۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

خبر فوري / درگيري هاي شديد در اميرآباد و بلوار کشاورز - تجمع در مقابل صدا وسيما


خبرهاي لحظه به لحظه از اول اسفند


* مخابرات تماس تلفن از خارج کشور به برخی نقاط تهران ( تماس با تلفنهای ثابت ) را از دقایقی پیش قطع کرده است. در برخی نقاط هم قطعی موبایل گزارش شده است.

 

* تجمع مردم در برابر صداو سیما و شعار الله اکبر

 جرس: خبرهای رسیده از سطح خیابانهای شهر حاکی است، جمعی از مردم در با تجمع در برابر ساختمان صدا و سیما در خیابان ولی عصر اقدام به سر دادن شعار الله اکبر کرده اند.

به گزارش شاهدان عینی مردم در خیابانهای سهرودی، میدان هفت تیر، انقلاب و ولی عصر تجمع کرده و شعار می دهند.

 تجمع امروز به دعوت شورای هماهنگی راه امید ( رسا)  برای گرامیداشت یاد شهیدان صانع کوثر و محمد مختاری برگزار شده است.

این دو شهید در جریان تظاهرات هفته گذشته با شلیک گلوله به شهادت رسیدند.

گزارش شاهدان عینی حاکی است ماموران انتظامی و لباس شخصی ها از شب گذشته در  خیابانهای تهران مستقر شده اند.

صبح امروز خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران، خبر از ورود  تيم‌هاي جديد منافقين برای ایجاد آشوب و اغتشاش به کشور داد ولی نگفت چرا نیروهای امنیتی اقدام به دستگیری آنان نکرده اند.

 

* 14.58 :سحام نیوز از آغاز تجمع در برخی نقاط تهران خبر داده است. بنا بر این گزارش در محورهای انقلاب – ولی عصر و در میدان 7 تیر و همچنین در خیابان سهروردی تجمعاتی شکل گرفته و مردم شروع به شعار دادن و فریاد الله اکبر هستند. بر اساس این گزارش ها نیروهای نظامی و گارد ضد شورش با دهها دستگاه موتور سیکلت میدان ولی عصر را بسته اند. همچنین خبرهایی مبنی بر تجمعی در حوالی جام جم و فریاد الله اکبر شنیده می شود.

 

* 14.53: از ساعتی پیش دادستانی تهران با برخی بازداشت شدگان سابق که با وثیقه آزاد هستند تماس تلفنی می گیرد و از ایشان می خواهد که با فارس و صدا و سیما مصاحبه کنند و حرکت اعتراضی امروز را به آمریکا و اسرائیل نسبت بدهند.

 

* خیابان ولیعصر و سهروردی شلوغ است، هنوز گزارشی درباره درگیری یا شعار نرسیده..

 

* 15.25: یک شاهد عینی به زمانه گفت: «در  میدان ولیعصر تهران انقدر نیروی امنیتی است  که نمی شود تکان خورد. مردم هم هستند اما هنوز  کسی شعار نمی‌دهد.»

 

 

* 14.58 :سحام نیوز از آغاز تجمع در برخی نقاط تهران خبر داده است. بنا بر این گزارش در محورهای انقلاب – ولی عصر و در میدان 7 تیر و همچنین در خیابان سهروردی تجمعاتی شکل گرفته و مردم شروع به شعار دادن و فریاد الله اکبر هستند. بر اساس این گزارش ها نیروهای نظامی و گارد ضد شورش با دهها دستگاه موتور سیکلت میدان ولی عصر را بسته اند. همچنین خبرهایی مبنی بر تجمعی در حوالی جام جم و فریاد الله اکبر شنیده می شود.

 

* شاهدان عینی از تهران، از تجمع نیروهای امنیتی و لباس شخصی در میدان ونک خبر می دهند که شعار "حیدر حیدر" سر داده اند.

 

* میدان ولیعصر شلوغ شده پلیس ضد شورش به سمت جمعیت لحظاتی پیش گاز اشک آور شلیک کرد." همچنین بر اساس خبرهایی که شاهدان عینی در اختبار خبرنگار سحام نیوز قرار داده اند برخی از مناطق شهر تهران تجمعاتی آغاز شده است و نیروهای گارد ضد شورش نیز در برخی میادین حضور چشمگیر یافته اند. به گزارش سحام نیوز – در محورهای انقلاب – ولی عصر و در میدان 7 تیر و همچنین در خیابان سهروردی تجمعاتی شکل گرفته و مردم شروع به شعار دادن و فریاد الله اکبر هستند.

 

* میدان ولیعصر متشنج شده . شعار مرگ بر دیکتاتور و یا حسین میر حسین از تهران خبر می رسد چهار راه ولیعصر در تسخیر نیروهای نظامی و امنیتی است جمیعت مردم در ولی عصر رو به افزایش است. نیروهای امنیتی با شلیک هوایی سعی در متفرق کردن مردم دارند

 

* نیروهای ضد شورش از میدان ولیعصر به خیابانهای اطراف عقب نشینی کردند

 

* در یکی از فرعی های تقاطع خیابان امیرآباد بلوار کشاور بین مردم و نیروی های ضد شورش درگیری شدیدی به وجود آمد و مردم با پرتاب سنگ از خود دفاع کردند. شرایط بسیار متشنج است. هرگوشه تهران آتشی از خشم برپاشده و نیروهای امنیتی سراسیمه به تمام جهات گاز اشک آور شلیک می کنند. صدای تیراندازی به گوش می رسد. پلیس و بسیجیان سعی دارند تا با ایجاد سر و صدا و رعب وحشت مردم را پراکنده کنند. تظاهرکنندگان در تمام نقاط به شدت مقاومت می کنند. خیابان انقلاب نبرد شدیدی بین نیروهای لباس شخصی و مردم...


احضار محسن آرمین به زندان رجایی شهر

 

جرس: دقایقی پیش محسن آرمین، سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به زندان رجایی شهر احضار شد.

 

بنا به گزارش رسیده به تحول سبز ، دقایقی پیش محسن آرمین طی تماسی تلفنی به زندان رجایی شهر احضار شد.

 

 

محسن آرمین، سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی 26  اردیبهشت امسال و در حالی که  تاج زاده،  نبوی و عرب سرخی از اعضای شورای مرکزی این سازمان بطور موقت از زندان آزاد شده بودند، بازداشت شد.

 

جعفري دولت آبادي دادستان تهران علت اين بازداشت را ارتكاب جرايم عليه امنيت ملي عنوان كرده بود.

 

عمده ترین دلیل مطرح شده توسط دادستان برای بازداشت آرمین،  بیانیه های سازمان مجاهدین انقلاب در طول یک سال گذشته ذکرشده بود.

 

وی دوم مرداد ماه با وثیقه دویست میلیونی بطور موقت آزاد شده بود.

 

 محسن آرمین فعال سیاسی و مطبوعاتی پژوهشگر علوم قرآنی و فارغ التحصیل دانشگاه های لبنان و ایران و  از بنیانگذاران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، عضو شورای مرکزی و سخنگوی این سازمان است.

 

آرمین پیش از انقلاب عضو هسته مرکزی گروه توحیدی صف بود که به مبارزه نظامی و سیاسی با حکومت پهلوی می‌پرداخت.

 

آرمین در انتخابات مجلس ششم، به عنوان نفر چهارم فهرست نمایندگان مردم تهران وارد مجلس شد و در اعتراض به نظارت استصوابی حاکمیت، به همراه 124 نماینده اصلاح طلب دیگر استعفانامه خود را تقدیم مجلس کرد.

 وی همچنین تنها نماینده ای بود که خواهان رسیدگی به پرونده قاضی مرتضوی و نقش وی در قتل زهرا کاظمی (عکاس ایرانی – کانادایی) در زندان اوین، شده بود؛ درخواستی که هرگز مورد رسیدگی قرار نگرفت.

اما پس از طرح این درخواست در نطق پیش از دستور از سوی دادستاني تهران به دلیل این سخنرانی احضار شده بود.

او علاوه بر سردبیری دو هفته نامه عصرما (ارگان توقیف شده سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی)، ترجمه و آثاری نیز در حوزه فرهنگ و سیاست دارد که " جریان های تفسیری معاصر و مسئله آزادی" (نشر نی)، از مهمترین آنهاست. آرمین، استادیار پژوهشگاه علوم انسانی بود که اسفند ماه 88 اجبارا قبل از موعد بازنشسته شد. وی فارغ التحصیل دکتری علوم قرآن تربیت مدرس است. ترجمه دو کتاب مناهل العرفان فى علوم القرآن زرقانى و آزادی در اسلام هاشم کمالی از جمله فعالیت های فرهنگی آرمین است.




--

همراه شو عزيز، همراه شو عزيز، تنها نمان به درد

کين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمي شود

دشوار زندگي، هرگز براي ما

بي رزم مشترک، آسان نمي شود

همراه شو عزيز، همراه شو عزيز




سبز مي مانيم، تا هميشه

روز خشم مردم ایران نزدیک است!

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم

راي سبز من اسم سياه تو نبود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر