۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

افشای گزارش ویژه وزیر اطلاعات به خامنه ای و نقش آن درافزایش بحرانهای درون حکومت

 افشای گزارش ویژه وزیر اطلاعات به خامنه ای و نقش آن درافزایش بحرانهای درون حکومت

خبرنگاران سبز/ کارشناسان ایران سبز: در پی رخدادهای اخیر در عرصه سیاست داخلی حکومت ایران که منجر به رو در رویی آشکار علی خامنه ای با احمدی نژاد گردید و از اختلافهای عمیق درونی نظام حکایت می کرد ، کارشناسان ایران سبز موفق شدند اطلاعات تازه ای را از پشت پرده این وقایع به دست آورند و آن را منتشر کنند.

در گزارش جدید کارشناسان ایران سبز دو نکته مهم مورد تاکید قرار گرفته است. نخست اینکه انتشار این گزارش به معنای عدم اطلاع قبلی رهبر حکومت اسلامی از فساد سیاسی و اقتصادی ویرانگر اطرافیان ایشان نیست. کما اینکه شخص ایشان بوضوح نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و نظامی را تشویق به فعالیت های اقتصادی فراقانونی کرده است. از این حیث انتشار این گزارش نشانگر وحشت وزارت اطلاعات از فراگیری جنبش سبز و رفع مسئولیت از خود و واگذاردن مسئولیت تمامی مشکلات فعلی بر عهده رهبر حکومت است. نکته دیگر اینکه این گزارش که حاوی بخش هایی از آخرین نامه وزیر اطلاعات به علی خامنه ای است نشان می دهد که رقابت های وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در کسب امتیازات اقتصادی در داخل و خارج کشور آنها را به شدت علیه یکدیگر شورانده است. درآمدهای نفت و گاز کشور که عموما نصیب سپاه می شود و سهم نیروهای اطلاعاتی از این درآمدها کاهش سافته ، نبرد اطلاعاتی و امنیتی را بین این دو گروه یکه تاز عرصه اقتصاد و سیاست ایران در حد چشمگیری افزایش داده است.

به گزارش کارشناسان ایران سبز ماه گذشته حیدر مصلحی وزیر اطلاعات گزارش مفصلی از فعالیت های سیاسی و اقتصادی دولت احمدی نژاد و فرقه نزدیک به او را که اخیرا از باند مسلط بر دفتر علی خامنه ای فاصله گرفته اند به رهبر حکومت ارائه کرد. این گزارش حاوی مورد متعددی از تخلفات و بحرانهای سیاسی و اقتصادی و امنیتی است که برخی از آنها به این شرح است:

 

1- پس از انتقاد برخی از روحانیون سرشناس قم ازفتارهای احمدی نژاد و ابراز مخالفت با سیاست های دولت او ، حامیان احمدی نژاد از طریق حفاظت اطلاعات سپاه فشار فراوانی را به علماء مخالف دولت وارد ساخته و علاوه بر نصب شنود در کلاس های درس و دفاتر آنان ، به هر شکل ممکن سعی در وادار کردن آنها به همراهی با دولت و تایید اقدامهای او را داشته اند که در پی تشدید این رفتار ها دو تن از علماء قم به صراحت تهدید کرده اند که چنانچه مزاحمت های هواداران دولت از سوی آیت الله خامنه ای کنترل نشود آنها به تکلیف خود عمل خواهند کرد و دولت را سر جای خود می نشانند. همین امر باعث شده بود که با تصمیم مقامهای سپاه یگان ویژه پر تعدادی در قم مستقر شود و آماده سرکوب هر گونه حرکت پیش بینی نشده باشد. این اقدام باعث خشم بیش از پیش علماء و اعتراض های شدید تر آنها شده و خواستار رسیدگی سریع به موضوع شده اند .


2- پس از تصمیم ناگهانی دفتر رهبری برای واریز شدن بخش عمده ای از درآمدهای نفتی به حساب ویژه ای زیر نظر هیاتی 3 نفره به ریاست مجتبی خامنه ای (که گزارش مفصل آن اخیرا از سوی کارشناسان ایران سبز منتشر شد) احمدی نژاد در نخستین جلسه دولت پس از این تصمیم به شدت آقای خامنه ای و اطرافیانش را مورد حمله قرار داده و این اقدام را توهین آمیز و محدود کردن دسترسی دولت به درآمدهای نفتی برشمرده و از عباراتی مانند "نادان "و "بازیچه" در مورد رهبر و اطرافیان او استفاده کرده است.


3- احمدی نژاد اخیرا فهرست اسامی 45 نفر از ماموران ارشد وزارت اطلاعات را به حیدر مصلحی ارائه کرده و خواستار برکناری یا بازنشستگی پیش از موعد آنها در اسرع وقت شده بود. احمدی نژاد در پی این درخواست اعلام کرده بود که طی بررسی های بعمل آمده از سوی حفاظت اطلاعات سپاه این افراد وفاداری لازم به دولت را نشان نداده اند و باید با تعداد افرادی که بزودی دفتردولت معرفی می کند جایگزین شوند. حیدر مصلحی در گزارش به آیت الله خامنه ای پذیرش این درخواست را وارد ساختن آسیب جدی به پیکر وزارت اطلاعات و خارج شدن مدارک و اطلاعات بسیار امنیتی از درون این وزارتخانه ارزیابی کرده است .

 

4- در گزارش مصلحی آمده است که در پی ورود نیروهای جدید حفاظت اطلاعات سپاه به وزارت اطلاعات تعدادی میکروفن در مراکز حساس این وزارتخانه کشف شده که بصورت غیر قانونی اطلاعات را ثبت می کرده اند. . در این گزارش تاکید شده که همچنین شنودهای غیر قانونی با اطلاع احمدی نژاد اما بدون اطلاع وزارت اطلاعات در دفتر رهبری نیز کار گذاشته شده است ( یکی از معاونان حیدر مصلحی با انعکاس همین گزارش به محمود احمدی نژاد و لو دادن ماجرا ، بحران درونی حکومت را بیش از پیش آشکار ساخت)


5- در بهمن ماه گذشته گروهی از نیروهای امنیتی نزدیک به احمدی نژاد تحت عنوان " شورای تجاری" به دوبی سفر کردند و ضمن نزدیک شدن به شورای بازرگانی ایرانیان دبی و اعلام این نکته که قصد گشایش دفتر ویژه فعالیت های اقتصادی را دارند با 2 تن از مقامهای سیاسی و نظامی آمریکایی در امارات نیز ملاقات کردند. وزارت اطلاعات با اعلام خطر ویژه در این گزارش ، رهبر حکومت را از عواقب نهایی چنین اقدامهای به شدت می ترساند.


6- وزارت صنایع در گزارشی محرمانه به مجلس و اعلام رسمی به وزارت اطلاعات ، رسما اعلام می دارد که از توجیه قراردادهای نفتی و صنعتی بین ایران و چین و ایران و مالزی عاجز است و نسبت به مفاد آنها هیچگونه اطلاعی ندارد. وزارت صنایع نقش خود را در این گونه فعالیت ها صفر اعلام می کند (در جلسه هیات دولت و پس از افشای این گزارش احمدی نژاد با کنایه به وزیر صنایع اعلام می دارد که به همین دلیل قصد ادغام و انحلال وزارت صنایع را داریم )


7- در هفته اول اسفند ماه گذشته وزارت نفت طی گزارشی محرمانه به کمیسیون انرژی مجلس اعلام می کند از میزان صدورسوخت از طریق خط لوله دهم سراسری کاملا بی اطلاع است و هیچ مسئولیتی را در قبال آن نمی پذیرد چرا که این لوله کلا زیر نظر این وزارتخانه نیست و درآمدهای آن هم به کشور باز نمی گردد دراین گزارش همچنین آمده است از طریق خط لوله زیر دریایی کیش که با مشارکت سپاه پاسداران و چینی ها ( در گزارش نوشته شده بدون اطلاع مقامهای مسئول!) احداث شده مقادیر فراوانی سوخت صادر می شود که سالانه بیش از 3 میلیارد دلار اختلاف حساب در درآمدهای نفتی ایجاد می کند که وزارت نفت مسئولیت پاسخگویی به آن را از خود ساقط شده می داند. وزارت اطلاعات علاوه بر گزارش این خبر همچنین اضافه می کند که در خط لوله 600 کیلومتری اهواز - دهگلان توسط سپاه پاسداران اختلاس 580 میلیون دلاری صورت پذیرفته که ردیابی ها نشان می دهد این مبلغ به دوحساب شخصی در مالزی واریز شده است. همچنین دراحداث خط لوله نکا - جاسک نیز 2 میلیارد و 60 میلیون دلار اختلاس شده که این مبالغ در حساب های مشترک شخصی چند تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در شانگهای چین رد یابی شده اند.

 

8- گزارش رسمی شکایت وزیر نفت از رحیم صفوی به دلیل عدم ارائه هر گونه گزارش از فعالیت های نفتی قرارگاه خاتم الانبیاء از آغاز تا کنون. ظاهرا بر اساس توافق های قبلی مقرر بوده است که سردار صفوی رابط فعالیت های نفتی قرارگاه خاتم با وزارت نفت باشد


9- شکایت حمید کاتوزیان در جلسه محرمانه کمیسیون انرژی مجلس در باره غیر شفاف بودن تمامی پروژه هایی که احمدی نژاد با دستور مستقیم به سپاه واگذار کرده است. به عنوان مثال فقط هزینه ارزی در یکی از این پروژه ها 6 میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است.


10- گزارش دخالت های غیر موجه فرماندهان و سرداران سپاه در همه قراردادهای نفتی یا ابطال قراردادهای امضاء شده و واگذاری مجدد آن به دیگران. در این گزارش اسامی افرادی مانند محمد حجازی و ناصر حسینی دیده می شود .


11- انعقاد قراردادهای جدید نفتی با چینی ها که بخشی از آن ( حدود 58 میلیارد دلار) بدون مجوز قانونی و بدون ارائه جزییات به مجلس بوده است . سرنوشت این درآمدها به درستی معلوم نیست و دست کم 14 میلیارد و 200 میلیون دلار از درآمد این قرارداد ها به کشور باز نگشته است.


12- طی ماههای گذشته 42 تن از فرماندهان سپاه و بسیج با حفظ سمت و مزایای مشاغل قبلی ، به " دفتر ویژه ریاست جمهوری" منتقل شده اند که ماهانه بین 5 تا 11 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند.


13- دستور احمدی نژاد برای کاهش شهریه دولتی 220 نفر از طلاب ساکن قم که از طرفداران مجتبی خامنه ای هستند و حدود 80 نفر از آنها طلبه های درس مجتبی خامنه ای محسوب می شوند. دریافتی هر کدام از این افراد 900 هزارتومان بود که اخیرا به 600 هزار تومان در ماه کاهش یافته است. ( در پی بالاگرفتن تنش میان مجتبی خامنه ای و محمود احمدی نژاد و یار کشی آنها در بین نیروهای سیاسی و نظامی و امنیتی وقوع ین گونه رویدادها رو به افزایش است)


14- طی ماههای اخیر 17 قرارداد عمرانی در مناطق مختلف کشور به چینی ها واگذار شده که مجموع هزینه ارزی آنها بالغ بر 14 میلیارد دلار است. در گزارش وزیر اطلاعات تاکید شده که همه این قراردادها بدون اخذ مجوز و اعلام قبلی به مجلس یا وزارتخانه های ذی ربط امضاء شده و چینی ها طرف قرار داد قرارگاه خاتم الانبیاء هستند .


به گزارش کارشناسان ایران سبز ارائه این نامه از سوی وزیر اطلاعات به آیت الله خامنه ای ( ولو بطور موقت) او را از خطر حذف از دولت نجات داد و زمینه را برای تنش های شدید تر درون حاکمیت فراهم ساخت که بزودی بازتاب آن را در سایر نهادهای حکومتی شاهد خواهیم بود.

--
یاردهم اردی بهشت؛ روز فریاد ملت
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر