۱۳۸۸ شهریور ۵, پنجشنبه

آیت الله منتظری -حکومت فعلی نه جمهوری است و نه اسلامی

 

    چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۸۸

    آیت الله منتظری حقوق عوامل "ظلم به مردم" را حرام دانست

     

    حکومت فعلی نه جمهوری است و نه اسلامی

     

    سارا اصفهانی

     

آیت الله العظمی منتظری در پاسخ به نامه 293 روزنامه نگاران و نخبگان و روشنفکران کشور نوشت که: "این حکومت نه جمهوری است و نه اسلامی".
 

    این مرجع منتقد حکومت نوشته است: "اینجانب بارها تذكرات و پیشنهادهایى را براى بیرون رفتن از این بحران ویرانگر ارائه نموده ام، ولى ظاهرا حضرات براى رسیدن به مقاصد دنیوى خویش چنان چشم و گوش و دل بر حقایق بسته اند كه نه مِبینند و نه مِشنوند، ولى از آنجا كه هنوز مبارزات با رژیم گذشته در اذهان بسیارى از افراد زنده است و در میان سردمداران حكومتى بعضا كسانى هستند كه خود طعم شكنجه و زندان و... را چشیده اند اینجانب هنوز نا امید نیستم و امیدوارم تا كاملا دیر نشده مسئولین امر به خود آیند و بیش از این وجهه نظام جمهورى اسلامى را در بین توده هاى زجر كشیده و سیلى خورده ایران و در سطح جهانى خدشه دار نكنند و موجب سقوط خود و نظام نگردند."

    آیت الله منتظری در ادامه اینگونه گفته است: "امیدوارم مسئولین امر از این راه انحرافى كه در پیش گرفته اند دست برداشته و حقوق از دست رفته مردم را استیفا نمایند، خسارات را جبران نموده و بى گناهان را بیش از این در زندان نگه ندارند، و با پایان دادن به سناریوهاى نمایشى دادگاهها و پخش اعترافات آنچنانى بیش از این قضاء اسلامى را مسخره نكنند; و یا لااقل شجاعت این را داشته باشند كه اعلام كنند این حكومت نه جمهورى است و نه اسلامى و هیچ كس هم حق اعتراض و اظهارنظر و انتقاد ندارد."

     

    حقوق دریافتی بابت ظلم به مردم حرام است

    آیت الله منتظری همچنین روز گذشته به سئوال تعدادی از مقلدان که در خصوص حقوق كارمندان رادیو، تلویزیون و یا روزنامه هایی که به گفته این مقلدان اقدام "به نشر اكاذیب و دروغ و دوركردن ذهن جامعه از روی واقعیتها مشغول فعالیت هستند" یا حقوق پرسنل نیروهای انتظامی كه "با مردم برخورد شدید می كنند و یا در اعتراف گیری ها كار می كنند" پاسخ داد. این مقلدان پرسیده بودند که تکلیف خانواده این افراد كه از این پول استفاده می كنند چگونه است آیا فرزندان و همسر این افراد می توانند آنها را را ترك كنند؟

    در این زمینه نیز آیت الله منتظری به صراحت پاسخ داده که: "اخذ اجرت در قبال خدمت به مردم عزیز و انجام كارهای حلال مانعی ندارد اما ظلم به هر شكل آن حرام و غیر جایز است و اجرت دریافتی در قبال ظلم به دیگران هم حرام است. ان الله اذا حرم شیئا حرم ثمنه".

    پیش از این نیز آیت الله صانعی مرجع تقلید دیگر شیعه در فتوایی همکاری با دولت جدید را حرام اعلام کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر