۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

درگيري ها در ميدان انقلاب



لحظه به لحظه از اول اسفند


* شاهدان عینی از تهران می گویند که حوالی چهار راه پارک وی (شمال تهران) "گروهی از معترضان شعار هایی علیه رهبر ایران" سر داده اند.

 

* يک شاهد عینی به زمانه گفت: «شهر مهاباد  شلوغ شده و مخالفان دولت در چند خیابان اصلی این شهر تجمع کرده‌اند و و با آتش زدن لاستیک و سطل های زباله خیابانها را بسته اند.» وی باضافه کردکه از سنندج نیز برخی «تحرکات مردمی» گزارش شده است.

 

* 17.01: یک شاهد عینی  در صفحه فیس بوکش نوشته است: «در خيابون شهيد مطهرى  شهر  رشت، برادران لباس شخصى افتادن به جون مردم و با چوب و چماق و كابل و زنجير دارن كتكشون مى‌زنن! زن و بچه و جوون و دختربچه و محصل و عابر پياده و... هم نداره! همه رو مى‌زنن.»

 

* در نزدیکی صدا و سیما درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی و مردم اتفاق افتاده است. نیروهای نظامی گاز اشک‌آور به سوی معترضان شلیک کردندو وی صدای «تیراندازی» هم در این منطقه شنیده است» به گزارش رهانا حدود یک ساعت قبل دو تا سه هزار نفر در میدان ولی عصر تهران تجمع کرده و شعار «مرگ بر دیکتاتور» می دادند. این گزارش حاکی از تجمع چندباره نیروهای امنیتی به معترضان است.

 

* 17.35: بنا به گزارش یک شاهد عینی معترضان در میدان انقلاب به هم پیوسته اند و تعداد نیروهای امنیتی در این منطقه کم شده است. گزارش دیگری حاکی از وقوع درگیری  بین نیروهای امنیتی و معترضان در میدان انقلاب است.

 

* 17.52: یک شاهد عینی که یک ساعت پیش در میدان ونک تهران بود به زمانه گفت: «نیروهای انتظامی، گارد ویژه و بسیج  حضور ویژه‌ای در این میدان داشتند و مردم  هم حضور داشتند ولی هنوز تجمعی صورت نگرفته بود.»

یکی از کاربران فیس بوک نیز  45 دقیقه پیش به نقل از فردی در میدان ونک نوشت: «جمعیت زیاد ولی آرام است. تماس با تلفن‌های همراه هم برقرار است.»

 

* وب سایت کلمه تعداد نیروهای بسیجی، لباس شخصی و انتظامی را بسیار بیشتر از روز 25 بهمن و قابل مقایسه با روز 30 خرداد 1388 دانسته است.

 

* حمله نیروی انتظامی و لباس‌شخصی‌ها به معترضان در شیراز

جرس: با افزایش جمعیت مردم معترض خیابان‌های شیراز، نیروهای انتظامی و لباس شخصی به مردم حمله ور شدند.

بنا به اخبار رسیده به جرس، نیروهای انتظامی و لباس شخصی با حضور گسترده در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر و همچنین مانور با موتور، قصد ایجاد رعب و وحشت دارند و حتی عابرین و رانندگان عادی را نیز مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

گفته می‌شود شيرازي ها در خيابان‌های ملاصدرا و حوالي ميدان نمازی و دانشگاه مهندسي دست به تظاهرات زدند.

 

* افزایش جمعیت معترضان در میدان انقلاب اصفهان

 جرس: جمعیت مردم معترض در میدان انقلاب اصفهان از ساعتی پیش رو به افزایش است.

بنا به اخبار رسیده به جرس، بسیاری از معترضان که از اصفهان و شهرهای اطراف در این میدان جمع شده‌اند در گروه‌های چند ده نفری جمع شده و به طور پراکنده شعار می‌دهند.

علاوه بر این گفته می‌شود در دروازه شیراز این شهر، جمعی بسیجی مستقر شده‌اند و در خیابان نظر شرقی عده‌ای موتور سواران لباس شخصی با در دست گرفتن پرچم جمهوری اسلامی در ورودی خیابان ایستاده‌اند.

گروه‌های یگان ویژه نیز در میدان انقلاب و اطراف آن مستقر شده‌اند اما هنوز گزارشی مبنی بر درگیر شدن آنان با مردم نرسیده است.

 

* تعدادی از وب سایت های رسمی نهادهای حکومتی ایران از جمله وب سایت رهبر جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دسترس خارج شده است. به نظر می رسد دلیل این مسئله حمله های اینترنتی مخالفان حکومت باشد.

 

* 18.11: برخی گزارش‌های تایید نشده حاکی از شنیده شدن صدای تیراندازی در تهران است.

 


عبدالله صدری عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر در میان بازداشت شدگان ۲۵ بهمن

 جرس: مهندس صدری، استاد و عضو هیئت علمی دانشکده معدن و متالورژی دانشگاه امیرکبیر در روز ۲۵ بهمن ماه بازداشت شده است.

 

به گزارش دانشجونیوز پس از چندین روز بی خبری مطلق از این استاد دانشگاه امیرکبیر، دانشجویان دانشکده معدن و متالورژی با این جمله ریاست و مسئولین دانشکده مواجه شدند که "او برای یک کنفرانس علمی به خارج از کشور سفر کرده است."

 

با ادامه پیگیری‌های انجام شده توسط دانشجویان، امروز خانواده و همکاران مهندس صدری اعلام کردند که وی در روز  ۲۵ بهمن ماه بازداشت شده‌ و پس از آن به زندان اوین منتقل شده است.

 

دانشجویان دانشکده معدن و متالورژی دانشگاه امیرکبیر پس از این مطلع شدن از این بازداشت برای پیگیری وضعیت استاد خود به ریاست دانشگاه امیرکبیر، علیرضا رهایی، مراجعه کردند که وی در پاسخ به دانشجویان گفته است: "استادی که مملکت را به آشوب می کشد باید سزای عملش را ببیند و دانشگاه نیز در این مورد هیچ مسئولیتی ندارد."

 

همزمان با به قدرت رسیدن محمود احمدی نژاد، علیرضا رهایی از سال ۱۳۸۴ و  برای کنترل شرایط دانشگاه امیرکبیر و با تایید وزارت اطلاعات به ریاست دانشگاه امیرکبیر منصوب شد. وی در موارد بسیاری برای بازداشت دانشجویان و یا فشار بر استادان دانشگاه با وزارت اطلاعات همکاری نزدیک داشته است.

 

گرچه مسئولین جمهوری اسلامی آمار دقیقی از تعداد بازداشت شدگان روز ۲۵ بهمن ماه ارائه نکردند اما بنابر گزارش های منتشر شده نزدیک به ۱۵۰۰ نفر از مردم تهران در این روز بازداشت شده و علاوه بر زندان اوین، به بازداشتگاه های مختلف شهر تهران منتقل شدند. تعدادی از این افراد در همان ساعات اولیه و به دلیل پرشدن ظرفیت بازداشتگاه ها، آزاد شدند.



--

همراه شو عزيز، همراه شو عزيز، تنها نمان به درد

کين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمي شود

دشوار زندگي، هرگز براي ما

بي رزم مشترک، آسان نمي شود

همراه شو عزيز، همراه شو عزيز




سبز مي مانيم، تا هميشه

روز خشم مردم ایران نزدیک است!

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم

راي سبز من اسم سياه تو نبود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر