۱۳۸۹ بهمن ۲۹, جمعه

هفته‌ی وحدت؛ اتحاد جامعه کرد با جنبش سبز

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via Iran Green Voice Feed - Persian by سردبیر سوم on 2/18/11

ندای سبز آزادی: هفته‌ی پیش‌رو هفته‌ی وحدت است. هفته‌ای که برای وحدت بین شیعه و سنی تعیین شده و نماد وحدت این دو فرقه‌ی اسلامی‌ست. شاید از بازی روزگار است که هفتمین روز شهادت صانع‌ژاله برادری که دانشجوی هنر بود و کرد، در درگیری‌های ۲۵ بهمن، با هفته‌ی وحدت در یک زمان واقع شده است.
پس از این ‌که حکومت در وقاحت تمام جنازه‌ی شهیدمان را مصادره کرد و در تشییع جنازه‌ای نمایشی جسد بی‌جانش را به‌خاک سپرد و پس از این‌ که برادر صانع در گفت‌وگویی بیان کرد که صانع بسیجی نبوده و به‌همین خاطر نیز بازداشت شد؛ برخی از جوامع کرد و اهل تسنن پیوستن وهمراهی‌شان را با جنبش سبز اعلام کردند و خود را عضوی از جنبش سبز دانستند.
هنگامی که حکومت در خیال خود گمان می‌برد با رفتارهای پوپولیستی و نمایش‌هایش مردم را از هم جدا می‌کند، مردم کردستان نیز اعلام همراهی با جنبش سبز می‌کنند؛ این اتفاق، آن هم در هفته‌ی وحدت، به‌معنای واقعی کلمه در راستای اتحاد توده‌ی ایران به اعتراض از حاکمیت است.
حکومت در شرایطی قرار گرفته که هر رفتاری که انجام می‌دهد، باخت باخت است. رویه‌ی برخورد تند و رادیکال، مصادره‌ی جنازه‌ی شهیدمان، فحاشی و شعار مرگ بر موسوی و کروبی، همه‌ و همه باعث اتحاد بیشتر مردم می‌شود. باعث یک دست شدن مردم می‌شود. باعث می‌شود که مردم در کنار هم بایستند و تفاوت‌های قومیتی را کنار بگذارند. تفاوت‌های تفکری را کنار بگذارند. تفاوت‌های نژادی را کنار بگذارند و همه در لباس ایرانی و زیر پرچم جنبش مردی و اعتراضی سبزمان روبروی حاکمیت بایستند.
رفتارهای حاکمیت تماما جواب عکس دارد و معکوس به سوی خودش باز می‌گردد. توده‌ی جامعه تا جایی فریب می‌خوردند و از جایی به بعد به سوالاتی بر می‌خورند که جوابی جز ظلم ریشه ‌دوانده در حاکمیت ندارد!
توده‌ی جامعه، حتی اگر سواد هم نداشته باشند، برایشان یک سوال ساده ایجاد می‌شود! که یا رهبری از جنایات جاری در خیابان‌ها و زندان‌ها خبر دارد، یا ندارد! اگر خبر دارد، پس ظالم است و اگر ندارد، پس چگونه رهبری ا‌ست که از اتفاقات جاری در حکومت خبر ندارد، پس بی‌کفایت است!
همین سوال‌هاست که باعث می‌شود ظلم دیده شود و توده‌ی جامعه به جنبش بپیوندند. شهرستان‌هایی که زیر بمباران خبری تلوزیون هستند، دروغ‌هایشان را بفهمند و زیر پرچم جنبش سبز قرار بگیرند.
اتحاد احزاب کردستان با جنبش سبز، در هفته‌ی وحدت، همان چیزی‌ست که حاکمیت از آن هراس دارد. شهیدهای ما، با نبودنشان نیز در برابر ظلم می‌ایستند. شهید صانع ژاله، با شهادتش، باعث اتحاد بیش از پیش و جدی کردستان با جنبش سبز شد، تا در دیار جنت‌، با لبخندی بر لب، دعاگوی پیروزی مردم بر ظالم و حکومت ظلم باشد.
جنبش سبز، از تمام قومیت‌هاست، از تمام افکار است، از تمام نژادهاست، از تمام ایرانیانی‌ست که ظلم را می‌بینند و همراه دیگر مردم، هر کس به نحوی و در حد توانش در برابر حکومت ظلم و جور می‌ایستد. باشد که خون شهدایمان پایمال نشود و روزی هم‌صدا بخوانیم؛ در باهار آزادی، جای شهدا خالی... 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر