۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

بازداشت حدود ۱۵۰ نفر در تجمع اول اسفند در رشت

بازداشت حدود ۱۵۰ نفر در تجمع اول اسفند در رشت

ندای سبز آزادی: به رغم تاکید مسئولان بر شکل نگرفتن تجمعات در کشور، در تجمعات گسترده دیروز در شهر رشت، نزدیک به ۱۵۰ تن از شهروندان معترض توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند..


به گزارش بامداد خبر، هم‌زمان با راهپیمایی‌های پراکندهٔ مردم معترض در تهران، کردستان، مهاباد، شیراز، اصفهان و مشهد، صد‌ها نفر از شهروندان گیلانی نیز در خیابان‌های مرکزی شهر رشت حضور یافتند اما با فضایی شبیه حکومت نظامی از سوی نیروهای سرکوب‌گر مواجه شدند.


بر اساس این گزارش، از حدود ساعت دو بعدازظهر دیروز (یکشنبه اول اسفند) نیروهای نظامی، بسیج و امنیتی در رشت با اشغال خیابان مطهری منتهی به میدان صیغلان و ضرب‌وشتم مردم، از هرگونه شکل‌گیری تجمع اعتراضی و سردادن شعار جلوگیری کردند.


یک شاهد عینی با اشاره به وضعیت بی سابقه امنیتی و حضور چشم‌گیر نیروهای لباس‌شخصی در میان مردم، گفت که صد موتورسوار مجهز به انواع سلاح‌های سرد و گرم با خشونت تمام مانع جمع شدن چهار نفر در کنار هم در طول خیابان مطهری می‌شدند و تنها در یکی از معدود دفعاتی که جمعی پنجاه نفره از معترضان در مقابل مجتمع تجاری رضا گرد هم آمدند با محاصره و ضرب‌وشتم، آنان را دستگیر و سوار بر ون‌های ویژه به مکانی نامعلوم منتقل کردند.


--

همراه شو عزيز، همراه شو عزيز، تنها نمان به درد

کين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمي شود

دشوار زندگي، هرگز براي ما

بي رزم مشترک، آسان نمي شود

همراه شو عزيز، همراه شو عزيز




سبز مي مانيم، تا هميشه

روز خشم مردم ایران نزدیک است!

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم

راي سبز من اسم سياه تو نبود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر