۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

خبرهایی از اوین

کاوه مظفری و هاله سحابی شامگاه 26 مرداد از زندان اوین به خانه برگشتند.
 

    به گزارش موج سبز آزادی به نقل از سایت میدان زنان، هاله سحابی، عضو مادران صلح، 14 مردادماه در میدان بهارستان با ضرب و شتم دستگیر شده بود و طول این مدت هیچ ملاقاتی با خانواده خود نداشت. کاوه مظفری، عضو کمپین یک میلیون امضا و پژوهشگر که در 18 تیرماه در حوالی میدان انقلاب دستگیر شده بود، نیز پس از 40 روز آزاد شده است. بازداشت او در خیابان در حالی صورت گرفت که تنها دو هفته از آزادی او می گذشت.

    کاوه مظفری، شادی صدر و هاله سحابی سه تن از فعالان جنبش زنان بوده اند که در روزهای تجمع در خیابان‌ها شناسایی شده و به طرز خشونت‌آمیزی دستگیر شده‌اند. شادی صدر در روز 6 مرداد بعد از سیزده روز آزاد شد.

سایت میدان زنان همچنین می‌نویسد: در دو روز گذشته موج تازه‌ای از فشار برای آزادی بازداشتی‌های جنبش فراگیر مردمی علیه کودتای انتخاباتی آغاز شده است. پریروز فخرالسادات محتشمی پور در مصاحبه‌ای به مسئولین اخطار داده بود که هرچه زودتر و قبل از رمضان، زنان دربند را آزاد کنید وگرنه اقدامات جدی‌تری در پیش خواهیم داشت. آیت‌الله صانعی نیز در سخنرانی بی‌سابقه خود در گرگان در 21 مرداد قویا خواستار آزادی زندانیان تا قبل از ماه رمضان شد. تغییر رئیس قوه قضاییه در روز شنبه اخیر نیز با وعده‌هایی برای رسیدگی به امور زندانیان همراه بوده است.
 
خبرهایی از اوین - اعتصاب غذای احمد زید آبادی را به زور شکستند
 
بر اساس خبرهای رسیده به «موج سبز آزادی» احمد زیدآبادی که به علت شرایط جسمی حاد ناشی از اعتصاب غذا در بیمارستان بستری است، قرار است برای چهارمین جلسه دادگاه نمایشی اصلاح طلبان که فردا برگزار می‌شود، به دادگاه آورده شود.
 

    به گزارش موج سبز آزادی، زیدآبادی پس از دومین جلسه دادگاه نمایشی که او را نیز به اجبار در آن شرکت دادند، دست به اعتصاب غذا زده و به شدت به لحاظ جسمی در وضع ناگواری قرار دارد.

    این گزارش حاکی است عوامل کودتا که قصد دارند او را در چهارمین جلسه دادگاه نمایشی نیز بر روی صندلی‌ها بنشانند، تا اتهامات بی‌اساس خود را علیه او و دیگر چهره‌های اصلاح طلب تکرار کنند، دیروز در اوین به زور اعتصاب غذای وی را شکسته‌اند و هم‌اکنون وی با شرایط جسمی بسیار بد در بیمارستان بستری است.

    احمد زیدآبادی دبیرکل سازمان دانش‌موختگان ایران (ادوار دفتر تحکیم) است که در انتخابات گذشته در ستاد مهدی کروبی فعال بود و پس از کودتای انتخاباتی به همراه گروه زیادی از اصلاح طلبان به زندان افکنده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر