۱۳۹۰ اردیبهشت ۲, جمعه

«اسامی ۱۴ ایرانی در ترور رفیق حریری»

«اسامی ۱۴ ایرانی در ترور رفیق حریری»

خبر / رادیو کوچه

یک مقام آگاه در دادگاه لاهه که از افشای نامش خودداری کرده گزارش داده است که نام چهارده ایرانی در لیست متهمان در ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان قرار دارد.

به گزارش العربیه و به نقل از سایت ایران بریفینگ، پس از آن‌که در ماه فوریه گذشته دادستان پرونده ترور رفیق حریری در دادگاه بین‌المللی سازمان ملل کیفرخواست اولیه را تنظیم و به دادگاه ارایه کرده است‌، اکنون از سوی منابع آگاه در دادگاه مشخص شده است که نام چهارده ایرانی به عنوان متهمان درجه دو و سه این پرونده در کیفرخواست معرفی شده‌اند.


رفیق حریری سال 2005 در انفجار مهیبی در مرکز بیروت پایتخت لبنان کشته شد. پس از این حادثه دادگاهی بین‌المللی برای پی گیری پرونده ترور تشکیل شد که به موضوع اختلاف اصلی در محافل سیاسی لبنان تبدیل شد. این دادگاه در کیفرخواست خود قرار است حزب‌اله و هم‌پیمانانش رابه دست داشتن در ترور حریری متهم کند لذا حزب‌اله و هوادارانش مخالف ادامه فعالیت دادگاه هستند.


این در حالی است که حزب‌اله دادگاه را عامل آمریکا و اسراییل برای ضربه زدن به مقاوت و لبنان می‌داند. اما گروه مقابل که آن را سعد حریری فرزند رفیق حریری و هم‌پیمانانش تشکیل می‌دهند، خواستار مجازات عاملان ترور توسط دادگاه بین‌المللی هستند.

 

به گزارش سایت ایران بریفینگ به نقل از یک منبع آگاه در دادگاه لاهه‌، به غیر از نام آیت‌اله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و فرماندهان وقت کل سپاه پاسداران و نیروی قدس می‌توان وزیر امورخارجه وقت و همچنین سفیر ایران در لبنان و چند کارمند سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی در لبنان را نیز مشاهده کرد.


هم‌چنین نام دو ایرانی نیز که از تجار و سرمایه‌گذاران در عرصه غلات هستند نیز در این پرونده وجود دارد که از طریق محموله‌های تجاری مواد منفجره و هم‌چنین خودرویی را ازکشوری در آسیای شرقی به همین منظور به لبنان فرستاده‌اند.


این گزارش می‌افزاید که از چند ماه پیش ایران و یک کشور اروپایی در حال گفت‌و‌گو و رای‌زنی هستند تا نام دست‌کم رهبر و فرماندهان ارشد نظامی ایران از میان متهمان این دادگاه حذف شود‌.


برپایه همین خبر در کیفر خواست دادگاه آیت‌اله خامنه‌ای و فرماندهان کل و نیروی قدس سپاه به عنوان آمرین حادثه معرفی کرده که پشتیبانی و تدارکات و  سه افسر پلیس هم‌راه با هجده عضو حزب‌اله لبنان به عنوان مجریان، این ترور را برعهده داشته‌اند.

--
یاردهم اردی بهشت؛ روز فریاد ملت
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر