۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

دستورالعمل برخورد با تجمعات در دانشگاه ها

    دستورالعمل برخورد با تجمعات در دانشگاه ها

     

    روزنامه اعتماد: با نزديک شدن به زمان آغاز سال جديد تحصيلي تمهيدات و برنامه هاي مختلف براي جلوگيري از برگزاري هرگونه تجمع در دانشگاه هاي کشور روي ميز مسوولان قرار گرفت.

     

    از يک سو عزيزالله رجب زاده رئيس پليس تهران بزرگ از آمادگي نيروي انتظامي براي برخورد با تجمعات احتمالي خبر داد و از سوي ديگر مديرکل دانشجويي وزارت علوم گفت جلساتي با مسوولان دانشگاه ها به همين منظور برگزار شده است.

     

    پيش از اين اخباري مبني بر احتمال تعويق زمان بازگشايي مدارس و دانشگاه ها منتشر شده بود ولي مسوولان با تکذيب اين خبر درصدد چاره جويي براي ممانعت از هر نوع واکنش دانشجويان کشور به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري و تلاش براي آرام نگه داشتن فضا برآمدند.

     

    مسلمي مديرکل دانشجويي وزارت علوم در اين رابطه به فارس گفت؛ در جلساتي که با مسوولان دانشگاه هاي کشور برگزار شد تمهيداتي براي جلوگيري از هرگونه اغتشاش و هرج و مرج در دانشگاه ها انديشيده شده است. وي البته اشاره يي به اين راهکارها نکرد و تنها به شوراهاي صنفي دانشجويي تذکر داد مشکلات صنفي دانشگاه ها همچون مسائل رفاهي و معيشتي را تنها از طريق صنفي پيگيري کنند و آنها را سياسي نکنند.

     

    تمام اين مسائل در شرايطي است که سال تحصيلي جديد امسال مقارن با وزارت احتمالي «کامران دانشجو» بر وزارتخانه علوم است. فعالان سياسي معتقدند در صورت راي آوري اين گزينه احتمالي نگراني ها در زمينه بروز تجمعات در دانشگاه ها افزايش يابد چرا که سابقه سياسي وي در کسوت استاندار تهران و موضع گيري هايش در انتخابات رياست جمهوري دهم موضوعي است که برخي نمايندگان را در ارائه راي اعتماد به وي مردد کرده است. به هرحال تنها 22 روز تا اول مهرماه و بازگشايي مراکز تحصيلي باقي است و بايد ديد دانشگاه ها در چه فضايي سال جديد را آغاز مي کنند.

     

    Link: http://www.iranpressnews.com/source/064752.htm

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر