۱۳۸۸ شهریور ۶, جمعه

بازجوها به صداسیما آمدند

بازجوها به صداسیما آمدند/حضور دست اندرکاران تهیه کیفرخواست در گفتگوی شبکه دو سیما

 

برنامه گفتگوی خبری شبکه دو سیما چهارشنبه شب میزبان دو تن از چهره هایی بود که از آنان به عنوان نویسندگان کیفرخواست دادگاه فعالان سیاسی و بازجویان این پرونده ها نام برده می شود.

 

در این برنامه فردی با نام قره باغی تحت عنوان کارشناس سیاسی در کنار مقدم فر مدیرعامل خبرگزاری امنیتی فارس که از او نیز به عنوان کارشناس سیاسی یاد می شد حضور داشتند.
 

در حالی که مجری برنامه در خصوص موضوع بحث از عبارت انقلاب مخملی استفاده می کرد مدعوان در دفعات متعدد با تصحیح سخن وی از عبارت کودتای مخملی یاد می کردند

 

به گزارش اینده قره‌‌باغی در این گفتگو با اسنتاد به کتاب موج سوم هانتینگتون که به گفته وی از سال 1371 توسط چهره‌های شاخص جریان اصلاح‌طلب در داخل کشور، ترجمه و به عنوان راهبرد استفاده می شده است، اظهار کرد که واژه اصلاح‌طلبی این گروه، برای اولین‌بار و چند سال قبل از نیروهای داخلی، توسط هانتینگتون استفاده شده است و وی انواع اشکال براندازی نرم را با توجه به موقعیت اصلاح‌طلبان در حاکمیت به چهار دسته تقسیم کرده که مدل موردنظر در ایران، شکل اول بوده که تغییر شکلی نام دارد و در این مدل، اصلاح‌طلبان در قدرت پایگاه دارند و با استفاده از پایگاه خود در قدرت، اقدام به براندازی نرم می‌کنند.

 

قره باغی در بخشی از این گفتگو به فعالیت رسانه های غربی اشاره کرد و گفت "در جایی"! به یکی از فعالان سیاسی بازداشت شده گفته است که چرا در برابر حمایت رسان ههای غربی موضع گیری نمی کرده اید؟ وی به محل گفتگو و فردی که با قره باغی گفتگو کرده است اشاره ای نداشت.

 

مقدم‌فر نیز، در این گفتگو اظهار کرد: از سال 1376 آمریکا طرحی را برای آموزش و آماده‌سازی نیروهای اصلاح‌طلب برای کودتای مخملین آماده کرده بود که در آن خانم الیزابت چنی، دختر دیک چنی در دبی به آموزش اصلاح طلبان پرداخته بود و افرادی که برای شرکت در این دوره انتخاب می‌شدند، افرادی بودند که دارای خصوصیات نخبگی، جوانی، مؤثر بودن در نظام، وابستگی به نهادهای حاکمیت و ترجیحاً فرزندان مقامات باشند.

 

مقدم‌فر با اشاره به تلاشهاي ناموفق صورت گرفته براي انقلاب مخملي در سالهاي 78 و پس از آن در 18 تير گفت: طراح انقلاب مخملي كه خود نويسنده كتاب «از ديكتاتوري تا دموكراسي» نيز مي باشد، به ارائه 198 دستورالعمل در كتاب خود اقدام كرده بود كه در اتفاقات اخير در ايران ، نزديك به 100 روش تست شد كه هيچ يك موفق نبود.

 

وي با بيان اينكه دشمنان نا‌اميد نيستند و همواره به دنبال تحقق اهداف خود و اين‌بار در بسترهاي ديپلماسي عمومي هستند، افزود: طراح انقلاب مخملي بر اين آرزو است تا روزي انقلاب مخملي در ايران تحقق يابد.

 

اين كارشناس مسايل سياسي با اشاره به تجربه كودتاي مخملي در كشورهايي همچون گرجستان افزود: گرچه اين الگو در گرجستان و قرقيزستان در كوتاه مدت موفق بوده، ولي در بلندمدت دچار شكست شده است، كما اينكه در ايران نيز در همان آغاز اجرا دچار شكست شد.

 

وي با تاكيد بر اينكه انقلاب ايران يك انقلاب مردمي است و از پايه هاي قوي برخوردار است و دشمنان در تلاش هستند تا به زعم خود خللي بر آن وارد كنند، به راههاي مقابله با اين‌گونه حركتها اشاره كرد و گفت: راههاي مقابله با اين جريان بايد از جنس خودش باشد. ما بايد در بين نخبگان، فرهنگيان ، سياسيون و دستگاههاي مختلف آمادگي مقابله با چنين مسايلي را به وجود بياوريم.

 

مقدم فر اضافه كرد: برخي دستگاههاي امنيتي، قضايي و حتي قوانين جاري ما هنوز آمادگي برخورد با اين ماجراها را ندارند و نوع برخورد آنها با اين مسايل، از نوع كودتا از جنس سخت است.

 

قره‌باغی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فردی که جامعه‌شناس بوده و برادر سه شهید می‌باشد، گفت: این آقا که برادرش دوست من بوده و 5 مهر سال 1360 در چهارراه ولیعصر تهران ترور شد، در دوره اصلاحات در مقاله‌ای منافقین و گروهک‌های کوموله و دموکرات را که قاتل برادرش بودند، تطهیر کرد و گفت که کشیده شدن موضوع این گروه‌ها به درگیری مسلحانه، تقصیر نظام بوده است.

 

گفتنی است، رضا سراج از مسوولان اصلی بسیج دانشجویی که گفته می‌شود وی نیز نقش مؤثری در آماده‌سازی کیفرخواست‌های کودتای مخملین دارد، در این گفتگو غایب بوده است

 

 

ادوارنیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر