۱۳۹۰ اردیبهشت ۲, جمعه

پخش گسترده منشور جنبش سبز در دانشگاه مازندران

پخش گسترده منشور جنبش سبز در دانشگاه مازندران

در ادامه ی فعالیت های مستمر دانشجویان در سرتاسر کشور و در آستانه ی روزهایی که بسیاری از تحلیل گران، نمود ظاهری اعتراض ها و طرح مطالبات سیاسی و اقتصادی بخش وسیعی از شهروندان را به انتظار نشسته اند، در دانشگاه مازندران تیراژ وسیعی از ویراست دوم جنبش سبز که به امضای آقایان کروبی و موسوی نیز رسید،در بین دانشجویان پخش گردید.

به گزارش دانشجو نیوز، فعالین دانشگاه مازندران در روز دوشنبه بیست ونه فروردین منشور جنبش سبز را که در شش برگ فتوکپی شده بود، به تعداد وسیع در تمامی دانشکده ها، خیابان های دانشگاه، سالن های مطالعه،کتابخانه و پخش کردند. بطوری که در حوالی ظهر و در فاصله ی بین کلاس ها، جزوه های شش برگی که در دستان بسیاری از دانشجویان قرار داشت و مورد مطالعه قرار می گرفت، مشهود بود.

در پی این عمل دانشجویان، بعد از ظهر دوشنبه دانشگاه مازندران در فضایی بشدت امنیتی بسر می برد و موتورها و خودروهای حراست و برخی نیروهای لباس شخصی، پیوسته در تمامی دانشکده ها عبور ومرور می کردند و رفت و آمدها در ورودی دانشگاه نیز تحت کنترل قرار گرفته بود، بطوری که حتی تعجب برخی از اساتید را نیز بدنبال داشت.

فعالین دانشگاه مازندران در حالی دست به این اقدام شجاعانه زدند که پس از انتخابات این دانشگاه شاهد یکی از بیشترین سرکوب ها در سراسر کشور بود. بازداشت بیش از صد نفر در بیست وشش خرداد هشتاد و هشت، احضار ده ها نفر به کمیته ی انضباطی، چندین حکم محرومیت از تحصیل و همچنین احضارهای گسترده به اداره ی اطلاعات شهرستان بابلسر و بابل تنها بخشی از مصائبی ست که بر دانشجویان این دانشگاه در دو سال گذشته تحمیل شده است.

در تابستان گذشته پس از جایگزینی "احمدپور" رئیس فعلی دانشگاه مازندران به جای "علیزاده" که بسیاری وی را "آلت دست نهادهای امنیتی" می دانستند، برخی از فعالین نسبت به کاهش سرکوب و آپارتاید علمی در این دانشگاه خوش بین شده بودند،اما عملا ثابت شد کنترل دانشگاه ها در اختیار کسانی است که چندان شناختی از سرشت پرسشگر دانشجو و نهاد دانشگاه ندارند!

یکی از فعالین دانشجویی استان مازندران در این رابطه به دانشجونیوز می گوید:" مدت هاست حاکمیت به اهمیت فعالیت های دانشجویی و ضدیت آن با نظام های استبدادی پی برده و به همین خاطر علی الخصوص در دو سال گذشته تلاش کرده با بالا بردن هزینه ی فعالیت دانشجویی سکوتی قبرستانی در دانشگاه ها حکمفرما سازد، هرچند حکومت نتوانسته به هدفش برسد اما بطور کامل هم ناموفق نبوده، به همین خاطر این عمل دانشجویان دانشگاه مازندران را می توان حرکتی پیشرو در شکستن فضای خفقان و سرکوب در دانشگاه ها ارزیابی کرد که نتایج مثبتی در پی خواهد داشت."

--
یاردهم اردی بهشت؛ روز فریاد ملت
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر