۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

همزمان با روز عید شیعیان، شهرمان را یکپارچه سبز خواهیم کرد

موج آفرینی‌های سبز مخصوص میلاد امام رضا(ع):
 

    همزمان با روز عید شیعیان، شهرمان را یکپارچه سبز خواهیم کرد

     

    7:03 عصر پنج‌شنبه، 7 آبان 1388

     

    دوباره تمام نگاه‌ها به خراسان دوخته شده است. شهر مشهد این روزها و شب‌ها یکپارچه سبز و نورانی است. از گوشه و کنار ایران مردم بار سفر بسته‌اند و به سوی خراسان روان شده‌اند. در این میان اما آنچه نور این شهر مقدس را زدوده است حضور رئیس نامشروع دولت کودتاست. رئیس دولت نامشروع کودتا بار دیگر برای بازگرداندن مشروعیت از دسته رفته خویش عازم مشهد شده است. او هنوز بعد از پنج ماه در نیافته است که تظاهر و ریا در متوسل شدن به دامان اهل بیت آن هم بعد از ریختن خون جوانان این خاک بر کف داغ خیابان‌های شهر گرهی از کار فروبسته‌اش باز نمی‌کند و این بار نیز به خیال خام خود با امنیتی ساختن فضای شهر و قرق کردن حرم می‌خواهد رسانه میلی را به دروغ ببندد و به مردم بباوراند که سفری باشکوه و موفق داشته است. اما سبزها این اجازه را به وی نخواهند داد و با موج‌آفرینی‌های سبز خود این سفر را به کام رئیس جمهور نامشروع کشورشان تلخ خواهند کرد و روز عیدی خاطره‌انگیز را رقم خواهند زد. موج‌آفرینی‌های موج سبز آزادی برای روز میلاد امام رضا (ع) می‌تواند گامی موثر و عملی برای حضور مسالمت‌آمیز و قانونی سبزها در روز ولادت امام شیعیان باشد.

     

    همان‌طور که سبزها در رسانه‌های خود نیز تاکید کرده‌اند، میلاد امام هشتم و سیل زائران عاشق مشهد الرضا نه تنها نقطه قوتی برای کودتاچیان نخواهد بود، بلکه با حضور پر قدرت سبزها تمامی آمال کودتاچیان را نقش بر آب خواهد کرد. نفی خشونت و دیکتاتوری به خصیصه ذاتی سبزها تبدیل شده است. برای همین، مشهدی‌ها و زائران سبز، با دیدن کودتاچیان در هر کجای این شهر، واکنش نشان خواهند داد تا درس عبرتی باشد برای آیندگان.

     

    امام رضا(ع) به عنوان تنها امام شیعیان که در سرزمین ایران مدفون شده است از ارج و قربی مثال زدنی در میان مذهبیون شیعه برخوردار است و به همین جهت سالروز ولادت این امام معصوم صدها هزار ایرانی از گوشه و کنار این آب و خاک به زیارت مقتدای خویش راهی شهر مقدس مشهد می‌شوند. از این رو، کثرت جعیت زائر در مشهد مقدس در این ایام فرصت خوبیست برای اعلام حضور گسترده عدالتخواهان سبزپوش در روز ولادت امام رضا (ع). در همه‌گیر ساختن این موج‌آفرینی‌ها رسانه شمایید. پس از همین اکنون در اطلاع‌رسانی به دوستان و آشنایان خود  با ما همراه شوید: 

     

    موج آفرینی اول: زیارت سبز

    از جمله مهم‌ترین اعمال توصیه شده در کتاب‌های ادعیه برای روز ولادت امام رضا (ع) مشرف شدن به حرم آن حضرت و زیارت اوست. امسال  زیارت امام رضا(ع) در سالروز ولادتش برای سبزها معنا و مفهوم متفاوتی نسبت به سال‌های پیش دارد.  این تفاوت از ان روست که امسال، سبزها شکایت خود از بی‌عدالتی‌ها، دروغ ‌زنی‌ها و سرکوب و ارعاب حکومتگران خویش را به پیشگاه امام رضا(ع) خواهند برد و از بارگاه رضوی خواستار ساقط شدن دولت نامشروع فعلی و آزادی اسرای مظلوم دربند ظلم خواهند شد.  دعا به درگاه خداوند متعال و ائمه معصومین به عنوان واسطه‌های فیض، بی‌شک تغییر وضع فعلی و آزادی عزیزانمان موثر خواهد افتاد. برای این کار نیاز به هیچ‌گونه سازماندهی قبلی نیست. همین که ما سبزها، ملبس به رنگ سبز، رنگ مقدس شیعه،  در روز ولادت امام رضا(ع) دستی به آب طهارت و وضو بشوییم و نیت زیارت از طرف همه اسرای دربند و شهدای جنبش سبز کنیم و برای رستن ملت حق‌طلب ایران از بند ظالمین، به بارگاه رضوی مشرف شویم ، خود بزرگ‌ترین موج آفرینی سبز در این روز عزیز خواهد بود. یادمان نرود که دعا از کارسازترین ابزار ما سبزهاست. از آن غافل نشویم.

     

    تذکر بسیار مهم درباره مشرف شدن سبزها به حرم:

    از آنجایی که ممکن است برای ورود نمادهای سبز در حرم ممانعت ایجاد شود، بهتر است از تسبیح‌های سبز، لباس‌ها و روسری‌های سبز و سجاده‌های سبز استفاده کنید و سایر نمادها از جمله مچ‌بندهای سبز خود را در خارج از حرم استفاده کنید.

     

    موج‌آفرینی دوم:  عیددیدنی سبز

    یکی از سنت‌های حسنه شیعیان در روز میلاد ائمه معصومین، تازه کردن دیدارها و صله رحم است. در این روز سبز نیز با ملبس شدن به پوشش سبز به دیدار دوستان و آشنایان خود خواهیم رفت. در این نشست‌های خانوادگی بحث در باب مسائل روز، تاکید بر نامشروع بودن دولت فعلی و لزوم هوشیاری و بیداری در مقابل دروغ‌پردازی‌های صداوسیما، تاکید بر حضور قاطع و شکوهمند همه اعضای فامیل در راهپیمایی روز ۱۳ آبان، تازه کردن یاد شهدا و اسرای مظلوم جنبش سبز و همچنین دعوت از اعضای فامیل برای پیوستن به شما در شهرپیمایی شاد سبزها در سطح شهر مشهد و سایر شهرهای ایران از جمله مسائل مهمی است که گوشزد کردن آنان در عیددیدنی‌های روز ولادت امام‌رضا(ع) خالی از لطف نخواهد بود.

     

     موج آفرینی سوم: شهرپیمایی شاد سبزها در عصر روز ولادت امام رضا(ع)

    . با تمامی سبزهای شهر خودمان در بعدازظهر روز میلاد امام رضا همراه خواهیم شد و با حمل پارچه‌‌های سبز، بادبادک‌های سبز در دست کودکان، گل‌های گلایل سبز و از همه مهم‌تر مچ‌بندها و لباس‌های سبز خود با وسایل نقلیه به خیابان‌های شهر می‌رویم و این روز عزیز را با پخش شیرینی و نقل در چهارراه‌های شهر در کنار یکدیگر جشن می‌گیریم

     

    مسیرهای پیشنهادی شهرپیمایی سبزها در شهر مشهد:

    بسیاری از مشهدی‌ها روز و شب میلاد امام رضا علیه‌السلام را برای صرف ناهار یا شام به منطقه ییلاقی طرقبه، عنبران و شاندیز می‌روند. مسیر طرقبه، شاندیز و عنبران در خارج از شهر مشهد قرار دارد و به همین دلیل هم در جاده بین شهری این امکان برای سبزها فراهم است که بتوانند از نمادهای سبز خود استفاده کنند.  همچنین میدان اصلی شهر طرقبه که معمولا مخصوص خرید سوغات مشهد است، از ظرفیت خوبی برای شهرپیمایی سبز برخوردار است. از تمامی سبزها می‌خواهیم که در صورت حضور در خیابان‌ها و میادین شهر و نیز جاده‌های بین‌شهری مشهد-طرقبه و شاندیز کمال قانونمندی را راعایت کنند و از برخورد خشونت‌امیز در هر حالتی خودداری کنند.

     

    موج آفرینی سبز چهارم: روزه سبز

    جمعی از جوانان سبز سراسر کشور همزمان با میلاد امام رضا(ع)  به نیت آزادی دوستان دربندشان و در اعتراض به احکام صادره سنگین برای جوانان فعال دربند روزه خواهند گرفت. از تمامی هم‌وطنان سبزباورمان دعوت می‌کنیم در این ثواب سبز شریک شوند و به نیت آزادی عزیزانمان این روز عزیز را روزه بگیرند. لازم به توضیح است که در ایام مبارک ماه ذی‌القعده بر گرفتن روزه و عبادت بسیار سفارش شده است. در غروب روز میلاد امام رضا(ع) نیز با پخش شیرینی و خرما در میادین شهر مشهد و سایر شهرهای ایران این روز را گرامی می‌داریم و در ثواب روزه حتی اگر روزه نیستیم هم بدین طریق شریک شویم.

     

    موج آفرینی پنجم: شعارهای سبز برای شهرپیمایی سبزها

    در حین شهرپیمایی شاد خود و هر جا که زمان و مکان را مناسب دیدیم می‌توانیم از این شعارها استفاده کنیم. یادمان باشد هر کجا که احساس کردیم شعار دادن ممکن است خطرآفرین باشد و به خشونت ختم شود از آن پرهیز کنیم:

     

    امام ما شیعیان، ریشه‌کن ظالمان

    روسیه روسیه/ مرگ به نیرنگ تو /خون جوانان ما /می چکد از چنگ تو

    روسیه فریبکار/ دست از سر ما بردار

    کروبی افشاء کن/ دیکتاتور رسوا کن

    ما همه همصداییم/ ما همه یک ندائیم

    آزادی تجمع / حق مسلم ماست

    13 آبان ما حامل این پیام است/ جنبش سبز ایران آماده قیام است

    یا حجة بن الحسن / ریشۀ ظلمو بکن

    کروبی زنده باد / موسوی پاینده باد

    دیکتاتور، دیکتاتور / این آخرین پیام است / جنبش سبز ایران / آمادۀ قیام است

    محمود احمدی نژاد / مردود علم اقتصاد

    ایران شده بازداشتگاه / اوین شده دانشگاه

    زندانی سیاسی، آزاد باید گردد

    شکنجه، تجاوز / دیگر اثر ندارد

    تجاوز به ملت / شده مرام دولت

    ملت ما بیدار است / از استبداد بیزار است   

     

     یک نکته مهم درباره فضای امنیتی  شهر مشهد برای شهرپیمایان سبز:

    شهر مشهد یکی از شهرهایی است که نیروهای خودسر و فشار از اختیار و قدرت نامحدودی برخوردارند و در برخورد خشن با مجاوران و زائران امام رضا (ع) نیز ابایی ندارند. به همین دلیل از تمامی سبزهای عزیز که این روزهای سبز را در مشهد سپری خواهند کرد می‌خواهیم که حتی‌الامکان از هر گونه تنش و بحث با نیروهای لباس‌شخصی حذر کنند و از کنار طعنه‌ها و برخوردهای زشت انان به راحتی بگذرند. رعایت این نکته به خصوص برای زوار عزیز که شناختی از نیروها و فضای امنیتی شهر مشهد ندارند ضروری به نظر می‌رسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر