۱۳۸۸ شهریور ۹, دوشنبه

مجمع روحانیون مبارز، خواهان توقف اقدامات غیرقانونی در قوه‏قضائیه شد

در جلسه شورای مرکزی این تشکل، به ریاست حجت‏الاسلام و المسلمین خاتمی
 

مجمع روحانیون مبارز، خواهان توقف اقدامات غیرقانونی در قوه‏قضائیه شد

 

همچنین در این جلسه از هتاکی و اهانت به ساحت مقدس مراجع عظام و شخصیت‏های برجسته ابراز تأسف شدید شده و بر لزوم توقف این رفتارهای غیراسلامی و غیرانسانی تاکید شد.
 
به گزارش پایگاه خبری مجمع روحانیون مبارز، شورای مرکزی این تشکل عصر یکشنبه به ریاست حجت‏الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی تشکیل گردید. در این جلسه گزارش‏هایی درباره وضعیت بازداشت‏شدگان حوادث اخیر و ادامه نقض حقوق قانونی آنان در روند بازجویی و نگهداری در سلول‏های انفرادی، علیرغم پایان مراحل بازجویی برخی از آنان و نیز نامعلوم بودن سرنوشت بعضی از بازداشت‏شدگان و بی‏اطلاعی خانواده‏هایشان ارائه گردید.
 
مجمع ضمن ابراز نگرانی و تأسف شدید از این وضعیت از تصمیم گرفت تا از ریاست جدید قوه‏قضائیه، آیت‏الله صادق لاریجانی صدور دستور قاطع برای تسریع در رسیدگی و توقف اقدامات غیر قانونی را خواستار شود. همچنین در این جلسه از هتاکی و اهانت به ساحت مقدس مراجع عظام و شخصیت‏های برجسته و سرمایه های بزرگ انقلاب و خدمتگذاران راستین اسلام، انقلاب و ایران و محبوب مردم و شکستن حریم دین، اخلاق و معنویت در ماه مبارک رمضان توسط برخی از رسانه‏ها و اشخاص حکومتی و بعضاً مجالس مذهبی و دینی ابراز تأسف شدید شده و مجمع، توقف این رفتار غیراسلامی و غیرانسانی را خواستار شد.
 

ضمناً در این جلسه، درگذشت عالم مجاهد حجت‏الاسلام و المسلمین سیدعبدالعزیز حکیم، فرزند برومند مرجع بزرگ عالم تشیع، مرحوم آیت‏الله العظمی حکیم را ضایعه‏ای بزرگ برای روحانیت و مردم شریف عراق دانسته و این مصیبت را به ملت و دولت عراق و خاندان سرافراز حکیم به ویژه به فرزندان شایسته آن مرحوم، حجج ااسلام سید عمار و سید محسن حکیم تسلیت گفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر