۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

تشریح آخرین وضعیت بهزاد نبوی

تشریح آخرین وضعیت بهزاد نبوی

 
دادستان تهران درباره آخرین وضعیت بهزاد نبوی، عضو در بند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در بیمارستان بستری است، گفت: چون پرونده آقای نبوی به دادگاه رفته دادستان نمی‌تواند قرار را تبدیل کند، مگر اینکه دادگاه به نتیجه برسد.

 

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «وکیل بهزاد نبوی و صفایی‌فراهانی اعلام کرده پرونده موکلینش به دادگاه ارسال شده و آیا این دو پرونده جزو آن 10 پرونده‌ای است که اعلام کردید به دادگاه ارسال شده است؟ آیا بقیه را هم می‌توانید نام ببرید؟»، پاسخ داد: از ذکر نام بقیه افراد خودداری می‌کنم اما پرونده این دو نفر به دادگاه ارسال شده است و در مورد نبوی توضیح داده شد که وضع بیماری وی به پزشکی قانونی اعلام گرديد و یک کمیسیون پزشکی وی را معاینه کرد و همچنین پس از بررسی سوابق او به طور کتبی اعلام کرد که نبوی باید در یک مرکز تخصصی نگهداری شود و حضور وی در بیمارستان هم ناشی از همین نظر پزشکی قانونی بوده است.

 

به گزارش ایلنا، دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت بهزاد نبوی که به خاطر آن درخواست صدور قرار وثیقه شده است آیا امکان صدور این قرار وجود دارد؟ ادامه داد: اتفاقا ما این کارها را به این خاطر انجام دادیم زیرا وکیل ایشان درخواست کرد که این مساله مورد بررسی قرار گیرد که وی در زندان با توجه به اینکه قرار او بازداشت است آیا می‌تواند تحمل حبس کند که پزشکی قانونی پاسخ داد این امر مستلزم امکانات پزشکی است و لذا وقتی اینگونه شد طبیعتا برای درمان نبوی را نگه داشتیم و چون پرونده وی به دادگاه رفته دادستان نمی‌تواند قرار را تبدیل کند، مگر اینکه دادگاه به نتیجه برسد.

 

جعفری دولت‌آبادی در خصوص اینکه وکیل وی می‌گوید"حتی احکام قطعی دادگاه هم ممکن است به خاطر بیماری متهم اجرا نشود" پاسخ داد: بله ولی حکم قطعی هنوز صادر نشده است و حال که نبوی متهم است و پزشکی قانونی اعلام کرده که ادامه حضور در بازداشتگاه امکان‌پذیر نیست ما وی را در بیمارستان نگه داشتیم.

 

وی در پاسخ به اینکه دادگاه افرادی که پرونده‌شان به دادگاه ارسال شده چه زمانی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مساله در چارچوب کاری دادگاه‌هاست و فکر نمی‌کنم خیلی به درازا بی‌انجامد و تشخیص علنی بودن آن هم با محکمه است و تاکنون هم چیزی در این زمینه اعلام نشده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا احتمال آزادی بقیه بازداشت‌شدگانی که هنوز پرونده آنها تکمیل نشده و دادگاه‌شان تشکیل نشده است وجود دارد، گفت: دو سیاست عمده در این مسیر وجود دارد؛ یک سیاست سرعت در تحقیقات است که ما در همین چارچوب تعامل می‌کنیم و در همین راستا من با متهمان دیدار می‌کنم و سعی می‌شود پرونده‌ها زودتر تشکیل شده و به دادگاه برود مسیر دیگر هم این است که کسانی که تحقیقاتشان تکمیل شده و می‌توانند با قرار آزاد شوند، آزاد شوند که مازیار بهاری از نمونه‌های آن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر