۱۳۸۸ شهریور ۶, جمعه

وضعیت جسمی مهسا نادری بحرانی شده‏است

دانشجوی زندانی در بند 209 زندان اوین

وضعیت جسمی مهسا نادری بحرانی شده‏است

 

 

"بنابر گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین، شرایط جسمی مهسا نادری دانشجوی زندانی در شرایط حاد جسمی قرار دارد که از درمان موثر او تا به حال خودداری شده‏است."

 

مهسا نادری، 19 ساله و دانشجوی رشتۀ اقتصاد دانشگاه مفید قم، از نارحتی شدید کلیه و عفونت رنج می‏برد. او مدت‏ها است که درد شدیدی دارد و هنگامی که خانم سحابی، برای مدتی هم سلول وی شده‏بود، ناراحتی وی به حدی بوده‏است که از شدت درد شبانه روز به خود می‏پیچید. زمانی که خانم سحابی از پاسدار بند می‏خواهد که که او را به بهداری زندان منتقل کنند، زنی که پاسدار بند بوده‏است به سحابی می‏گویید: "آوردیم اینجا بمیره، تا یک نفر از جمعیت زندان کم بشه".
 
همچنین امکان استفاده از سرویس‏های بهداشتی را تا حد زیادی از وی دریغ کرده‏اند، تا جایی که وی ناچار می‏شود مدتی را در اعتصاب غذا بسر ببرد. علاوه بر این، از دادن مایعات به اندازه کافی به زندانی خوداری می‏کنند و هنگامی که خواستار خرید مایعات از فروشگاه زندان می‏شوند نیز به آن ترتیب اثر داده نمی‏شود. این در صورتی که نوشیدن مایعات و استفاده از سرویس‏های بهداشتی از ضرورت‏های اولیه برای فردی با چنین بیماری است.
 
از طرفی دیگر در حال حاضر، 2 تن از دختران هموطن مسیحی هم سلول وی هستند که "سعید شیخان"، هنگام بازجویی از هموطنان مسیحی، برای تحقیر کردن خانم نادری او را بچه منافق صدا می‏کند و هر بار از آن‏ها سئوال می‏کند که "بچه منافق هنوز مسیحی نشده‏است؟"
 
در سلول انفرادی مهسا نادری، 2 الی 3 زندانی جای داده‏اند و این سلول‏ها فاقد سیستم تهویه و یا سیستم خنک‏کننده هستند که در اثر ازدحام زیاد، گرما و نبود تهویه، زندانیان نوعا دچار سر درد و حالت تهوع هستند. در این سلول که نفرات آن دائم تغییر می‏کند، برای تحت فشار روحی قرار دادن این دانشجوی اسیرگرفته شده، معمولا افراد در آستانه آزادی را به این سلول می‏آوردند. وی از داشتن ملاقات حضوری با خانواده‏اش نیز محروم است.
 
تشدید فشارهای جسمی و روحی مختلف به دستور سربازجوی وی صورت می‏گیرد و علیرغم اینکه او محکوم به حکمی سنگین و غیرانسانی شامل 1 سال زندان است و باید به بند عمومی منتقل شود اما تاکنون از انتقال او به بند عمومی ممانعت به عمل آمده که این موضوع محرومیت‏های بسیاری را برای وی به وجود آورده است.
 

لازم به یاد آوری است که مهسا نادری، 2 اسفندماه توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد و در حالی که 190 روز است که از بازداشتش در بند 209 زندان اوین می‏گذرد، 88 روز آن را در سلول‏های انفرادی، تحت شکنجه‏های جسمی و روحی بسر برده‏است.

 

منبع: خبرنامه امیرکبیر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر