۱۳۹۰ اردیبهشت ۲, جمعه

اکبر امینی، فردی که ۲۵ بهمن از جرثقیل بالا رفت، در بند ۳۵۰ زندان اوین

اکبر امینی، فردی که ۲۵ بهمن از جرثقیل بالا رفت، در بند ۳۵۰ زندان اوین

اکبر امینی، قهرمان ۲۵ بهمن ماه که صبح روز تظاهرات بر فزاز جرثقیلی رفته و عکس تعدادی از شهدای جنبش سبز را بالا برده بود چند روز پیش پس از دو ماه و اندی زندانی بودن در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به بند ۳۵۰ اوین منتقل شد .


به گزارش خبرنگار کلمه، وی به هم بندان تازه خود گفته است که آن روز به آن دلیل یکی از عکس های خود را در دست گرفته بود که چنانچه نیروهای امنیتی او را به پایین پرتاب کردند و پیکرش قابل شناسایی نباشد، لااقل عکس او به مردم در شناسایی اش کمک کند.هم بندان تازه ی اکبر امینی روحیه وی را خیلی خوب توصیف می کنند و می گویند او همچنان با روحیه ای ستودنی مدافع جنبش سیز و رهبران در بند آن میرحسین موسوی و مهدی کروبی است بعد از تحمل فشارهای فراوان از جمله از دست دادن برادرش، از اقدام آن روز خود برای ترغیب مردم به حضور در تظاهرات اعتراضی ذره ای پشیمان نیست.


تظاهرات ۲۵ بهمن ماه سال ۸۹ به دعوت میر حسین موسوی و مهدی کروبی در همبستگی با مردم کشورهای مصر و تونس برگزار شد .

صبح روز ۲۵ بهمن ماه تعداد زیادی از کاربران اینترنت و مردم شاهد واقعه ای بودند که خبر از یک روز پرحادثه می داد. اکبر امینی در این روز با در دست داشتن نوارهای سبز و عکس شهدای جنبش سبز بر بالای جرثقیلی رفته بود و ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راه پیمایی این روز ، یاد و خاطره شهدای جنبش سبز را نیز گرامی می داشت .

 

این جوان سبز که خیلی زود به عنوان قهرمان ۲۵ بهمن شناخته شد در آن روز توسط نیرو های امنیتی شناسایی و بازداشت شد.


وی در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ نیز بازداشت و مدتی را در زندان گذرانده بود .


اکبر امینی در این روز گردن خود را با طنابی آبی رنگ به جرثقیل بسته بود تا در صورت دخالت ماموران توسط آن خود را به پایین پرتاب کند، اما ماموران امنیتی با آوردن خانواده وی به محل حادثه او را مجبور به پایین آمدن کردند.وی بلافاصله بعد از پایین آمدن از جرثقیل دستگیر و راهی زندان اوین شد عکس وی خیلی زود در بسیاری از سایتهای خبری دنیا منتشر و به عنوان قهرمانی که مبارزه بدون خشونت کرده را تبلیغ کرده است معروف شد .


بعد از این ماجرا خانواده امینی نیز مدتها توسط نیروهای امنیتی برای انجام مصاحبه با صدا و سیما تحت فشار بودند آنها از خانواده اکبر می خواستند اعلام کنند که او ثبات روانی ندارد .


وی اکنون در میان بیش از صد و هفتاد زندانی سیاسی دیگر در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می شود .

هنوز حکم دادگاه این جوان سبز اعلام نشده است اما گفته می شود ماموران امنیتی با پرونده سازی سنگین قصد دارند، حکم سنگینی را به این جوان که تنها گناهش هواداری از جنبش سبز و شهدای آن است بدهند .

--
یاردهم اردی بهشت؛ روز فریاد ملت
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر