۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه

استقبال گسترده از شیخ شجاع؛ کروبی خواب را از چشمان نمایشگاه گرفت

 

    درود بر کروبی قهرمان

     

    تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۸۸, ساعت ۱۲:۳۸ قبل از ظهر

     

    استقبال گسترده از شیخ شجاع؛ کروبی خواب را از چشمان نمایشگاه گرفت

     

    فرهمند علیپور

    مهدی کروبی روز گذشته وارد نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها شد تا بار دیگر همگان را به تحسین شجاعتش وا دارد. شیخ شجاع اصلاحات بدون اطلاع قبلی به مصلی امام خمینی، جایی که نمایشگاه شانزدهم مطبوعات برپاست قدم گذاشت و در میان استقبال گسترده هزاران تن از حامیان جنبش سبز خواب زمستانی و رخوت را از این نمایشگاه گرفت تا میدانی دیگر برای به چالش کشیدن و اعتراض به حاکمیت و دولت محموداحمدی نژاد دولتی که میلیونها ایرانی آنرا محصول یک کودتای سفید می دانند- بیافریند.  

     

     توهین و ضرب و شتم

    در بدو ورود مهدی کروبی به سالن بزرگ مصلی تهران اکثر حاضران به سمت درب ورودی حرکت کردند و با سر دادان شعارهایی حمایت خود را از تداوم جنبش سبز، مهدی کروبی و میرحسین موسوی اعلام کردند. لحظاتی بعد صدها تن از حاضران به شوق آمده در برابر خبرگزاری فارس گرد آمدند و با سردادان شعارهایی چون "بسیجی واقعی، همت بود و باکری" و "دولت کودتا استعفا استعفا" نارضایتی خود را از دولت محمود احمدی نژاد، حوادث پس از انتخابات و نقش نیروهای بسیجی در این حوادث را اعلام کردند.

     

    از سوی دیگر حامیان دولت محمود احمدی نژاد نیز گردهم آمدند و به سردادن شعارهایی علیه مهدی کروبی پرداختند از جمله آنکه "دروغگو برو بیرون" ، "مرگ بر منافق" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" . در این حین پرتاب یک لنگه دمپایی به سمت کروبی اوضاع را متشنج کرد و گروههای لباس شخصی اقدام به هجوم به سمت شیخ اصلاحات کردند که به طبق گفته خبرنگار سایت "عصر ایران" که خود از نزدیک این رویداد را دنبال می کرد در بین مهاجمان "مسئولان برخی رسانه ها و سایت های یک جریان سیاسی خاص نیز وجود داشتند." اتفاقی که موجب افتادن عمامه شیخ اصلاحات نیز شد.

     

    با آنکه خبرگزاری کار ایران مصدومیت کروبی را رد کرد اما به سرعت خبر مصدومیت کروبی در وب سایتهای مختلف منتشر شد و عکسهایی که خبرگزاری فارس نیز از این رویداد منتشر کرد، نشان از زخمی شدن پیشانی کروبی داشت.

     

    ابتکار برنا پخش آهنگ تکنو!

    وب سایت "فردا" و "عصر ایران" که هر دو در اردوگاه رسانه ای جناح اصولگرای منتقد دولت قرار دارند، در حاشیه این دیدار ضمن اذعان به پرشمار بودن جمعیت سبزهای معترض و در نتیجه مغلوب شدن حامیان اقتدارطلب و لباس شخصی ها ، از اقدام عجیب خبرگزاری برنا که زیر نظر سازمان ملی جوانان و خبرگزاری ایرنا فعالیت می کنند، خبر دادند. عصر ایران در این خصوص نوشت:" پس از این که صدای شعارهای حامیان کروبی کل فضای نمایشگاه را فرا گرفت ، خبرگزاری دولتی برنا ، در اقدامی عجیب ، اقدام به پخش موسیقی تکنو با صدای بسیار بلند کرد به طوری که بعد از این ماجرا ، عده ای از جوانان حاضر در نمایشگاه با مراجعه به غرفه برنا ، درخواست سی دی آن آهنگ را می کردند!"

     

    فارس:حامیان کروبی با چوب آمده بودند

    خبرگزاری فارس اما از همه خبرگزاری ها و وبسایت های خبری گزارشی جالبتر ارائه داد! خبرنگار این خبرگزاری می نویسد:" مهدی کروبی کاندیدای شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم با حضور در نمایشگاه مطبوعات جو آرام این نمایشگاه را برای دقایقی به هم ریخت." و البته می افزاید:" در دست برخی از افراد چوب دیده می شد که با آن به سمت مردم و طرفداران انقلاب حمله ور می شدند."

     

    با آنکه حتی رسانه های اصولگرا از فرا گرفتن کل فضای نمایشگاه در اختیار هواداران جنبش سبز و شعارهای معترضین خبر داده اند، اما این خبرگزاری با وارونه نمایی نوشت:" کروبی در دقایق ابتدایی حضور خود در نمایشگاه مطبوعات با خیل مردمی روبه رو شد که از او با شعارهای مرگ بر منافق و مرگ بر ضد ولایت فقیه استقبال می‌کردند. که وی مجبور شد از همان ابتدای نمایشگاه راه خود را کج کرده و به دنبال درب خروج باشد." خبرنگار این خبرگزاری در خصوص تعرض به کروبی و انداختن عمامه او نیز چنین نوشت:" کروبی در پی هجوم برخی افراد به سمت وی مجبور شد بدون عمامه مصلی را ترک کند"!

     

    لنگه کفش خبرنگاران فارس و رجانیوز

    پایگاه اطلاع رسانی "جوان فردا" که توسط جمعی از جوانان عضو حزب کارگزاران سازندگی فعالیت می کند در روایت و شرح این ماجرا  خبرنگاران فارس و رجانیوز را در تعرض و پرتاب لنگه کفش "یا دمپایی دارای نقش اصلی معرفی کرده و می نویسد:" عده ای از اوباش لباس شخصی با همراهی و هدایت خبرنگاران خبرگزاری فارس و رجا نیوز ، به مهدی كروبی كه در نمایشگاه حاضر شده بود ، حمله كردند و به سوی ایشان كفش پرتاب نمودند."

     

    خاتمی و میرحسین در نمایشگاه

    سایت خبری "خبرآنلاین" نیز که در خصوص حضور کروبی در نمایشگاه چندین خبر منتشر کرد، در خبری به نقل از شیخ شجاع در نمایشگاه مطبوعات نوشت که فردا و پس فردا موسوی و خاتمی در نمایشگاه حضور خواهند یافت. خبری که  البته هنوز در سایتهای دیگر منتشر نشده است.

     

     خشم حامیان دولت از شیخ

    حضور مهدی کروبی و استقبالی که از او به عمل آمد، موجب عصبانیت هواداران دولت شد تا آنجا که محمد علی رامین مشاور رئیس جمهور و فردی که موضوع "هولوکاست" را اول بار مطرح کرد، به خبرنگار فارس گفت:" اگر كروبي از وضعيت خود در افكار عمومي بي‌اطلاع است، بايد به سلامت عقل او ترديد كرد؛ ولي اگر وي از همه واقعيات باخبر است و آگاهانه اقدام به حضور در محافل عمومي مي‌كند، بايد وي و اراذل و اوباش حامي وي را مسئول تمام خسارت‌ها و پيشامدهايي كه اتفاق مي‌افتد، دانست." او همچنین تاکید کرد:" هم رسانه‌ها و هم سياستمداران و دستگاه‌هاي امنيتي بايد اين گونه افراد را از صحنه سياسي كشور حذف كنند و قوه قضائيه هم بايد اقدام مقتضي را در اين خصوص انجام دهد."

     

    از سوی دیگر عباس سلیمی نمین نیز در گفتگو با همین خبرگزاری هجوم به حضور كروبي را " نشان‌دهنده رشد مردم و حركت رو به جلوي جامعه" دانست و در توضیح این مطلب خود اظهار داشت:" برخي نخبگان سياسي كشور مدت‌هاست كه در حال در جا زدن هستند؛ در حالي كه جامعه به سرعت و رو به جلو در حال حركت هستند."

     

    یک تنه و با صدای بلند

    اقدامات خط شکنانه و شجاعانه کروبی ماههاست که جریان حامی دولت را برآشفته کرده است. چنانچه روزنامه نیویورک تایمز روزگذشته در گزارشی با عنوان "روحانی که يک تنه و با صدائی بلند رهبران ايران را به مبارزه می طلبد"،  می نویسد:" دولت برغم تمامی دست آوردهايش در حفظ حاکميت نتوانسته است آقای کروبی پابرجا درمطرح ساختن انتقادهای دردسرآور از جهات گوناگون را، ساکت و يا مرعوب کند. آقای کروبی اکنون و در شرايطی که صدای ديگر چهره های اپوزيسيون، از جمله آقای موسوی، و دو رئيس جمهوری پيشين - محمد خاتمی و علی اکبر هاشمی رفسنجانی - کمتر شنيده مي شود، در انتقاد از دولت، که به نظر او تمامی مشروعيت خود را از دست داده است،به صدائی قاطع و رسا مبدل شده است ."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر