۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

مخابرات، امنیتی بودن قطع اینترنت در ایران را تایید کرد

مخابرات، امنیتی بودن قطع اینترنت در ایران را تایید کرد

یک مقام مخابرات استان تهران تائید کرد مقام‌های جمهوری اسلامی به دلیل پاره‌ای مسائل امنیتی و سیاسی در بعضی مواقع دستور قطع اینترنت را صادر می‌کنند.

به گزارش دیگربان به نقل از آتی‌نیوز، محمد خجسته‌نیا مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران در عین حال گفته که قطعی اینترنت در ایران «همیشه به دلایل سیاسی و امنیتی نیست.»

آقای خجسته‌نیا ادعا کرده که «بحث خرابی و اشکالات فنی موجود در سیستم‌های متصل به اینترنت بسیار بیشتر از مسایل سیاسی و امنیتی است.»

وی همچنین افزوده که «البته در هنگام بحران یا وقوع یک رویداد خبری در کشور و حتی مناسبت‌های خبری، اشکالاتی در خطوط اینترنتی به وجود می‌آید که امری طبیعی است.»

مقام‌های جمهوری اسلامی برای مقابله با مخالفان و منتقدان خود علاوه بر مسدود کردن هزاران سایت اینترنتی، در بسیاری از مواقع به قطع اینترنت یا کاهش سرعت آن برای کاربران ایرانی مبادرت می‌کنند.

با آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات سال گذشته و برپایی راهپیمایی‌های اعتراضی در تهران و چند شهر بزرگ ایران، دفعات قطعی و یا کاهش سرعت اینترنت افزایش قابل توجهی داشته است.

مقام‌های امنیتی چند روز قبل و بعد از فراخوان هر تجمعی در ایران اقدام به کاهش سرعت یا قطع اینترنت در بسیاری از شهر‌های این کشور می‌کنند.

گفته‌های مدیر روابط عمومی مخابران استان تهران یکی از معدود اظهارات مقام‌های مسئول در اعتراف بر سیاسی و امینتی بودن قطعی اینترنت در ایران است.

--
سبز مي مانيم، تا هميشه
دیگر چه باک از باران، ما با دریا همبستریم



همراه شو عزيز، همراه شو عزيز، تنها نمان به درد

کين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمي شود

دشوار زندگي، هرگز براي ما

بي رزم مشترک، آسان نمي شود



روز خشم مردم ایران نزدیک است!

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر