۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

کروبی: دولتی که برخاسته از رأی طبیعی مردم نیست، ناکارآمد خواهد بود

عصر روز پنج شنبه مورخ 05/06/88 شورای مرکزی و برخی از اعضای دفتر تحکيم وحدت ميهمان دفتر مهدی کروبی بودند. در اين ديدار اعضای دفتر تحکيم وحدت ضمن اعلام رضایت از انتخاب کروبی به عنوان کانديدای اتحادیه در انتخابات رياست جمهوری، از مواضع صريح و شجاعانه کروبی در دفاع از حقوق شهروندی مردم و آسیب دیدگان حوادث اخیر تقدير و قدردانی کردند.
 

    به گزارش موج سبز آزادی به نقل از روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت، در ابتدا مهدی عربشاهی، دبيرتشکیلات دفتر تحکيم وحدت ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های این تشکل در انتخابات افزود: چهار، پنج ماه قبل از انتخابات موضع بسیاری از فعالان جنبش دانشجویی همچنان تحريم و عدم شرکت در انتخابات بود وليکن همسویی شما با بسیاری از مطالبات جنبش دانشجویی و ارائه ی برنامه های راهگشا و شفاف و معرفی تيمی مجرب سبب شد تا شما به عنوان اولویت دفتر تحکیم وحدت انتخاب شوید و امروز نيز پيگيريهای صادقانه و شجاعانه شما از حقوق ملت ايران و ايستادگی در قبال ظلم های انجام شده و اينکه در اين شرايط سخت همچون بسیاری از مدعيان سکوت را مصلحت نمی دانيد ما را بيش از پيش در انتخابمان روسفيد گردانيده است.

مرتضی سمياری عضو شورای مرکزی در ادامه گفت: جريانی که خود را نماينده امام زمان می داند و برای رسيدن به قدرت همه چيز را فدا می کند و با زير پا نهادن آرمانهای انقلاب 57 توانسته است خود را پيروز و برنده اعلام کند، جريانی خطرناک است.
 

    در اين شرايط، ما انتظاری جز ثابت قدمی شما در دفاع از حقوق مردم نداريم و بدانيد که مردم و دانشجویان نیز در این مسیر همراه شما هستند.

    فريد هاشمی ديگر عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم با ارائه گزارشی از برخوردهای شديد امنيتی و انضباطی با دانشگاهيان من جمله بازنشستگی اجباری اساتيد منتقد، احضار مکرر دانشجويان به دادگاه های انقلاب، حراست وزارت علوم و کميته های انضباطی افزود امروز دانشگاهيان تحت فشارهای امنيتی و قضايی شديدتری نسبت به گذشته هستند و اين موضوع بسيار نگران کننده است.

     

در ادامه این دیدار مهدی کروبی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات دانشجويان افزود:
 

    انتخاباتی انجام شده که متاسفانه آنچه مردم می خواستند شکل نگرفت و حوادث تلخ و اسف باری هم بعد از آن پيش آمد که به هيچ وجه در شان نظام جمهوری اسلامی نبود!

برخوردهای نامناسب و اتخاذ شيوه های غير منطقی، سطح اعتراضات مردمی را عميق تر نموده است بطوريکه تا ديروز حرکتهای اعتراضی فقط دانشجويی بود اما امروز و با فجايع پيش آمده حرکتهای اعتراضی مردمی شده است. آيا اين شيوه ی حکومتداری است؟! آيا شيوه ای که مردم را ناراضی نموده و اعتماد ملی و عمومی را خدشه دار کرده! صحيح است؟! آيا شيوه ای که موجب گردد از اين پس برای هر مراسم يا برگزاری اعياد و ... از طرفی مامورين امنيتی با حضور مسلحانه خويش در گوشه و کنار مراسم ها، رعب و وحشت ايجاد کنند و از سوی ديگر مردم نگران شرکت در مراسم ها و جلسات باشند! صحيح است؟!
 

    فلذا بنظر می رسد عقلا، بزرگان و موجهان بايد راهی را برای گذر از اين بحران بيابند و الا اين راه به بيراهه ختم می شود و راه امام و انقلاب و نظام نيست.

و به شما عزيزان دانشجو که ديواری کوتاهتر از شماها نمی يابند، بگويم: در اين شرايط سخت و در اين برهه ی حساس تاريخی مواضع خود را روشن و شفاف نمائيد، سنجيده رفتار کنيد، در چارچوب قانون اساسی عمل کنيد و مطالبات خود را پيگيری کرده و مواظب باشيد از شعارها و سخنان تعيين و تائيد نشده بپرهيزيد که نه اجازه سوء استفاده به دشمنان انقلاب و نظام را بدهيد و نه بهانه ای به سرکوبگران و واپس گرايان.
 

    ما دولتی را که برخواسته از رای طبيعی مردم نيست، ناکارآمد می دانيم. بدانيدهمچنان پيگير احقاق حقوق مظلومين و آسيب ديدگان در اين فجايع تلخ هستيم و کروبی لحظه ای از ايستادگی و دفاع از حقوق ملت بزرگ ايران پا پس نخواهد کشيد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر