۱۳۸۸ شهریور ۴, چهارشنبه

هویت تعدادی از جان باختگان خشونت های اخیر کردستان

     

    هویت تعدادی از جان باختگان خشونت های اخیر کردستان

     

    فعالان حقوق بشر در ایران

     

    خبرگزاری هرانا : طبق اطلاعیه رسمی سپاه پاسداران 26 تن از نیروهای نظامی سه حزب کردی در مناطق مختلف غرب کشور طی درگیریهای مختلف در طی روزهای اخیر کشته شده اند.هر چند سه حزب مذکور آمارهای متفاوتی را ارائه کرده اند.

     

    منابع غیر رسمی عنوان می دارند در درگیری منطقه کامیاران بین نیروهای "کومله زحمت کشان" و سپاه پاسداران پنج تن از اعضای حزب مذکور، در درگیری هورامان و ژاوه دو تن از اعضای "حزب دموکرات کردستان" و در درگیری منطقه سرشیو سقز چهار تن از اعضای "حزب دموکرات کردستان ایران" جان خود را از دست داده اند و دو تن دیگر نیز بصورت زخمی دستگیر شده اند.

     

    البته سازمانهای مذکور اطلاعاتی کلی از تلفات نیروهای نظامی ایران عنوان کرده اند اما منابع رسمی حکومت ایران در این خصوص سکوت پیشه کرده اند.

     

    هویت پنج جان باخته درگیریهای منطقه کامیاران عبارت است از : محمد محمدي، مدريك سعيدي، رامين كامياران، بابك الماسي، هيوا سني.

     

    لازم به ذکر است در درگیریهای اخیر نیروهای نظامی دولتی از سلاحهای سنگین همچون توپخانه منظم و کاتیوشا استفاده کرده اند، این موضوع باعث وارد آمدن خسارت زیادی به مناطق کشاورزی و همینطور آسیب دیدن جدی چند غیرنظامی شده است.

     

    در حال حاضر هیچیک از اجساد به خانواده های آنان تحویل نشده است و تنها تعدادی از خانواده ها برای  شناسایی امکان رویت اجساد بستگان خود را یافته اند.

     

    درگیری نظامی احزاب فوق با نیروهای دولتی در طی سالهای اخیر بسیار کم سابقه بوده و محتمل است خشونت های مذکور بر هر چه نظامی و امنیتی شدن فضای کردستان تاثیر بگذارد.

     

    Link: http://www.iranpressnews.com/source/064546.htm

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر