۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

صالح نیکبخت آخرین وضعیت موکلان خود را تشریح میکند

صالح نیکبخت آخرین وضعیت موکلان خود را تشریح میکند

 

صالح نیکبخت آخرین وضعیت پرونده‌ موکلان خود بهزاد نبوی، محمدعلی ابطحی، مازیار بهاری و صفایی فراهانی را تشریح کرد.

 

این وکیل دادگستری به ایلنا گفت: در هفته گذشته مازیار بهاری با تودیع وثیقه 3 میلیارد ریالی آزاد شده و هماهنگی‌های لازم بعمل آمده تا بهاري با کسی ملاقات، صحبت و یا مصاحبه نکند و از کشور خارج شود.
 

وی ادامه داد: مازیار بهاری بامداد یکشنبه گذشته آزاد و بدلیل اینکه همسر وی در آستانه وضع حمل در لندن می‌باشد، روز سه‌شنبه از ایران خارج شد.

 

این وکیل دادگستری همچنین در خصوص وضعیت حجت‌الاسلام ابطحی، اظهار داشت: با وجود اینکه به درخواست خانواده‌اش، وکیل ایشان هستم اما بدلیل اینکه تاکنون نتوانسته‌ام با او ملاقات کنم، از وضعیت پرونده وی خبری ندارم.

 

نیک‌بخت تاکید کرد: علی القاعده بدلیل روحانی بودن ابطحی، پرونده وی باید به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع شود هر چند طبق آیین‌نامه دادگاه ویژه روحانیت، این دادگاه می‌تواند با محاکمه وی در دادگاه عمومی موافقت کند.

 

نیک‌بخت در مورد وضعیت جسمانی بهزاد نبوی نیز گفت: تقریباً وضعیت وی خوب است اما او در بیمارستان تا بهبودی کامل نگهداری می شود.

 

وی گفت: به عنوان یک حقوقدان و وکیل دادگستری به صراحت اعلام می‌کنم که ادامه بازداشت فعالان سياسي شناخته شده، همچون نبوي، صفايي فراهاني، ميردامادي،‌رمضان زاده و روزنامه‌نگارني چون قوچاني و زيدآبادي بعد از 4 ماه از صدور قرار بازداشت اوليه‌ آنان، غيرقانوني و مخالف نص‌صريح ماده 32 قانون آيين دادرسي كيفري و بند د آن ماده مي‌باشد.

 

نيك‌بخت خاطر نشان كرد: طبق بند د ماده 32، صدور قرار بازداشت و استمرار آن زماني ممكن است كه متهم در صورت آزادي آثار و دلايل جرم را از بين ببرد و يا با ساير متهمان و شهود خود تباني كرده و يا امكان فرار داشته باشد. هيچيك از اين موارد در خصوص دستگير شدگان وجود نداشته و استمرار قرار بازداشت موقت آنان و جه قانوني نيز ندارد.

 

وكيل برخي از چهره هاي سرشناس بازداشت‌شدگان حوادث اخير، گفت: اميدوارم رياست قوه قضائيه، دادستان كل كشور و دادستان تهران كه بارها وعده اجراي قانون را داده‌اند به اين نكته توجه و از ادامه بازداشت آنان جلوگيري بعمل آورند چراكه در مورد اين افراد نه آثار و دلايل جرمي وجود داشته كه آنرا از بين برند و نه متهم ديگري وجود دارد كه بخواهد مدارك را امحاء كند.

 

وي با بيان اينكه ادامه بازداشت اين افراد، هزينه مادي و معنوي براي كشور در پي خواهد داشت، تصريح كرد: اينجانب با اعتقاد بر قانون اساسي و ساير قوانين بر اين اعتقادم كه ادامه وضع موجود نه به نفع نظام و نه منطبق با قانون مي‌باشد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر