۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه

بیانیه جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه های شمال کشور در ارتباط با حوادث اخیر

بیانیه جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه های شمال کشور در ارتباط با حوادث اخیر


تحول سبز: در پی خیزش ها و اعتراضات عمومی شکل گرفته طی هفته های گذشته، و به شهادت رسیدن ۳ دانشجو در جریان اعتراضات ، فعالین دانشجویی ۸ دانشگاه با صدور بیانیه ای یاد و خاطره شهدای سبز ۲۵بهمن و ۱ اسفند را گرامی داشته و نسبت به بازداشت آزادی خواهان ایران اعلام انزجار نمودند.


به گزارش دانشجو نیوز، در بخشی از این بیانیه آمده است: امروزه چشمان جهانیان خیره به خاورمیانه است. خاورمیانه ای که شاهد تجلی موج عظیمی از دموکراسی خواهی و آزادی طلبیست که هر روز دیکتاتورهای منحوس منطقه را به گورستان تاریخ می فرستد. بی شک ریشه ی این موج خروشان را می توان در ایران سبز ٨٨ دید. اما هستند مستبدانی که هنوز پنبه در گوش فرو برده و خانه ی استبداد خویش را بر تپه ای از ماسه ساخته اند و غافل از آنکه این موج خروشان کاشانه اشان را روزی چنان ویران خواهد کرد که دیگر راهی برای بازگشت ندارند.


متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:


" هیچ چیز به اندازه اندیشه ای که زمانش فرا رسیده است، قدرتمند نیست. "

بار دیگر ققنوس خروشان در ٢۵ بهمن و اول اسفند سر زخاکستر برون آورد و به آسمان شتافت و فریادش لرزه بر اندام صیادان آزادی انداخت.

حضور حماسی ملتی که زمستان ایران زمین را به بهاری سبز رنگ و دلنشین بدل کرد، همانا خواب را از چشمان پر هراس خوش خیالان خام اندیش ربود.

این بار هم در باغچه سبزمان، باغبان نامهرمان سه لاله سرخ دیگر کاشت، اما دریغ که نمی دانست این باغچه از آن ماست و ما آنرا با خون خود آبیاری می کنیم تا روزی که شکوفا شود و سراسر این پهنه ی خشک را سبز و آباد کنیم.


امروزه چشمان جهانیان خیره به خاورمیانه است. خاورمیانه ای که شاهد تجلی موج عظیمی از دموکراسی خواهی و آزادی طلبیست که هر روز دیکتاتورهای منحوس منطقه را به گورستان تاریخ می فرستد. بی شک ریشه ی این موج خروشان را می توان در ایران سبز ٨٨ دید. اما هستند مستبدانی که هنوز پنبه در گوش فرو برده و خانه ی استبداد خویش را بر تپه ای از ماسه ساخته اند و غافل از آنکه این موج خروشان کاشانه اشان را روزی چنان ویران خواهد کرد که دیگر راهی برای بازگشت ندارند.


در این راستا ما مجموعه فعالین دانشگاه های استان مازندران بر خود لازم می دانیم ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان حوادث اخیر، یاد و خاطره شهدای سبز ٢۵ بهمن و اول اسفند را گرامی داشته و نسبت به بازداشت آزادی خواهان ایران اعلام انزجار می کنیم و همچنین عمل مذموم و وقیحانه ی حاکمیت نسبت به حصر خانگی آقایان کروبی و موسوی که به حق در مقابل فشار حاکمیت، همصدا با مردم بر خواسته های به حق ملت پافشاری می کنند را محکوم می کنیم و تا آزادی کامل همه فعالین سیاسی و دانشجویی این سرزمین و مجموعه فعالین سیاسی و دانشجویی بازداشت شده در حوادث اخیر شهرستان بابل ( سارا باقری، علی یزدان پناه، محسن برزگر، ایمان صدیقی، حسین ضامن ضرابی، رامتین مقدادی) دست از مقاومت بر نخواهیم داشت.


چرا که ما نسل تیر خورده ایم که در شکاف نفس هایمان خروشی پنهان است.


مجموعه فعالین دانشگاه های شمال کشور


۱- دانشگاه مازندران

٢- دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

٣- دانشگاه علوم و فنون بابل

۴- دانشگاه علوم پزشکی ساری

۵- دانشگاه کشاورزی ساری

۶- دانشگاه آزاد اسلامی مازندران

٧- دانشگاه علوم پزشکی بابل

٨- دانشگاه پیام نور مازندران

--
سبز مي مانيم، تا هميشه
دیگر چه باک از باران، ما با دریا همبستریم

از منشور جنبش سبز:

موافق به رسمیت شناختن تعدد و تنوع و مخالف انحصارطلبی است. تلاش برای گفت‌و‌گو و تعامل با رقیبان و مخالفان، و آگاهی‌بخشی درباره اهداف جنبش، وظیفه همه مشارکت‌کنندگان جنبش سبز است.





همراه شو عزيز، همراه شو عزيز، تنها نمان به درد

کين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمي شود

دشوار زندگي، هرگز براي ما

بي رزم مشترک، آسان نمي شود



روز خشم مردم ایران نزدیک است!

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر