۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

خبر فوري / شهادت یک نفر بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در میدان هفت تیر



ياحســــــــــــــــــــــــــــيــــن......


خبر فوري /  شهادت یک نفر بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در میدان هفت تیر


  جرس: دقایقی پس از شکل‌گیری تجمع اعتراضی امروز، مامورین نظامی-امنیتی در میدان هفت تیر به سوی مردم تیراندازی کردند.

 

به گزارش دانشجونیوز بر اثر شلیک این نیروها که مجهز به سلاح گرم بودند، یک نفر از معترضین در میدان هفت تیر به شهادت رسید. همچنین بر اثر درگیری ها در میدان هفت تیر تعدادی دیگر از مردم نیز مجروح شدند.

 

یکی از حاضران در صحنه به دانشجونیوز گفت: شدت جراحت وارده بر فردی که مورد هدف گلوله قرار گرفت، به حدی بود که این شهروند پس از دقایقی در میدان هفت تیر جان سپرد.

 

این در حالی است که بی بی سی فارسی هم به نقل از یک شاهد عینی دیگر گزارش کرده است که صدای تیراندازی از حوالی خیابان عباس آباد در تهران شنیده است.

 

از صبح امروز ماموران گارد ویژه و نیروهای انتظامی به همراهی نیروهای بسیج مجهز به انواع سلاح های سرد و گرم، در میدان های اصلی شهر حضور یافتند تا مانع از شکل گیری تجمع های اعتراضی مردم شوند ولی با این وجود در برخی از نقاط شهر تهران همچون میدان ولیعصر، میدان هفت تیر، میدان ونک و مقابل پارک ملت مردم تجمع کرده و شعارهایی بر علیه حکومت سر دادند.

 

مسئولین مختلف جمهوری اسلامی طی روزهای گذشته هشدار داده بودند که به شدت با تجمع مردم برخورد خواهند کرد. خبرگزاری فارس نیز از صبح امروز با انتشار خبری، پیشاپیش اعلام کرد که مردم توسط نیروهای مخالف جمهوری اسلامی کشته خواهند شد. اما علیرغم این مسئله گزارش های متعدد حاکی از آن است که شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان، شیراز، مهاباد، سنندج، رشت و... شاهد حضور و تجمع مردم معترض است.

 

در تهران اخبار رسیده حکایت از درگیری نیروهای امنیتی با معترضان در میدان انقلاب دارد. گزارش ها همچنین حاکی از آن است که حوالی میدان ونک و پارک ملت شاهد انبوده جمعیت معترض بوده است. بی بی سی ساعتی پیش گزارش داده است که جمعیت معترض سبز در بلوار کشاورز در حال شعار دادن و حرکت به سمت میدان ولیعصر بوده است. این در حالی است که برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که در میدان ولیعصر پلیس ضد شورش به سمت جمعیت گاز اشک آور شلیک کرده است.

 

همچنین شاهدان عینی می گویند حوالی چهار راه پارک وی نیز گروهی از معترضان علیه رهبر جمهوری اسلامی ایران شعار هایی سر داده اند. همچنین تجمعاتی در خیابان سهروردی و خیابان ولیعصر مقابل جام جم نیز شکل گرفته است. آخرین گزارش ها حاکی از آن است در میدان انقلاب جمعیت معترض موفق شده اند به هم بپیوندند و جمعیت در حال افزایش است.


عبدالله شهبازی: امروز به سوی بحرانی بزرگ می‌رویم

عبدالله شهبازی، پژوهشگر تاریخ ساکن شیراز، امروز یک‌شنبه در وبلاگش نوشت: امروز در مقطع تاریخی بسیار خطرناک و سرنوشت‌سازی قرار گرفته‌ایم.

این پژوهشگر در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته از نامزدی میرحسین موسوی حمایت کرده بود و پس از انتخابات نیز از برخورد حکومت با معترضان صراحتا انتقاد کرده بود.

به اعتقاد او، امروز «به سوی بحرانی بزرگ می‌رویم. امروز شکاف‌هایی ایجاد خواهد شد غیرقابل جبران. تا این لحظه هنوز مجالی هست برای قانونمند کردن ساختار تعارضات سیاسی در ایران؛ ولی اگر حوادثی که حدس می‌زنم در بعد از ظهر و شامگاه رخ دهد، اندک امیدهای باقیمانده نیز شاید برای همیشه، به باد خواهد رفت.»




--

همراه شو عزيز، همراه شو عزيز، تنها نمان به درد

کين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمي شود

دشوار زندگي، هرگز براي ما

بي رزم مشترک، آسان نمي شود

همراه شو عزيز، همراه شو عزيز




سبز مي مانيم، تا هميشه

روز خشم مردم ایران نزدیک است!

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم

راي سبز من اسم سياه تو نبود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر