۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

بازداشت ها

محمد صادقی، فرزند ایت‌الله خلخالی در تجمع اول اسفند بازداشت شد

محمد صادقی فرزند ایت‌الله خلخالی در میان بازداشت شدگان تجمع اول اسفند است.

به گزارش ندای سبز آزادی محمد صادقی فرزند ایت‌الله خلخالی در شمار بازدشت شدگان تجمع روز یکشنبه اول اسفند ماه است که توسط نیروهای امنیتی در حوالی میدان انقلاب دستگیر شده است.

در حال حاضر از وضعیت و محل انتقال وی خبری در دست نیست.

بازداشت سعیده عسگری و فرناز کمالی، دانشجویان دانشگاه آزاد در تجمع اول اسفند

درتجمع یکم اسفندماه در تهران، سعیده عسگری و فرناز کمالی دو تن از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز بازداشت شدند.

به گزارش گویا نیوز ، سعیده عسگری دانشجوی رشته ی زبان فرانسه و فرناز کمالی دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، عصر دیروز، یکشنبه حوالی چهار راه فلسطین بازداشت شده اند.

بازداشت این دو دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، توسط سرنشینان یک خودروی "سمند نقره ای" که متعلق به نیروهای امنیتی بوده، صورت پذیرفته است.

از محل انتقال و سرنوشت این دو دانشجوی دختر تاکنون اطلاعی در دست نیست.

انتقال گروهی از بازداشت شدگان اول اسفند به مقر پلیس امنیت و بازداشتگاه فاتب

جرس: به گزارش منابع حقوق بشری، نیروهای امنیتی و دولتی روز یکشنبه اول اسفندماه، صدها شهروند معترض را که قصد راهپیمایی و تجمع در تهران را داشتند، به صورت فله‌ای و گروهی بازداشت و به بازداشتگاه‌های مختلف منتقل کرده‌اند.

این درحالیست که رسانه های وابسته به نهادهای امنیتی، همچون فارس و جوان و رجاء نیوز، ادعا کرده بودند که روز یکشنبه اول اسفندماه، نه در تهران و نه در هیچ یک از شهرهای کشور، تجمع و برخوردی صورت نگرفته است.

به گزارش رهانا، یک منبع مطلع از تهران که پدرش جزو بازداشت شدگان است، در این زمینه گفته است "پدرم امروز جزو بازداشت شدگان بوده است و مطلع شدیم که در «پلیس امنیت» واقع در خیابان شریعتی منتقل شده است، وقتی به آن‌جا مراجعه کردیم با انبوه بازداشت شدگان و خانواده‌هایی مواجه شدیم که برای اطلاع از وضیعت عزیزان‌شان به آن‌جا آمده بودند."

این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت: "تعداد بازداشتی‌ها بسیار زیاد بود به طور که می‌توان گفت بالغ بر چند صد نفر در آن‌جا نگهداری می‌شدند."

گزارش مذکور خاطرنشان کرد که مقر موسوم به «فاتب» (فرماندهی انتظامی تهران بزرگ)، که «پلیس پیشگیری» در آن مستقر بوده و در خیابان کارگر در حوالی میدان انقلاب می باشد نیز، از دیگر اماکنی است که بسیاری از بازداشت شدگان به آن‌جا منتقل شده و در این محل نگهداری می‌شوند.

گفتنی است یکم اسفند ماه ٨٩ قرار بود در تهران و سایر شهرهای ایران مراسم هفت صانع ژاله و محمد مختاری برگزار شود، اما حضور گسترده نیروهای امنیتی مانع برگزاری تظاهرات شد، اما تجمعات گسترده ای در تهران و چند شهر دیگر برگزار گردید و در همین راستا، نیروهای انتظامی، نظامی و لباس شخصی ها، همانند گذشته اقدام به بازداشت بی دلیل و با خشونت شهروندان کردند.

حبیب فرحزادی و سهراب جعفری، دو فعال دانشجویی دانشگاه تهران بازداشت شدند


جرس: بنا به گزارش منابع خبری، حبیب فرحزادی و سهراب جعفری، دو فعال دانشجویی دانشگاه تهران، روز یکشنبه اول اسفند ماه، در جریان تجمعات جنبش سبز جهت برگزاری مراسم هفتم شهدای ٢۵ بهمن، توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

 

حبیب فرحزادی 

به گزارش منابع خبری جرس، حبیب فرحزادی، دانشجوی محروم از تحصیل دانشکده‌ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و عضو انجمن دانشجویان دموکراسی‌خواه این دانشگاه، بعد از ظهر روز یک ام اسفندماه دستگیر شد و بنا براین گزارش سهراب جعفری دانشجوی دانشکده علوم آن دانشگاه نیز در حوالی میدان ولیعصر توسط نیروهای امنیتی دستگیر گردید.

شایان ذکر است که حبیب فرهادی پیش از این در تاریخ 10 مهر ماه امسال در خیابان 16 آذر بازداشت و مدت کوتاهی را در بازداشت به سر برده است.

در جریان تجمعات یکم اسفندماه تهران، سعیده عسگری و فرناز کمالی دو تن از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز نیز بازداشت شده اند و طبق گزارش منابع دانشجویی، ایمان صدیقی، فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز توسط نیروهای امنیتی مازندران دستگیر شد .

گفتنی است تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه تهران در روزهای اخیر دستگیر شده اند که اطلاعات کافی و دقیقی از اسامی آنها در دست نمی باشد.

بازداشت ایمان صدیقی، فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی بابل

جرس: بنا به گزارش منابع دانشجویی، ایمان صدیقی فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

به گزارش دانشجونیوز ایمان صدیقی فعال دانشجویی، عصر یکشنبه اول اسفندماه، در مقابل دانشگاه صنعتی نوشیروانی توسط نهادهای امنیتی دستگیر و به مكان نامعلومی منتقل شد.

ایمان صدیقی دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بوده كه در حوادث پس از انتخابات در خرداد ۸۸ توسط اداره اطلاعات استان مازندران دستگیر و مدت یک ماهه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی كلای بابل سپری كرد.

این فعال ستاد دانشجویی مهدی كروبی در مازندران از سوی شعبه یك دادگاه انقلاب شهرستان بابل به ۱۰ ماه حبس تعزیری و یك سال محرومیت از تحصیل محكوم شده بود. صدیقی در اسفند ۸۸ برای گذراندن دوران محكومیت ده ماهه اش بازداشت و راهی زندان متی كلای بابل شد. این عضو شورای عمومی دفتر تحكیم وحدت در تیر ماه سال جاری پس از گذراندن نیمی از دوران محكومیتش آزاد شد. چندی پیش ایمان صدیقی به دستور ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (دكتر جانعلیزاده) از دانشگاه اخراج شد.

هنوز از علت بازداشت و اتهام این فعال دانشجویی خبری در دست نمی باشد.

پنج تن از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر بازداشت شدند
ادوارنیوز: امروز پنج تن از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در هجوم نیروهای سپاه پاسداران به دانشکده علوم این دانشگاه بازداشت شدند. این بازداشت ها در حالی انجام می شود که امروز و در پی مراسم بزرگداشت شهدای ۲۵ بهمن در تهران، مقامات انتظامی از آرامش کامل در پایتخت خبر داده اند.


به گزارش دانشجونیوز در ادامه برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان ظهر امروز ساعت ۱۲ نیروهای وابسته به سپاه پاسداران با هجوم به دانشکده علوم دانشگاه خواجه نصیر پنج تن از دانشجویان این دانشگاه را بازداشت کردند. بهنام مومنی، علی محبی، سینا جمولی، سعید ابریشمی و یکی از دانشجویان رشته فیزیک این دانشگاه که هویت وی هنوز معلوم نشده است، دانشجویانی هستند که پس از ضرب و شتم شدید توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شدند. تا لحظه تنظیم خبر از محل نگهداری این دانشجویان خبری در دست نیست. 

گزارش های منتشر شده حاکی از بازداشت های گسترده در روزهای اخیر برای جلوگیری از ادامه تجمع های اعتراضی علیه حاکمیت می باشد. در روزهای گذشته نیز شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه شریف با حمله به این دانشگاه بازداشت شده بودند.

--

همراه شو عزيز، همراه شو عزيز، تنها نمان به درد

کين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمي شود

دشوار زندگي، هرگز براي ما

بي رزم مشترک، آسان نمي شود

همراه شو عزيز، همراه شو عزيز




سبز مي مانيم، تا هميشه

روز خشم مردم ایران نزدیک است!

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم

راي سبز من اسم سياه تو نبود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر