۱۳۸۸ شهریور ۵, پنجشنبه

قوچانی باوجود ابلاغ آزادی به دستور دادستان تهران همچنان در زندان است

 

قوچانی باوجود ابلاغ آزادی به دستور دادستان تهران همچنان در زندان است

 

مریم باقی همسر محمد قوچانی خبر داد علیرغم صدور قرار وثیقه و تامین آن برای محمد قوچانی از یکشنبه اول شهریورو صدور دستور آزادی وی، دادستان تهران مانع از آزادی وی شده و اتهام جدیدی که ظاهرا اتهام مطبوعاتی است متوجه او ساخته است.
 
مریم باقی همسر محمد قوچانی خبر داد علیرغم صدور قرار وثیقه و تامین آن برای محمد قوچانی از یکشنبه اول شهریورو صدور دستور آزادی وی، دادستان تهران مانع از آزادی وی شده و اتهام جدیدی که ظاهرا اتهام مطبوعاتی است متوجه او ساخته است. وی افزود از نظر قانونی نمی توان چنین کاری کرد زیرا برای نگهداری در زندان به بهانه اتهام جدید نیاز به صدور قرار بازداشت و تفهیم اتهام و ابلاغ آن به متهم دارد و سپس متهم حق اعتراض به قرار بازداشت دارد . این در حالی است که قوچانی بدون هیچ دلیلی از روز یک شنبه پس از صدور برگه آزادی همچنان در زندانئ است که از نظر قانونی هر ساعت آن جرم محسوب می شود. از طرفی چگونه ممکن است قوچانی در دو ماه و نیم گذشته در حالی که در زندان بوده اتهام جدیدی متوجه او باشد.
 
همسر قوچانی اظهار داشت: خبر مجعول خبرگزاری فارس که این روزها به رسانه اختصاصی برگزار کننده های نمایش های دادگاهی تبدیل شده درباره اینکه قوچانی خواستار محاکمه کروبی شده است نشانه ای بر برنامه تشدید فشار علیه یک روزنامه نگار است. نمی دانم نمایندگان مجلس که ادعای دفاع از حقوق ملت و عضویت در خانه ملت را دارند و همچنین قوه قضاییه که وظیفه پشتیبانی از حقوق ملت را دارد چرا دربرابر این روش ها ساکت اند.
 
وی اعلام کرد در این زمینه نامه سرگشاده ای به رئیس قوه قضاییه نوشته و شکایتی را به دادسرای انتظامی قضات تسلیم خواهم کرد. همسر قوچانی افزود در صورت ادامه این روند و مایوس شدن از رسیدگی توسط مراجع داخلی، برای احقاق حقوق خود به همه روش های ممکن متوسل می شویم و گفتگو با تمام رسانه هایی که تاکنون از آنها پرهیز داشتیم و نیز توسل به مجامع بین المللی را نیز حق خود می دانیم.
 
وی درخصوص خبر خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه قوچانی در دیدار با كاظم جلالي عضو كميته ويژه مجلس براي بررسي بازداشتي‌هاي اخير گفته است کروبی باید بازداشت شود افزود: منبع این خبر خبرگزاری دروغزن و مدافع سرکوب فارس است لذا طبق آیه شریفه 6 سوره حجرات باید وقتی برای شما خبری آوردند نباید اعتماد کنید . بخش دیگری از خبر مربوط به آقای جلالی سخنگوی کمیته تحقیق مجلس است و اگر نقل ادعا از سوی ایشان درست باشد معلوم می شود کمیته مزبور نه برای تحقیق و دفاع از حقوق قانونی متهمان که برای پشتیبانی تبلیغاتی از سناریوی بازداشت ها وفشارها تشکیل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر