۱۳۸۸ آبان ۹, شنبه

دادگاه مصطفی تاجزاده این هفته برگزار می شود

    دادگاه مصطفی تاجزاده این هفته برگزار می شود

     

    مصطفی تاج‌زاده‌، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت‌ و سازمان مجاهدین انقلاب در حالی که نزدیک به 5 ماه از بازداشتش می گذرد، هنوز موفق به ملاقات با وکیل خود نشده است. با این حال قرار است دادگاه او طی هفته آینده برگزار شود.

     

    مصطفی تاج‌زاده‌، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت‌ و سازمان مجاهدین انقلاب در حالی که نزدیک به 5 ماه از بازداشتش می گذرد، هنوز موفق به ملاقات با وکیل خود نشده است. با این حال قرار است دادگاه او طی هفته آینده برگزار شود.

     

    فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده‌، ضمن بیان این مطلب، در مورد آخرین وضعیت همسرش گفت: با وجود اینکه وکیل برای مطالعه پرونده به 7 تا ده روز زمان نیاز دارد، اما تاکنون وکلای همسرم موفق به بررسی پرونده او نشده اند، با این حال دادگاه او در همین هفته برگزار می شود.

     

    وی در گفتگو با " ایران صدا" گفت که "مصطفی تاجزاده هنوز به بند عمومی انتقال نیافته است".

     

    تاجزاده به همراه سایر سران احزاب اصلاح طلب کشور یکروز پس از کودتای انتخاباتی 22 خرداد بازداشت شد. اغلب فعالان سیاسی اصلاح طلب پس از تحمل 120 روز حبس در سلول انفرادی به سلول های دو نفره منتقل شدند.

     

    مصطفی تاجزاده و محسن امین زاده، معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات در یک سلول به سرمی برند.

     

    محتشمی پور در این گفتگو ابراز امیدواری کرد که " قانون اساسی به صورت جدی در کشور اجرا شود" و افزود: محمود احمدی‌نژاد برای نشر تک صدایی آمد، درحالی که نه تنها در حکومت بلکه در میان مردم نیز موفق به اشاعه تک صدایی نشد. وی تصریج کرد که تاکنون قوه‌قضاییه و برخی از نمایندگان مجلس تاحدودی موفق به کنترل قانون و انعکاس صدای مردم شده اند.

     

    همسر مصطفی تاج زاده تاکید کرد: "در این جامعه که امام سنگ بنای تکثر و چند صدایی را گذاشته است، این آرزو به گور خواهد رفت که کسی تنها بگوید "حرف من" و تا زمانی که نسل انقلابی وجود دارد اجازه دیکتاتوری محض به کسی نخواهد داد."

     

    محتشمی پور: از ایرنا و فارس شکایت کرده ام

    فخرالسادات محتشمی‌پور، رییس شاخه زنان جبهه مشارکت، در بخش دیگری از گفتگوی خود با پایگاه "ایران صدا" مورد عملکرد رسانه‌ها در انتشار اخبار پس از انتخابات گفت: "در جریان حوادث اخیر بسیاری از روزنامه نگاران مستقل که به هیچ حزبی وابستگی ندارند، دستگیر شدند و در این میان بسیاری از رسانه ها امکان اطلاع رسانی درست را از دست دادند."

     

    این فعال سیاسی با اشاره به اینکه از کودتای بیست و دوم خرداد ممنوعیت اطلاع رسانی در مورد وضعیت فعالان سیاسی و خبرنگاران بازداشتی وجود داشته است، افزود: "در این دوران بسیاری از روزنامه ها سفید منتشر می شد و سخنان کاندیداهای معترض به هیچ طریق منعکس نمی شد، این در حالی بود که روزنامه ها و رسانه های دولتی تمامی تلاش خود را برای ایجاد شرایط تحریک کننده انجام دادند."

     

    محتشمی‌پور با بیان اینکه در این دوران خانواده برخی از بازداشت شدگان تحت فشار بوده و مجبور به بیان سخنان غیر واقعی می شدند، ادامه داد: "در این خصوص شخصا از خبرگزاری فارس و ایرنا به دلیل نشر اکاذیبی که از زبان من اعلام می کردند، شکایت کرده ام که تاکنونی نتیجه ای دریافت نکرده ام."

     

    وی در مورد عملکرد رسانه ملی گفت: "چطور است که رسانه ای که با بیت المال اداره می شود اینگونه عمل کرده و هیچ تذکری از وزارت ارشاد و مراجع قانونی نمی گیرد. در حال حاضر رسانه های مستقل کشور در اختناق و سانسور شدید مطبوعاتی به سر می‌برند، رسانه‌ها رسالت بزرگی رابرعهده دارند و من از تمامی رسانه‌ها یی که صاحب اراده و رای آزاد هستند، تشکر می‌کنم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر