۱۳۸۸ شهریور ۹, دوشنبه

اخبار دانشگاه‌ها - استعفای اعتراضی رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه

اخبار دانشگاه‌ها - استعفای اعتراضی رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه

 

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی به علت مخالفت با اعطای غیرقانونی مدرک دکترا به یک تحصیلکرده‌ی موسسه‌ی مصباح یزدی، از سمت خود استعفا داد.
 
به گزارش موج سبز آزادی، ماجرای این استعفا بدین ترتیب بود که صدرالدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه، از مسئولان دانشکده اقتصاد خواسته بود میزبان جلسه دفاع و اعطا کننده‌ی مدرک دکتری به یک روحانی باشند که در موسسه‌ی امام خمینی (تحت مدیریت مصباح یزدی) تحصیل کرده بود و پرویز داودی و صمصامی، دو مقام دولتی نزدیک به احمدی‌نژاد، استادان راهنما و مشاور وی بودند. اما اعضای هیأت علمی این دانشکده به طور مکرر با این درخواست غیرقانونی مخالفت کردند.
 
بر اساس این گزارش، در پی دفاع رئیس دانشکده - که خود از طرفداران احمدی‌نژاد است - از موضع اعضای هیأت علمی, این جلسه دفاع با اصرار حجت‌الاسلام شریعتی در ساختمان مرکزی دانشگاه علامه (و نه در دانشکده اقتصاد) برگزار شد و در پی این اقدام عجیب رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، رئیس دانشکده اقتصاد استعفا کرد.
 
برخی افراد آگاه گفته‌اند که شریعتی، به سفارش نزدیکان مصباح یزدی، می‌خواهد این فرد را در هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه عضو کند و به همین خاطر بر برگزاری سریع جلسه دفاعیه با وجود مخالفت رئیس و اعضای هیات علمی دانشکده مذکور تاکید داشته است.
 

گفتنی است دیروز عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادعا کرده بود که مدرک دکترای کامران دانشجو هم با همین شیوه اخذ شده است؛ شیوه‌ای که آشکارا غیرقانونی است و به علاوه با ادعای قبلی وزیر علوم پیشنهادی دولت کودتا مبنی بر اخذ مدرک از انگلستان نیز منافات دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر