۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها - حوزه اهواز، در آستانه فرارسیدن سیزدهم آبان

بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها - حوزه اهواز
 
در آستانه فرارسیدن سیزدهم آبان ، روز ملی مبارزه با استکبار
 
سیزدهم آبان سالروز رویدادهایی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ، یعنی تبعید حضرت امام خمینی(ره) توسط رژیم شاه در سال 43 به ترکیه ، کشتار دانش آموزان ودانشجویان در دانشگاه تهران به سال 57 وتسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 58 می باشد.
 
هر سه رویداد امروز ازسمبل های سیاسی انقلاب اسلامی بشمار می روند. در رویداد اول حضرت امام خمینی با احساس خطر از سیاست های رژیم طاغوت و انحراف آن از باورها وآموزه های اسلامی ؛ بدون توجه به قوانین خود ساخته رژیم ، قیام خود را آغاز وبا حمایت مردم، جنبشی را پایه ریزی نمود که سرانجام رژیم شاهنشاهی را با همه اقتدار نظامی واطلاعاتی اش سرنگون کرد.
 

    در رویداد دوم و در اوج خیزش انقلابی مردم مسلمان ، این دانشجویان ودانش آموزان بودند که پیشگام وپیشرو در مبارزات ملت ایران ؛ سیاست های رژیم را با حرکت های اعتراضی وجنبش فراگیر خود مورد انتقاد قرار دادند ، ولی رژیم با خود داری از پاسخگویی به خواسته ها ی مردم ؛ با اعمال خشونت هر چه بیشتر علیه این حرکت اصلاحی ، فاصله خود را با ملت بیشتر نمود.

در رویداد سوم که پس از انقلاب ودر سال 58 رخ داد؛ دوباره این دانشجویان بودند که با درک محتوای پیام های امام ، دشمن اصلی انقلاب را شناختند وفریاد خود را علیه آن هر چه بیشتر رساتر نمودند و سفارت آمریکا ، کانون حرکت های ضد انقلابی را به کنترل خود در آوردند.
 
ولی آنچه که امروز موجب تاسف است اینکه حماسه سازانی که امام خمینی کار آنان را " انقلابی بزرگ تر از انقلاب اول " نامید؛ اکنون در زندان بسر می برند یا به حاشیه رانده شده اند. پرسشی که امروز با آن روبه رو هستیم اینکه اگر عبرت آموزی از گذشته کار انسان های بصیر است؛ چگونه است که دولتمردان ، بلند پایگان نظام وجناح سیاسی حاکم ، عبرت ها ی موجود در این سه رویداد را نادیده گرفته وقدم در راهی گذاشته اند که سر انجام آن بر همگان روشن است.
 
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها - حوزه اهواز بر این باور است که دلسوزی واقعی وعملی نسبت به آینده نظام ومیهن اسلامی ایجاب می کند تا مسئولان با ارزیابی منصفانه از رفتارهای گذشته خود ، این عبرت ها ودرس ها ی تاریخی را بشنوند ودر فرآیندی آرام وقانونی وبا کمترین هزینه به آنها عمل نمایند.
 
به امید آن روز
 
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها- حوزه اهواز
 
( دانشگاه های شهید چمران اهواز ، علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، کشاورزی ومنابع طبیعی رامین )
 

    آبان-1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر