۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

سیل اعتراضات علیه دیکتاتوری به کردستان عراق رسید

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


 جرس: سیل اعتراضات علیه دیکتاتوری به کردستان عراق رسید.

پس از بیانیه حزب گوران ( تغییر) در 17  روز پیش و تقاضای انحلال دولت و پارلمان کردستان به علت گسترش روز افزون فساد اداری و نیز سوء استفاده احزاب پارت دموکرات و اتحادیه میهنی از قدرت، جرقه اعتراضات مردمی در شهر سلیمانیه  زده شد. این بیانیه خواستار استقرار حکومتی دموکراتیک بر اساس کرامت انسانی و برگزاری انتخابات آزاد بود.

 

به گزارش جرس، شکل گیری اعتراضات مردمی در خیابان سالم شهر سلیمانیه در پی فراخوان حزب گوران در روز 28 بهمن آغاز شد. در این روز آتش گشودن نیروهای نظامی مستقر در دفتر حزب پارت دموکرات به سمت مردم موجب کشته شدن یک نفر و زخمی دهها تن از معترضان شد.

 

در این حین بسیاری از دفاتر و رسانه های حزب گوران در شهرهای مختلف از جمله اربیل و  دهوک مورد هجوم نیروهای وابسته به  پارت دموکرات کردستان قرار گرفت و به آتش کشیده شدند.

 

 پس از این حادثه و عدم  عکس العملی مناسب از سوی سران حکومت و بویژه حزب پارت دموکرات ، ناآرامی ها گسترش پیدا کرده و اکنون پس از سه روز، اعتراضات به دیگر شهرهها نیز کشیده شده است. شهرهای رانیه، کلارو دربندی خان نیز امروز صحنه اعتراضات پراکنده مردمی بود.

 

اما اوج اعتراضات امروز در شهر سلیمانیه و میدان سرا برگزار شد.  با تجمع بسیاری از مردم و نیز دانشجویان و جوانان شهر معترضان خواستار عقب نشینی نیروهای نظامی و خروج آنها از شهر، عذر خواهی حزب حاکم پارت دموکرات بعلت رفتار خشونت آمیز، محاکمه آمران تیراندازی بسوی مردم  و اجرای اصلاحات و برچیدن سیستم فساد اداری شدند.

 

جو امنیتی و حضور نیروهای نظامی مجهز به انواع سلاحهای سبک و سنگین در شهر سلیمانیه امروز بیش از روزهای گذشته بود.

 

معترضان اما همچنان با سردادن شعارهای علیه حکومت خواهان اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی هستند.

 

امروز صدای تیر اندازی از جای جای شهر شنیده می شد. معترضان میدان سرا در مرکز شهر سلیمانیه را به عنوان میدان آزادی خویش برگزیده و اعلام کردند تا وقتی حکومت خواسته‌های‌شان را به اجرا در نیاورد همچنان در آنجا خواهند ماند.

 

عکس ها از سایت:  سبه ی


یوسف حاجی میرزایی 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر