۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

پیگیری چراغ خاموش طرح خطرناک تعطیلی دانشگاه تهران برای یک ترم

رؤسای دانشکده‌ها می‌گویند این طرح جدی است و مسئولان آموزشی برای پذیرش آن زیر فشارند
 

پیگیری چراغ خاموش طرح خطرناک تعطیلی دانشگاه تهران برای یک ترم

 

 
دو هفته پس از آنکه خبر «موج سبز آزادی» در خصوص طرح کودتاچیان برای تعطیلی دانشگاه تهران به سرعت توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تکذیب شد، اکنون خبر می‌رسد که این طرح به صورت خزنده در دانشگاه تهران در حال پیگیری است و احتمال تعطیلی ترم پاییزه در دانشگاه مادر، قوت گرفته است.
 
«موج سبز آزادی» دو هفته قبل، در روز 23 مرداد، خبر داده بود که: «شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی را در دستور کار دارد مبنی بر اینکه دانشگاههای کل کشور یا لااقل دانشگاه تهران برای یک ترم تحصیلی، تعطیل شوند.» اما هنوز 24 ساعت از انتشار این خبر نگذشته بود که دبیرخانه این شورا فاکسی را سراسیمه برای مطبوعات و خبرگزاری‌ها ارسال کرد که در آن، خبر مذکور تکذیب می‌شد.
 
اما امروز سایت «ادوار نیوز» از پیگیری چراغ خاموش این طرح خطرناک در دانشکده‌های دانشگاه تهران خبر داده و نوشته است: در حالی که دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح تعطیلی دانشگاه ها در ترم پاییزه را شایعه اعلام کرد، به دنبال سخنان اخیر مقام رهبری که به شکل کم‌سابقه‌ای از تلاش دشمن برای به آشوب کشیدن و تعطیلی دانشگاه‌ها سخن گفته شد، شایعات در خصوص تعطیلی دانشگاه تهران که اصلی‌ترین کانون اعتراضات دانشجویی در سال‌های اخیر بوده است، قوت گرفته است.
 
به گزارش ادوار نیوز، شنیده‌ها حاکی است برخی رؤسای دانشکده‌های این دانشگاه از جدی بودن طرح تعطیلی این دانشگاه و زیر فشار بودن مسئولان اموزشی برای آمادگی در این خصوص خبر داده‌اند.
 

دانشگاه تهران و دانشگاه پلی تکنیک در سال‌های اخیر مهم ترین مرکز اعتراضات در برابر دولت احمدی‌نژاد بوده است. اعتراضات دانشجویی به دنبال سخنرانی احمدی‌نژاد در مهرماه در دانشگاه تهران به حدی بود که موجب قطع پخش تلویزیونی این مراسم و خروج احمدی‌نژاد در محاصره نیروهای ضد شورش از این دانشگاه شد.

جنایات انجام شده در کوی دانشگاه تهران پس از انتخابات ریاست‌جمهوری و شهادت تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران از جمله محسن روح الامینی، دانشجوی دانشکده فنی، در حوادث پس از انتخابات از جمله مواردی است که نگرانی مسئولان امنیتی را در خصوص وضعیت این دانشگاه در ابتدای سال جدید برانگیخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر