۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

گزارش از تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی در مقابل دادستانی تهران

وعده‌ دادن‌های همیشگی ادامه دارد
 
2:11 صبح پنج‌شنبه، 7 آبان 1388
 

    تجمع اعتراض‌آميز خانواده‌های اسرای دربند، صبح چهارشنبه در مقابل دادستانی تهران برگزار شد. خانواده‌های زندانيان سياسی كه مردم نيز به جمع آنان می‌پيوستند، در سكوت و با در دست داشتن عكس‌های عزيزان دربند‌شان اعتراض خود را نسبت به ادامه بازداشت فعالان سياسی اصلاح‌طلب و روزنامه‌نگاران در بند اعلام كردند.

     

    به گزارش موج سبز آزادی‏‏‌، در ابتدای این مراسم نیروی انتظامی با حضور در تجمع خانواده‌ها از پیوستن مردم به جمع آن‌ها ممانعت بعمل آورد و در همین راستا 3 نفر را نیز بازداشت كرد. در ادامه خانواده‌های زندانیان سیاسی نمایندگانی را نزد دادستان تهران فرستادند تا درباره وضعیت رسیدگی به پرونده فعالان سیاسی با او مذاكره كنند. پس از دقایقی یكی از نمایندگان نزد خانواده‌ها بازگشت و خبر داد كه مسئولان دادستانی از آن‌ها خواسته‌اند به تجمع خود پایان دهند تا به درخواست آنان رسیدگی شود. خانواده‌ها و مردم این موضوع را نپذیرفته و اعلام كردند پس از دیدار با دادستان و طرح مسائل و مشكلاتشان به تجمع پایان خواهند داد.

     

    جعفری دولت‌آبادی در دیدار با نمایندگان معترضین، خانواده‌ها را به سكوت و آرامش دعوت كرد و از آنان خواست تا با در پیش گرفتن روش‌های مسالمت آمیز اجازه دهند كار رسیدگی به پرونده‌های زندانیان سیاسی روند خود را طی كند. این درحالی است كه دادستان روز چهارشنبه هفته گذشته نیز اظهاراتی این چنینی را با خانواده‌ها مطرح كرده بود، اما یك روز پس از این دیدار ماموران امنیتی با حمله به مراسم دعای كمیل كه در منزل پدر همسر شهاب طباطبایی برگزار شده بود، 71 نفر از حاضران در مراسم را بازداشت كردند.

     

    گرچه دادستان تهران به خانواده‌ها گفته كه حكم و دستور هجوم به مراسم دعای كمیل از سوی او نبوده، اما ماموران امنیتی كه 5 شنبه شب به مراسم مذكور حمله كردند، در برابر درخواست صاحب‌خانه مبنی بر ارائه حكم، اعلام كردند كه از سوی دادستان تهران حكم و مجوز ورود به خانه را دارا هستند. البته ماموران امنیتی در نهایت هیچگونه حكمی به هیچ‌كس ارائه نكردند!

     

    خانواده‌های زندانیان سیاسی پس از دیدار با دادستان تهران و 3 ساعت تجمع سكوت، با سردادن شعار الله‌اكبر به این تجمع پایان دادند. خانواده های زندانیان سیاسی پیش از این با صدور بیانیه ای اعلام کرده بودند که در اعتراض به طولانی شدن مدت بازداشت عزیزانشان و روند کند رسیدگی به پرونده‌های آنها، همچنین بحرانی‌تر کردن فضا توسط دولت کودتا که یکی از پیامدهای آن دستگیری گسترده زنان و مردان مومن و متدین در مراسم دعای کمیل برای آزادی زندانیان سیاسی بود، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار خواهند کرد.

     

    خانواده‌های زندانیان سیاسی در بیانیه خود اعلام کردند که تجمع اعتراض‌آمیز اولین اقدام آنها در راستای رساندن پیام خود به گوش مسئولان است و در صورتی که توجهی به خواسته‌های آنها نشود، تحصن، اعتصاب غذای دسته جمعی و شکایت به نهادها و مراجع قانونی و حقوق بشری بین‌الملی از دیگر اقدامات آن‌ها خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر