۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

نماینده مجلس: انتقادات کنونی از هاشمی رفسنجانی مطالبه افکارعمومی نیست

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


 جرس:  در حالی که  اصولگرایان در تلاش برای برکناری هاشمی رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان هستند، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتقادات کنونی از هاشمی رفسنجانی را مطالبه افکارعمومی نمی داند.

 سیدرضا اکرمی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره شاخص هایی که اظهارنظرها درباره افراد را از مدار حق خارج نکند، تصریح کرد: شاخص در این مملکت دو چیز است یکی قانون و دوم اصل ولایت فقیه و نظرات رهبری و ما باید طبق این دو شاخصه جلو برویم.

وی در ادامه به حوادث بعد از انتخابات سال 88 اشاره و خاطر نشان کرد: فتنه ای که بعد از انتخابات سال 88 به وجود آمد، قطعا محکوم است و هر کس که قانون را قبول دارد باید نتایج آن را بپذیرد، اما متاسفانه دامنه این حوادث تا به حالا همچنان ادامه داشته که قطعا قابل پذیرش نیست.


عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به افزایش انتقادات از هاشمی رفسنجانی آن را خلاف «قانون و اخلاق» دانست و گفت: بدون دلیل و مدرک، متهم کردن افراد از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی قطعا نادرست است. مخصوصا با تذکری که رهبر انقلاب به سران سه قوه داشتند و نام آقای هاشمی را بردند و فرمودند کسی که به ایشان توهین بکند قطعا کار ناروایی را انجام داده است.

وی افزود: از نظر قانون هر کس در هر جایگاهی کار خلاف قانونی انجام داده است، باید قوه قضائیه رسیدگی کند و اعلام حکم کند و طبق آن حکم با او برخورد کنند، اما اینکه در نطق ها و مقالات افراد را متهم بکنیم و بدون مدرک دادگاهی حرف بزنیم هم خلاف شرع است و هم خلاف اخلاق.


اکرمی در پاسخ به خبرآنلاین درباره اینکه انتقادات کنونی به هاشمی را برنامه ریزی شده می داند یا اینکه معتقد است مطالبه افکار عمومی است، اظهار داشت: من این حملات را مطالبه افکار عمومی نمی دانم. ضمن اینکه این امر تازه ای هم نیست و بنده در طول این 32 سال دیدم  که به افراد تعرض های بدون دلیل و مدرک می شود اما اینکه آیا حملات سازماندهی شده است را خبر ندارم.

نماینده تهران درباره پیش بینی اش از انتخابات آتی مجلس خبرگان نیز گفت: در مورد مجلس خبرگان هم کسانی که اهل اطلاع و آگاهی هستند می دانند که ایشان برای این دوره از خبرگان اصلا قصد کاندیداتوری نداشت ولی مقام معظم رهبری به ایشان فرمودند شما داوطلب بشوید و ایشان داوطلب شد؛ همچنان هم این مسئولیت را دارد. این مسئولیت را اعضای مجلس خبرگان به دوش ایشان گذاشتند،اگر هم نگذاشتند ادامه نمی دهد، این چیز خاصی نیست. 

اکرمی گفت: من آقای هاشمی را کسی نمی بینم که عنوان یا پست به ایشان شخصیت یا ارزش بدهد. کارنامه آقای هاشمی مشخص است و صد البته بدون اشتباه نیست، اما اگر ایشان در طول 32 سال اشتباه دارد ما خیلی از افراد را داریم که در کمتر از این زمان بیش از این اشتباهاتی داشتند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر