۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

همراهی مردم با خانواده زندانیان سیاسی در نمایشگاه مطبوعات

    همراهی مردم با خانواده زندانیان سیاسی در نمایشگاه مطبوعات

     

    خانواده زندانیان سیاسی روز گذشته با حضور در نمایشگاه مطبوعات و بازدید از غرفه های ایلنا، اعتماد، سرمایه، حیات نو و ایران صدا گزارشی از وضعیت عزیزان دربندشان به این رسانه ها ارائه کردند.

     

    ورود این خانواده ها با استقبال پرشور مردم روبرو شد و عده زیادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه با آن ها در بازدید از غرفه ها همراه شدند و در طی مسیر مراتب هم دردی و همراهی خود را با آنها و عزیزن دربندشان اعلام کرده و از رفتار ظالمانه با آنان ابراز تاسف و انزجار کردند.

     

    خانواده ها همچنین در مصاحبه های فردی و جمعی حق کشی ها و قانون شکنی های انجام شده را شدیدا محکوم کردند و گفتند عدم مصونیت خانواده ها و حمله به منازل شخصی آنان و مراسم مذهبی و ادعیه نشانگر ضعف مخالفان فکری عزیزان ماست که آنان را فقط دربند و با زبان بسته می توانند تحمل کنند در حالی که رسول اکرم (ص) با دشمنانش مهربانی می کرد و در زمان بیماری شان احوالشان را می پرسید و در تاریخ اسلام حتی یک نشانه از برخورد پیامبر عظیم الشان و ائمه مصومین(ع) نداریم که حتی با دشمنانشان چه رسد به مخالفین فکری، رفتاری اینگونه خشن و غیرمعقول داشته باشند.

     

    خانواده های زندانیان سیاسی در ادامه گفتگوهای خود با رسانه ها و مردم اطهار داشتند: اینگونه رفتارها نتیجه حضور جریان تندرویی در میان اصولگرایان است که البته با همین اقدامات خشن و بی منطق روز بروز در میان صاحبان اندیشه آزاد و مستقل منفور تر و منزوی تر می شود.

     

    خانواده های زندانیان سیاسی گفتند: ما با توجه به سانسور شدید خبری و فشار و مضیقه ای که در این زمینه وجود دارد از فرصت استفاده کرده ایم تا با حضور در نمایشگاه در دیداری رودر رو با مردم و اصحاب رسانه حرف بزنیم و امیدواریم این سخنان به گوش خوانندگان جراید اصلاح طلب و مستقل برسد. سخن ما این است که عزیزانمان چه از سران و خدمتگزاران اصلاح طلب چه روزنامه نگاران و جوانان اصلاح طلب، بی گناه هستند و هر یک روز ادامه حبسشان به ضرر نظام است و دلسوزان باید هرچه زودتر تدبیری برای آزادی آنان بیاندیشند.

     

    خانواده ها همچنین از حمله به مراسم دعای کمیل 5 شنبه به شدت ابراز انزجار کردند و گفتند: این گونه اقدامات حتی در رژیم پهلوی با مسلمین و مومنین نمی شد و جرات انجام این حرکات را نداشتند اما امروز به نام اسلام به خانه مردم می ریزند و خانواده شهدا و ایثارگران و معلمین قرآن و خانواده ها را به صورت فله ای و با توهین و بی حرمتی به بند می کشند. اینگونه رفتارهای وقاحت آمیز تمامی ندارد و هیچ مقام رسمی و مسئولی از بابت آن شرمنده نیست و عذرخواهی نمی کند بلکه تعدادی را نیز به اوین منتقل می کنند به جرم خواندن دعا؟

     

    خانواده ها اعلام کردند که به دلیل عدم پاسخگویی مسئولین قوه قضائیه اقدامات عملی خود را آغاز خواهند کرد و طی بیانیه ای این اقدامات را که با تجمع آرام شروع می شود و در صورت بی توجهی مسئولین به اعتصاب غذا منجر خواهدشد ادامه خواهند داد، به اطلاع عموم خواهند رساند.

     

    خانواده ها همچنین ضمن تشکر از رسانه های مستقل که صدای دادخواهی مظلومان را به گوش مردم می رسانند به شدت از رسانه های دولتی که با ارتزاق از بودجه بیت المال به دروغ پراکنی و ایجاد فضای مسموم و تحت فشار قرار دادن قوه مستقل قضائیه می پردازند انتقاد کردند و حق شکایت را در موارد بسیاری برای خود محفوظ دانستند و گفتند: متاسفانه به این شکایت ها رسیدگی نمی شود.آنان همچنین از رسانه های مستقل خواستند که پیگیر حقوق اعضا خانواده مطبوعات و رسانه که دربند هستند باشند و نسبت به آنان و وضعیت خانواده هایشان بی تفاوت و بی توجه نباشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر