شدت» انتقاد کرد

سایت کلمه گزارش داده است آیت‌الله امجد، از استادان اخلاق و عرفان اسلامی، از برخوردهای صورت گرفته با تشییع‌کنندگان پدر میرحسین موسوی «به شدت» انتقاد کرده و اینگونه رفتارها را «سخیف و به دور از منطق» و «مغایر با موازین اسلامی و اخلاقی» دانسته است.

به گزارش کلمه و به نقل از پایگاه اطلا‌ع‌رسانی آیت‌الله محمود امجد، وی ضمن ابراز همدردی با میرحسین موسوی، به شدت از برخوردهای صورت گرفته انتقاد و آن را محکوم کرده است.

آیت‌الله محمود امجد در سال ۱۳۸۸ و پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درباره میرحسین موسوی گفته بود: «من به صداقت آقای موسوی یقین پیدا کرده‌ام و اگر همه کره زمین غیر این را بگوید من از یقین خود دست بر نخواهم داشت.»

میراسماعیل موسوی، پدر میرحسین موسوی، روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه در خانه خود در تهران و در حالی که نزدیک به ۵۰ روز از حصر و بازداشت خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد می‌گذشت، به دلیل کهولت سن از دنیا رفت.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۱۱ فرودین ضمن ایجاد اخلال در مراسم تشییع جنازه پدر میرحسین موسوی، از برگزاری مراسم ختم نیز جلوگیری کرده و چندین نفر را نیز بازداشت کردند.

در همین حال علی شکوری‌راد، عضو جبهه مشارکت نیز در وبلاگ خود تصاویری از جواد سلیمی، داماد میرحسین موسوی، منتشر کرده که به گفته وی حکایت از ضرب‌ و شتم شدید او داشت.

از سوی دیگر وب‌سایت جرس، در گفت‌وگو با شماری از نزدیکان پدر میرحسین موسوی گزارش داده است که در خانه‌ای که جنازه پدر میرحسین در آنجا بوده، ماموران امنیتی، با پوشش نقاب و ماسک و عینک دودی و چفیه بودند تا شناسایی نشوند.

یکی از نزدیکان خانواده موسوی به جرس می‌گوید: «یکی از ماموران که کلتی به کمر بسته بود که انگار زندانبان اصلی میرحسین بود خطاب به او گفت: "وقت رفتنه. بعد مهندس بلند شدند و حرفی زدند که همگی ناراحت شدیم ، ایشان گفتند که به خاطر خطر سلامتی پدرم به ایشان نگفته بودم که علی شهید شده و پدرم نمی‌دانست ولی الان فهمیده و در کنار اوست...بعد هم باز تکرار کردند: صبر،صبر،صبر."»

علی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی در عاشورای سال ۱۳۸۸ به دست تک‌تیراندازان کشته شد و پدر میرحسین موسوی نیز در کنار وی در قطعه ۹ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده است.

اخلال در تشییع جنازه اسماعیل موسوی، و نیز ممانعت از برگزاری مراسم ختم وی درحالی است که، به نوشته سایت کلمه، وی با آیت‌الله خامنه‌ای نسبت فامیلی داشته و پیش از انقلاب نیز در خانه خود به وی مدتی پناه داده بود.







--
یاردهم اردی بهشت؛ روز فریاد ملت
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر