۱۳۸۸ مرداد ۲۶, دوشنبه

آغاز اعتصاب غذای گروهی از بازداشت‌شدگان از امروز

آغاز اعتصاب غذای گروهی از بازداشت‌شدگان از امروز

 

«موج سبز آزادی» تصویر نامه جمعی از زندانیان حاضر در اوین را منتشر می‌کند
 
همانطور که پیش‌تر خبر داده بودیم، گروهی از بازداشت شدگان دو ماه گذشته که در اندرزگاه شماره هفت اوین زندانی هستند، با ارسال نامه‌ای به بیرون از زندان، اعلام کرده‌اند که قصد دارند از روز دوشنبه (امروز) دست به اعتصاب غذا بزنند. «موج سبز آزادی» با توجه به درخواست مؤکد این عزیزان زندانی که از طریق موثقی دریافت شده و نیز موعد آغاز این اقدام اعتراضی که امروز است، تصویر این نامه را منتشر می‌کند، با این توضیح که نیمه پایین این تصویر که حاوی اسامی و امضاهای زندانیان اعتصاب‌کننده است، فعلا بنا به ملاحظات قابل درک، حذف می‌شود. بدیهی است در صورت ادامه بی‌توجهی مسئولان قضایی به اعتراضات و بلاتکلیفی این زندانیان، اسامی آنها منتشر خواهد شد و مسئولیت تبعات اعتصاب غذای آنها نیز بر عهده مسئولان امر خواهد بود؛ به خصوص آقایان شاهرودی و لاریجانی که ظاهرا امروز قرار است بالاترین پست قضایی کشور را دست به دست کنند. متن این نامه و تصویر آن را در زیر می‌بینید:
 
به نام خدا
 

ما امضا کنندگان ذیل، جمعی از شهروندان این سرزمین که طی حوادث پس از انتخابات بازداشت شده و اینک در قرنطینه اندرزگاه 7 زندان اوین به سر می‌بریم، بدین وسیله با شما هم‌میهنان سخن می‌گوییم و شما را از تصمیم خود آگاه می‌سازیم. ما مدتهاست که در بلاتکلیفی به سر می‌بریم و از روند قضایی پرونده‌هامان بی‌اطلاعیم. دراین مدت بارها در شرایط خشونت‌باری بازجویی شدیم و جهت اقرار به کارهای ناکرده تحت فشار قرارگرفتیم، اتهامات واهی و بی‌اساس بر ما تحمیل گردید، امکان دفاع آزادانه از ما سلب و حقوق شهروندی اولیه‌مان نادیده انگاشته شد. ازهمین رو به نشانه‌ی اعتراض به وضعیت موجود از روز دوشنبه مورخه بیست و ششم مردادماه دست به اعتصاب غذا خواهیم زد تا صدای ناشنیده مانده‌مان را به گوش متولیان امر برسانیم. ما خواهان چیزی جز رسیدگی عادلانه و منصفانه به پرونده‌مان نیستیم. بدیهی است اعتصاب مذکور تنها در صورت تعیین تکلیف و آغاز رسیدگی به پرونده‌هامان در روزهای آتی منتفی خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر