۱۳۸۸ آبان ۳, یکشنبه

مردم معترض در مصلا حبس شدند و دوربین ها یشان ضبط شد

شعار "مرگ بر روسیه"و"مرگ بردیکتاتور" بازهم در فضای اعتراضی مردم ایران علیه حکومت طنین انداز شد.
 
در جریان اعتراض های مردمی صورت گرفته در نمایشگاه مطبوعات که عصر جمعه واز ساعت 15 تا 17 در جریان بود مردم معترض شعارهای تندی علیه حکومت وسران دولت کودتا سر دادند. گروه زیادی از مردم معترض پایتخت با حضور در نمایشگاه مطبوعات این بار هم یک فضای رسمی عمومی را به فضایی ضد حکومتی تبدیل کردند.

     

    مشاهدات خبرنگار آژانس ايران خبر حاکی از این است که چندین هزار از مردم و جوانان معترض عصر روز جمعه, مصلای تهران راتبدیل به صحنه ی اعتراض عمومی خود کردندوشعارهای تند حکومتی علیه سران نظام سر دادند وسیاست خارجی حكومت رابا شعار مرگ برروسیه تقبیح نمودند. این در حالی است که گروهی از بسیجی های وابسته به حکومت با پرتاب کفش سعی داشتند حرکت هايی مانند منتظرالزیدی را تقلید کنند. اما شواهد نشان می دهد که بسیاری ازکفش های پرتاب شده توسط بسیجی ها و مسئولین خبرگزاری ها, سایت ها وروزنامه های دولتی کفش هایی بود که قبلا در غرفه های مزبور جاسازی شده بود. درواقع سران کودتا وسرکوب تلاش داشتند با راه انداختن چنین مناظری تبلیغ کنند که معترضین وابستگان آمریکا هستند که مردم با پرتاب کفش به سراغ آنها رفته اند. اماجمعیت معترض با به هم پیوستگی ودر صفوف فشرده برای حدود 2 ساعت مصلای تهران را به محل عمومی اعتراضی خود تبدیل کردند به طوری که حراست ومسئولین خبرگزاری های وابسته مجبور شدند از نیروهای امنیتی ونظامی درخواست کمک کنند.

     

    مردم معترض تنها با نزدیک شدن زمان ورود گارد ویژه ونیروهای سپاهی سرکوب گرمتفرق شدند اما فضای اعتراض خود را به خیابان ها وایستگاه های مترو بهشتی ومصلا نیز سرایت دادند.این تدبیر مردم معترض در جهت عدم دستگیری ورهایی از خطر بازداشت صورت گرفت.از طرفی اعتراض در نمایشگاه مطبوعات به حدی گسترده بود که تمام سایت ها وخبرگزرای ها مجبور شدند آن را پوشش خبری دهند.در واقع اعتراض جلوی غرفه های رسانه ها یکی از مهمترین جریان های اعتراضی چند ماهه اخیر در ایران بود زیرا رسانه های وابسته را نیز مجبور کرد که صحنه های با شکوه این اعتراض گسترده را انعکاس دهند.

     

    با حضور نیروهای امنیتی وگارد ویژه از خروج برخی از مردم از نمایشگاه ممانعت به عمل آمد, با توجه به فضای بسته ی مصلا و خروجی های مشخص کار بازرسی از مردم به ویژه موبایل ها ودوربین های آنها جریان گرفت وتعداد زیادي از گوشی های دوربین دار ودوربین های مردم بازدید کننده ضبط یا حافظه ی این گوشی ها ودوربین ها پاکسازی یا ضبط گردید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر