۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

قریب به ۱۵۰ تن از شهروندان معترض در رشت بازداشت شدند

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via هرانا - خبرگزاری حقوق بشر ایران by abadan@hra-news.biz (Hengameh) on 2/20/11

خبرگزاری هرانا - گزارش ها از رشت حاکی از آن است که قریب به ۱۵۰ تن از شهروندان معترض توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش بامداد خبر، هم‌زمان با راهپیمایی‌های پراکندهٔ مردم معترض در تهران، کردستان، شیراز، اصفهان و مشهد، صد‌ها نفر از شهروندان گیلانی نیز در خیابان‌های مرکزی شهر رشت حاضر شدند اما با حکومت نظامی اعلام‌نشده از سوی نیروهای سرکوب‌گر مواجه گردیدند.

از حدود ساعت دو بعدازظهر امروز (یکشنبه اول اسفند) نیروهای نظامی، بسیج و امنیتی در رشت با اشغال خیابان مطهری منتهی به میدان صیغلان و ضرب‌وشتم مردم، از هرگونه شکل‌گیری تجمع اعتراضی و سردادن شعار جلوگیری کردند.

یک شاهد عینی با اشاره به حضور چشم‌گیر نیروهای لباس‌شخصی در میان مردم، گفت که صد موتورسوار مجهز به انواع سلاح‌های سرد و گرم با خشونت تمام مانع جمع شدن چهار نفر در کنار هم در طول خیابان مطهری می‌شدند و تنها در یکی از معدود دفعاتی که جمعی پنجاه نفره از معترضان در مقابل مجتمع تجاری رضا گرد هم آمدند با محاصره و ضرب‌وشتم، آنان را دستگیر و سوار بر ون‌های ویژه به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

این شاهد عینی همچنین از شناسایی و دستگیری نزدیک به ۱۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان در تجمعات اعتراضی روز ۲۵ بهمن در سطح شهر رشت خبر داد و با اشاره به فیلم‌برداری از معترضان در روز یکشنبه، احتمال داد که تعداد بیشتری ظرف روزهای آینده دستگیر شوند.

گفتنی است در جریان راهپیمایی‌های اعتراضی امروز نیروهای سرکوب‌گر در تهران و شهرستان‌ها با هرگونه تجمع به شدت برخورد کردند و برخی ناظران شدت خشونت‌های امروز را بسیار بیشتر از روز دوشنبه ۲۵ بهمن توصیف نموده‌اند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر