۱۳۸۸ مرداد ۱۰, شنبه

خبرهای ویژه از اوین

خبرهای ویژه از اوین

 

 

چهار خبر ویژه از اوین یا درباره‌ی زندانیان آن به دست «موج سبز آزادی» رسیده است که در ادامه می‌خوانید.

 
خبر اول اینکه منابع موثق اعلام کرده‌اند چند تن از زندانیان سیاسی جوان‌تر در ساختمانی خارج از اوین که فاصله‌ای 15-20 دقیقه‌ای با اوین دارد، نگهداری می‌شوند. محل دقیق این ساختمان و قانونی یا غیر قانونی بودن این بازداشتگاه مشخص نیست.

 

خبر دوم اینکه یکی از خانم‌های آزاد شده از اوین، خبر داده که از سلول کناری، صدای سمیه توحیدلو را به همراه چند نفر دیگر می‌شنیده که روحیه‌ی خوبی داشته‌اند و با هم سرود دسته‌جمعی می‌خوانده‌اند.

 

خبر سوم اینکه سعید نورمحمدی، عضو جوان جبهه مشارکت، پس از 29 روز بالاخره با خانواده‌اش تماس تلفنی داشته و از سلامتی خود خبر داده، اما نسبت به اتمام یا عدم اتمام بازجویی‌هایش ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

 

و خبر چهارم هم اینکه سمیه نصرتی، خبرنگار پارلمانی که جریانات اخیر دامن‌گیر او هم شده بود، از زندان آزاد شد و اولین نوشته‌ی خود را پس از آزادی، در وبلاگش منتشر کرد. این پست وبلاگی را در آدرس زیر ببینید:

http://nsomayeh.blogfa.com/post-74.aspx

-------

عصر جمعه، 9 مرداد 1388

 

خبرهایی از اوین - باید از نظام دفاع کرد، حتی اگر جائر باشد!

یک زندانی سیاسی که به تازگی از زندان آزاد شده، از قوت استدلال زندانیان در برابر بازجویان و اعتراف بازجویان به جائر بودن حکومت خبر داده است.

به گزارش «موج سبز آزادی» یکی از آزادشدگان از بند 209 زندان اوین که در اختیار یک نهاد امنیتی است، در مورد مباحث مطرح شده در بازجویی‌ها می‌گوید: آنها در تحلیل‌های خود بسیار تلاش کردند که ثابت کنند اتفاقات بعد از انتخابات ریشه در خارج دارد و یک انقلاب مخملی است.

 

به گفته‌ی این زندانی آزاد شده، بازجویان وقتی با استدلال‌های قوی و مستند وی روبه‌رو می‌شدند مبنی بر ایتکه بیشترین ضربه را به نظام در این جریانات، خود وزارت کشور زده است و این تحلیل‌ها هیچ صحتی ندارد، در نهایت تنها استدلال باقی‌مانده‌شان این گفته‌ی امام علی بود که باید حکومتی وجود داشته باشد، البته بقیه‌ی این فرمایش این است که حتی اگر فاسد و جائر باشد، و منظور آن است که وجود حکومتی جائر بهتر از بی‌حکومتی و هرج و مرج است.

 

این فعال سیاسی در ادامه می‌گوید: بدین ترتیب این بازجویان تلویحا بر جائر بودن حکومت صحه می‌گذاشتند و با این وجود از متهمان می‌خواستند از فعالیت برای اصلاح چنین حکومتی توبه کنند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر