۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

حمله شبانه به منزل کروبی با پرتاب نارنجک صوتی

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


مهدی کروبی

گزارش ها از ایران از حمله نیروهای لباس شخصی به منزل مهدی کروبی و پرتاب چند بمب صوتی به داخل ساختمان حکایت دارد

سایت سحام نیوز، نزدیک به مهدی کروبی از مخالفان دولت ایران گزارش داده که در ساعات اولیه بامداد دوشنبه، دوم اسفندماه عده ای از نیروهای لباس شخصی با تجمع در مقابل منزل آقای کروبی و سردادن شعار، اقدام به شکستن شیشه ها و پرتاب نارنجک صوتی به داخل ساختمان کرده اند.

سایت سحام نیوز، تعداد این افراد حدود سی نفر برآورد کرده و نوشته که حضور آنها در مقابل منزل مهدی کروبی "با هماهنگی مامورین حصر وزارت اطلاعات" و بدون دخالت و حتی حضور نیروی انتظامی صورت گرفته است.

در بخشی از این گزارش آمده است: "شرایط در منطقه آنچنان ملتهب بود که مردم ساکن خیابان اطراف با وحشت از خانه ها خارج شدند و تا ساعت ها در خیابان ماندند. به گفته یکی از شاهدان عینی مردم منطقه به رفتارهای غیر انسانی اوباش در نیمه های شب اعتراض کردند و در مقابل، نیروهای حکومتی با فحاشی به تهدید آنان پرداختند".

مهدی کروبی از سیزده روز پیش و در پی فراخوان برای حضور مردم در تجمع بیست و پنجم بهمن ماه برای اعلام حمایت از حرکت انقلابی مردم مصر و تونس در حصر خانگی قرار گرفته است و حتی فرزندان او امکان ملاقات و رفت و آمد به منزل پدرشان را ندارند.

طی چند روز اخیر چندین بار سایت های نزدیک به معترضان از شکل گیری چنین تجمع هایی در مقابل منزل مهدی کروبی خبر داده اند.

مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی چند روز پیش در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت که آقای کروبی از همسایه ها و اهالی محل به دلیل 'شعارهای رکیک لات‌های حکومت' عذرخواهی کرده است.

سحام نیوز همچنین در پایان این گزارش آورده که تجمع کنندگان در مقابل منزل آقای کروبی نامه ای را قرائت کرده اند که بر اساس آن این اقدامات بخشی از "حکم جهاد" آیت الله خامنه ای اعلام شده است. این گزارش می افزاید: "در این قطعنامه با صراحت گفته شد منتظر فرمان نهایی ایشان (آیت الله خامنه ای) برای بریدن سر کروبی و همسرش از سوی رهبری هستند و آویزان کردن آنها در میادین شهر".

اقدامات این گروه از هواداران حکومت در روزهای گذشته واکنش بخشی از همسایه های آقای کروبی را هم در پی داشت تا جایی که چند روز پیش عده ای از آنها در نامه ای به وزیر کشور نوشته بودند: "ساعاتی که ما برای رفتن در سرکار آماده می شویم این شب زنده داران بعد از هتاکی های خود برای استراحت محل را ترک می کنند و از همه بدتر حضور چند زن با ظاهری زننده در پوشش اسلامی به عنوان شارژر و موتور محرکه لباس شخصی های حاضر است که چهره منطقه را به شدت خراب کرده است. تردد افرادی که بعد از پایان مراسم و برای برقرای ارتباط با زنان حاضر در سه بامداد به این منطقه می آیند موجب ناراحتی مضاعف ساکنین این منطقه شده است".

مهدی کروبی در نامه سرگشاده ای که اخیرا به رییس قوه قضاییه نوشته است خواهان محاکمه در دادگاهی علنی شده که طی آن بتواند حقایق را آشکار کند.

در روزهای اخیر بسیاری از نیروهای نزدیک به حکومت خواهان محاکمه و حتی اعدام آقایان کروبی و موسوی شده بودند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر