۱۳۸۸ شهریور ۶, جمعه

یاد و نام «ندا آقاسلطان» هنوز زنده است

گزارش موج سبز آزادی از خیابان‌های خسروی و صالحی در محله امیرآباد تهران

 

 
با آنکه نزدیک هفتاد روز از شهادت ندا آقاسلطان توسط عوامل دولت کودتا می‌گذرد، گزارش‌های رسیده به «موج سبز آزادی» حاکی از آن است که حامیان جنبش سبز و اهالی محله امیرآباد تهران، هنوز یاد و خاطره این شهید نهضت سبز را زنده نگه داشته‌اند.
 
بر اساس گزارش‌های رسیده از فعالان جنبش سبز به «موج سبز آزادی»، حامیان جنبش سبز تقریبا هر روز با چسباندن اعلامیه و بستن پارچه سبز روی جعبه‌ی تقسیم برق کنار محل شهادت ندا، یاد او را زنده نگه می‌دارند. این در حالی است که این فعالیت هرروزه‌ی حامیان جنبش سبز، کودتاگران را سخت برآشفته کرده و موجب مقابله شدید آنان شده است.
 
بر اساس گزارش‌های رسیده، هر شب و پس از اینکه خبر نصب اعلامیه و بستن پارچه سبز روی آن جعبه تقسیم برق به گوش کودتاچیان می‌رسد، عده‌ای موتورسوار به کوچه می‌آیند، اعلامیه و پارچه سبز را می‌کَنند و شمع‌ها را زیر پا له می‌کنند.
 
طبق مشاهدات شاهدان عینی، تاکنون چندین بار مادر و خواهر ندا آقاسلطان به آن کوچه آمده‌اند و گریسته‌اند، و در حالی که روز چهلم این شهید جنبش سبز نیز، مادر و خواهر وی نتوانسته بودند بر سر مزار او حاضر شوند، در همان روز حدود دویست نیروی ضدشورش، سراسر کوچه را قرق کرده بودند.
 

گزارش موج سبز آزادی همچنین حاکی است، فعالیت‌های حامیان جنبش سبز در این محل همچنان ادامه دارد و از ابتکارات مردمی شکل‌گرفته در این محل می‌توان به سبز کردن آب جوی و نوشتن جمله‌ی «کوچه شهید ندا آقاسلطان» بر روی دیوار اشاره کرد.

ندا آقاسلطان روز شنبه سی‌ام خرداد 1388 در خیابان کارگر، تقاطع خیابان‌های خسروی و صالحی، بی‌گناه و بی‌دفاع توسط نیروهای لباس شخصی دولت کودتا به شهادت رسید.
 

روز هفدهم شهریور که مصادف با هجدهم ماه رمضان و اولین شب احیای ماه مبارک امسال است، به نام شهید ندا آقاسلطان نامگذاری شده و انتظار می‌رود سبزها در آستانه این روز به طور ویژه برای زنده نگه داشتن نام ندا که یکی از نمادهای جنبش حق‌طلبانه مردم ایران است، تلاش کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر